آبرسانی

در حال حاضر احداث خط دوم انتقال آب غدیر به صورت "چهارشیفته" و شبانه روزی در حال انجام است؛ تا به جای نیمه امسال، در روز پانزدهم ماه جاری شاهد بهره برداری از این خط انتقال آب باشیم.

به گزارش مشرق، حدود یک ماه از شورشدن آب رودخانه بهمن شیر به دلیل پس زدن آب شوری خلیج فارس به این رودخانه که تأمین کننده بخشی از آب شرب آبادان و خرمشهر بود می گذرد.

در حالی که سالهاست خط دوم انتقال آب غدیر به منظور آبرسانی از رودخانه کرخه به آبادان و خرمشهر در حال اجرا است و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، نیمه امسال این پروژه مهم به بهره برداری می رسید، شور شدن بیش از حد رودخانه بهمن شیر و به تبع آن تبدیل آب شرب شبکه به آب بسیار شور و غیرقابل مصرف، مهندسان ایرانی و متخصصان سازندگی سپاه را بر آن داشت تا اجرای خط دوم انتقال آب غدیر را سرعت دهند.

بیشتر بخوانید:

شوری آب آبادان و خرمشهر کاهش یافت

بهره برداری از خط دوم انتقال آب غدیر، ظرفیت آبرسانی به آبادان و خرمشهر را 4 برابر می کند و کیفیت آب بالا رفته و دیگر مردم این دو شهر و روستاهای اطراف، شاهد بروز مشکلاتی اینچنینی نخواهند بود.

در حال حاضر احداث خط دوم انتقال آب غدیر به صورت "چهارشیفته" و شبانه روزی در حال انجام است تا به جای نیمه امسال، در روز پانزدهم ماه جاری شاهد بهره برداری از این خط انتقال آب باشیم.

* آبرسانی سیار همه جانبه برای تأمین آب شرب مردم

"علیرضا خلیلی‌نیا" رئیس امور آب و فاضلاب شهرستان آبادان با اشاره به اینکه روزانه 400 هزار لیتر آب معدنی بسته‌بندی و پاکتی در آبادان و خرمشهر توزیع می‌شود، گفت: هم‌اکنون 56 تانکر در سه نوبت به طور متوسط حدود سه میلیون لیتر آب شرب مورد نیاز مردم را در شهرها و روستاهای این مناطق تامین کرده‌اند.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته با بهره‌برداری از خط دوم پروژه آبرسانی غدیر به شهرهای آبادان و خرمشهر در نیمه تیرماه سال جاری و به تبع آن توقف برداشت آب از رودخانه‌های کم کیفیت منطقه از جمله بهمنشیر برای آبرسانی، مطمئنا EC آب آبادان نیز به میزان EC طرح غدیر خواهد رسید.

* "3 کیلومتر" و "3 درصد" تا پایان

با همت مهندسان کشورمان خط دوم طرح آبرسانی غدیر برای انتقال آب از کرخه به آبادان حدود 97 درصد پیشرفت داشته است. برای رساندن آب از ایستگاه پمپاژ ام الدبس واقع در 100 کیلومتری خرمشهر که توسط آن آب کرخه به خط لوله غدیر تزریق می شود، تاکنون بیش از 86 کیلومتر لوله گذاری شده و تنها کمتر از سه کیلومتر دیگر باقی مانده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    12 0
    اون زمان از چند سال پیش ک میگفتن از الان به فکر شیرین سازی آب باشید اما مسئولین فکر اشرافی گری خودشون بودن و وقت رو هدر دادند.بنظرم سپاه به طور جداگانه شروع به این کار کنه چون از این دولت ها و مسئولین خوش نشین بالاشهر نشین چیزی در نمیاد
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    8 3
    بهتره دولت بنفش کارهای عمرانی رو بسپره به سپاه و نهادهای جهادی و خودش مشغول برجام بشه... چون دولت روحانی خلاصه شده تو برجام
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    5 0
    فايده نداره .بي كفايتي مسئولان كل مملكت را به فنا داده وبزودي بي ابي و قحطي كشور را فرامي گيرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس