کد خبر 871064
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
الحدیده

روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در گزارشی نوشت، ترس امارات از ورود به جنگ خیابانی در شهر الحدیده یمن پشت پرده تصمیم امارات برای متوقف کردن عملیات نظامی‌اش در الحدیده بوده است.

به گزارش مشرق، این روزنامه به نقل از مسئولان اماراتی نوشت، اماراتی‌ها ترجیح دادند وارد شهر نشوند؛ چرا که آنها نمی‌خواهند درگیری جنگ خیابانی شوند به این دلیل که نیروهای یمنی وفادار به ابوظبی آماده ورود به چنین جنگی نیستند.


این روزنامه آمریکایی افزود، زمانی‌که امارات جنگ برای بازپس‌گیری الحدیده را در ماه گذشته آغاز کرد، مسئولان اماراتی مطمئن بودند که به پیروزی سریع دست خواهند یافت آنها هیچ اهتمامی به هشدارهای بین‌المللی درباره بحران انسانی در این شهر نمی‌دادند بلکه به نیروهای نظامی‌شان و شبه‌نظامیان محلی وابسته به خودشان و نیز قدرت‌شان برای نابود کردن سریع «انصارالله» افتخار می‌کردند. ولی در بحبوحه تحرکات دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ داخلی در یمن، خیابان‌ها این حمله را متوقف کرد.

نیویورک‌تایمز در ادامه نوشت، نبرد اشغال الحدیده باعث خشم گسترده جامعه جهانی شده است؛ چرا که نگرانی‌هایی درباره سلامت جانی بیش از 600 غیرنظامی در شهر و قطع خطوط ارسال کمک‌های انسانی از طریق بندر الحدیده به حدود 8 میلیون یمنی وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

خیمه شب بازی به سبک امارات

پشت پرده سرمایه گذاری امارات و عربستان در قدس


این روزنامه تصریح کرد، در حالی‌که نیروهای تحت حمایت امارات موفق شدند کنترل فرودگاه الحدیده را به دست بگیرند ولی آنها در حمله برای اشغال بندر شکست خوردند؛ چرا که ایالات متحده از ارائه کمک‌های لجستیکی به این نیروها خودداری کرد.

درخصوص اوضاع میدانی نیز روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت، طرف‌های درگیر به بن‌بست رسیده‌اند؛ تا همین چند روز پیش ائتلاف عربی و انصارالله اصل گفت‌وگوهای صلح، که تحت نظارت سازمان ملل از 2 سال پیش برگزار می‌شود، را رد می‌کردند.

دیپلمات‌های آگاه به اوضاع در یمن اعلام کردند که فشارهای دیپلماتیک، از جمله آمریکا، نفسی تازه به کالبد مذاکراتِ مرده بخشیدند؛ در حال حاضر مذاکراتی حساس میان مسئولان سازمان ملل متحد، انصارالله، امارات، عربستان سعودی و دولت مستعفی «عبد ربه منصور هادی» برگزار می‌شود.

طی هفته گذشته، «مارتین گریفیث» نماینده ویژه سازمان ملل در یمن با رهبران جنبش انصارالله و نیز منصور هادی دیدار کرد. مقام‌های ارشد این سازمان نیز عربستان سعودی و امارات را در جریان جزئیات این دیدارها قرار دادند.

نماینده سازمان ملل برای دستیابی به توافقی، که اداره بندر الحدیده به این سازمان سپرده شود، تلاش می‌کند.

در آغاز نبرد الحدیده، مسئولان اماراتی می‌گفتند 2 هدف اصلی در الحدیده دارند؛ نخست سیطره بر بندر و فرودگاه، و دوم این‌که این پیروی مقدمه‌ای برای مجبور کردن انصارالله برای ورود به مذاکرات صلح باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    21 0
    مرگ بر ائتلاف سعودی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس