شریعتمداری

جمعی از نمایندگان مجلس سوالی را درباره نحوه تخصیص ارز دولتی و علت عدم نظارت بر فروش کالاهای واردشده به کشور با این ارز را تهیه و تدوین کردند.

به گزارش مشرق، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی سوالی را از محمد شریعتمداری وزیر صنعت‌، معدن و تجارت درباره نحوه اختصاص ارز برای کالاها و همچنین علت عدم نظارت برای تخصیص درست این ارز را تهیه و تدوین کردند.

در همین زمینه حجت‌الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید این خبر گفت متأسفانه در بحث تخصیص ارز برای واردات کالاها اشکالاتی وجود دارد که مجموعه وزارت صنعت‌، معدن و تجارت باید برای رفع آن به صورت جدی تلاش کنند.

بیشتر بخوانید:

شمعی در تاریکخانه تخصیص ارز

وی با انتقاد از موضع وزیر صنعت‌ در مخالفت با شفاف‌سازی تخصیص ارز گفت: زیبنده نیست مقامات کشورمان به جای تأکید بر شفاف‌سازی به بهانه بخش خصوصی از آن فرار کنند. فرار از شفاف‌سازی فساد را گسترش می‌دهد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در بحث تخصیص ارز سوالات جدی برای نمایندگان وجود دارد، گفت: اینکه چرا ارز به برخی از کالاهای لوکس و غیرضرور اختصاص یافته جای سؤال جدی دارد، البته تخصیص ارز به شرکت‌هایی حوزه فعالیت‌شان با کالای واردشده به کشور یکسان نیست نیز جای تأمل دارد. البته نکته اصلی در این است که به دلیل عدم نظارت بر وزارت صنعت، ارز تخصیص‌یافته به درستی و در جای خود هزینه نشده است. از همین رو ما این سؤال‌ها را در قالب سوالی از وزیر صنعت تدوین کردیم و به صورت جدی پیگیر پاسخگویی آقای شریعتمداری خواهیم بود.

آزادیخواه در پایان تأکید کرد: مجلس مقابل زیاده‌خواهی کسانی که می‌خواهند فشارهایی را به مردم تحمیل کنند، خواهد ایستاد. البته وزارت صنعت نیز باید بر این مسئله نظارت می‌کرد که اجناس واردشده با ارز دولتی به قیمت آزاد فروخته نشود که متأسفانه این نظارت به صورت دقیق و درست انجام نشده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس