کد خبر 870565
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۱
آب و فاضلاب نمایه

به گفته مدیران اداره آب و فاضلاب آبادان و خرمشهر بحران آب در آبادان و خرمشهر به‌طور کامل رفع شده است.

به گزارش مشرق، مدیران اداره آب و فاضلاب آبادان و خرمشهر از رفع کامل بحران آب در این دو شهرستان خبر دادند.

غلامرضا پور جلالی امروز در گفت‌وگو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از تعمیر خط یک طرح آب‌رسانی غدیر، وضعیت آبی که از این سمت به ما می‌رسد شرایط خوبی پیداکرده و شوری آب امروز نسبت به ۲۴ ساعت گذشته مطلوب‌تر شده و در تصفیه‌خانه به دو هزار و ۸۰۰ میکرو موس رسیده است.

بیشتر بخوانید:

تلاش شبانه‎روزی برای آبرسانی بهتر به خرمشهر و آبادان

وی افزود:  آب خرمشهر کیفیت مطلوبی پیداکرده و به‌صورت کامل از این بحران خارج‌شده است. شوری حال حاضر دقیقاً مانند شوری آب در همین فصل در سال‌های گذشته است.

پور جلالی با اشاره به افتتاح خط دوم طرح آب‌رسانی غدیر تا ۱۵ تیرماه، گفت: در حال حاضر میزان بهره‌مندی از طرح غدیر ۷۰ هزار مترمکعب است که با افتتاح خط دوم، این میزان به ۱۰۵ هزار مترمکعب خواهد رسید و وضعیت بسیار بهتر خواهد شد.

مدیر اداره آبفا خرمشهر بیان کرد: نگرانی ما درباره وضعیت رودخانه کارون و آب رهاسازی شده از بالادست است. پس از احداث بند خاکی مارد، ظرف ۴۸ ساعت تأثیر خود را نشان داد به شکلی که شوری کانال مارد از ۲۰ هزار به ۱۱ هزار میکرو موس کاهش پیدا کرد اما اکنون نزدیک یک هفته است که در همین رقم مانده است درحالی‌که پیش‌بینی می‌کردیم تا پنج‌ هزار میکرو موس کاهش یابد و به حد شوری شادگان و دارخوین برسد.

پور جلالی گفت: پس از پیگیری‌ها، متوجه شدیم با برداشت‌های غیرقانونی از رودخانه کارون در بالادست، از آب رهاسازی شده از سدهای بالادست، آبی برای کارون در مقطع مارد باقی نمی‌ماند و در حال حاضر مارد وضعیت خوبی ندارد.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های مسئولین استانی و شهری، تصمیم گرفته شد که هفت ساعت در روز آبگیری نیشکر متوقف شود و اکنون نیز گروهی از شرکت آب منطقه جنوب اعزام شدند که از کشت‌های غیرمجاز جلوگیری کنند. با این کار و پایدار شدن مارد، وضعیت بهتر خواهد شد.

مدیر اداره آبفا خرمشهر عنوان کرد: مجریان طرح غدیر و معاونت عمرانی سازمان آب و برق، بسیار گله‌مند هستند که در مسیر اجرای خط یک غدیر - از هویزه تا خرمشهر – دامداران برای آب دادن به دام‌های خود اقدام به شکستن و قطع شیرهای تخلیه هوای این خط می‌کنند که این اقدام آسیب جدی به خط می‌زند. این لوله‌ها تأمین‌کننده آب شرب مردم آبادان و خرمشهر هستند و خواهشمندیم که از این کار خودداری کنند.

شوری آب آبادان کمتر از ۳۸۰۰ میکرو موس

علیرضا خلیلی‌نیا نیز بابیان اینکه آب در سطح شهرستان آبادان بدون هیچ مشکلی در دسترس است، اظهار کرد: میزان شوری امروز آب کمتر از سه هزار و ۸۰۰ است که از میانگین سال‌های گذشته در این فصل باکیفیت‌تر است.

وی افزود: در سال‌های گذشته در این فصل ای سی آب بالای چهار هزار میکرو موس بود. در حال حاضر آب باکیفیت مطلوب در شبکه‌ها برقرار است و مردم می‌توانند از این آب برای شرب استفاده کنند.

مدیر اداره آبفا آبادان ادامه داد: با افتتاح خط دوم غدیر در ۱۵ تیرماه، برداشت از رودخانه بهمنشیر به‌طور کامل از مدار خارج و آب غدیر وارد شبکه می‌شود که با این کار شوری آب به ۲ هزار میکرو موس می‌رسد که قابلیت شرب نیز دارد.

خلیلی‌نیا تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ورودی آب از غدیر یک در حدود ۱۱۰ هزار مترمکعب بوده که با افتتاح طرح غدیر ۲ این میزان به ۱۳۵ هزار مترمکعب می‌رسد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس