سهراب بختیاری زاده

مربی تیم فوتبال ملی امید گفت: تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۰۶ با توجه به اینکه بازیکنان خوبی در اختیار داشت، اما سازماندهی مناسبی نداشت و نتوانست نتیجه خوبی کسب کند.

به گزارش مشرق، سهراب بختیاری‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ابتدا خسته نباشید می‌گویم خدمت شما دوستان بابت حضورتان در تمرین تیم ملی امید. اولاً راجع‌به صحبت‌های آقای شاهرودی نکته‌ای را باید بیان کنم. نظر من نسبت به نظر آقای شاهرودی بایت عملکرد تیم ملی در جام جهانی بسیار متفاوت است. به هر حال نظر کارشناسان سلیقه‌ای است و هر کس نسبت به افکاری که دارد صحبت می‌کند. ما برخلاف رنگ‌ باشگاه‌های فوتبال راجع‌به تیم ملی صحبت می‌کنیم. همه ما اینجا هستیم تا تیم ملی امید یا بزرگسالانمان موفق باشند تا بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم اما تیم ملی بزرگسالانمان در جام جهانی عملکرد بسیار خوبی داشت.

وی در ادامه گفت: کارلوس کی‌روش به همراه تیم ملی عملکرد راضی‌کننده‌ای داشت. درست است که یک تیم زمانی که نتیجه می‌گیرد همه موفق هستند و زمانی که نتیجه نمی‌گیرد سرمربی و مدیر تیم باید جوابگو باشند. تیم ملی ایران در جام جهانی روسیه نسبت به تیم‌هایی که در آن گروه بودند و با توجه به حضور ستارگان بزرگ عملکرد خوبی داشت. تیم ملی ایران در گذشته در جام جهانی ۹۸ هم عملکرد خوبی داشت اما در این رقابت‌ها سازماندهی بسیار بالایی داشت و توانست عملکرد خوبی داشته باشد. متأسفانه تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۰۶ با توجه به اینکه بازیکنان خوبی را در اختیار داشت، اما سازماندهی مناسبی نداشت و نتوانست نتیجه خوبی کسب کند.

مربی تیم ملی امید ایران در ادامه گفت: در جام جهانی ۲۰۰۶ تیم خوبی نبودیم و برای رقابت‌های بزرگی مثل جام جهانی آماده نبودیم. بازیکنان بزرگی در تیم ملی بودند که با همدیگر دشمن نبودند اما دوست هم نبودند. درواقع بازیکنان تیم ملی در جام جهانی ۲۰۰۶ یکدل نبودند و این اتفاق باعث شد تا نتوانیم نتیجه بگیریم. درست است که همه مسائل به بحث فنی هم مربوط می‌شود اما درکنار مسائل فنی، مسائل اخلاقی و رفتاری هم تأثیرگذار است.

وی در ادامه تأکید کرد: من به شخصه نمی‌خواهم مربیان را با هم قیاس کنم. هر سرمربی ویژگی‌های خودش را دارد و ممکن است هر مربی حرفه‌ای شرایط سختی برایش به وجود بیاید اما باید به نظرهای همدیگر احترام بگذاریم. من به عنوان یک کارشناس راجع‌به فوتبال صحبت می‌کنم و می‌گویم تیم ملی ایران در آن زمان تیم یکدلی نبود.

بختیاری‌زاده در ادامه در خصوص اینکه قبل از جام جهانی گروه ایران را با عنوان گروه مرگ می‌شناختند، بعد از عدم نتیجه‌گیری تیم‌های هم‌گروه ایران معتقد بودند که ایران می‌توانست مقابل اسپانیا و پرتغال نتیجه بهتری کسب کند، گفت: من هیچ وقت نسبت به صحبت‌های مردم نظر کارشناسی ندادم؛ چراکه زمانی که به سینما می‌رویم و فیلمی را تماشا می‌کنیم همه علاقه‌مند هستند که فیلم را از نزدیک تماشا کنند و بعد از آن صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند. اما راجع‌به تکنیک یک بازیگر صحبت‌هایی را نمی‌کنند؛ چراکه مردم بیشتر احساسی صحبت می‌کنند در صورتی که مردم بیشتر با احساس صحبت می‌کنند و کمتر از لحاظ فنی صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند. ما زمانی که مشخص شد در این گروه حضور داریم خیلی‌ها ترسیدند و معتقد بودند در گروه بسیار سخت و دشواری قرار داریم. اگر معتقدند کره، آلمان را شکست داده است، ایران هم بارها کره را شکست داده است. روز گذشته ممکن بود کرواسی از جام جهانی حذف شود، پس این نشان می‌دهد فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و هر اتفاقی ممکن است بیفتد.

مربی تیم ملی امید ایران در ادامه تأکید کرد: ما با استراتژی عاقلانه‌ای مقابل حریفانمان در گروه مرگ قرار گرفتیم، عملکرد خوبی داشتیم هم در بخش دفاعی و هم در بخش هجومی. اگر مقابل اسپانیا و پرتغال ۴ گل دریافت می‌کردیم، همین منتقدان معتقد بودند که در گروه سختی قرار داشتیم و نباید بازیکنان را سرزنش کرد. به هر حال انتقاد نسبت به فوتبال سلیقه‌ای است و هر کسی می‌تواند راجع‌به فوتبال صحبت‌هایی را مطرح کند.

وی در پایان در خصوص اینکه چقدر حضور شما در تیم ملی امید و همکاری با کرانچار تأثیرگذار است، گفت: خوشحالم که با کرانچار کار می‌کنم. او مربی باتجربه‌ای است. باعث افتخار من است که در کنار حمید استیلی، رضا شاهرودی و بزرگان فوتبال حضور دارم. مهمترین اتفاقی که در اینجا رخ داده است، یکدل بودن ما است که امیدوارم با امید به خدا بتوانیم نتیجه خوبی را کسب کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس