کد خبر 870347
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
محمد ایمانی

ویکی لیکس 30 خرداد 94 اسناد وزارت خارجه عربستان را منتشر کرد که یکی از آنها مربوط به درخواست بورسیه تحصیلی برای فرزند عطالله مهاجرانی وزیر اسبق وفراری ارشاد دولت اصلاحات بود.

به گزارش مشرق،  محمد ایمانی فعال رسانه‌ای و تحلیل‌گر، طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت: روزنامه اطلاعات اخیراً در صفحات لایی خود ستونی را به عطاءاله مهاجرانی سپرده تا این مهره لندن‌نشین، به بهانه مرور تاریخ، در فضای سیاسی و رسانه‌ای آفتابی شود و گذشته خیانت آلود وی از اذهان پاک شود. مهاجرانی در بحبوحه فتنه سبز، گروهی تحت عنوان «اتاق فکر جنبش سبز» را در لندن به همراه سروش و کدیور و بازرگان و اکبر گنجی راه انداخت که پس از ناکامی فتنه، از هم پاشید.

ویکی لیکس 30 خرداد 94 اسناد وزارت خارجه عربستان را منتشر کرد که یکی از آنها مربوط به درخواست بورسیه تحصیلی برای فرزند عطالله مهاجرانی وزیر اسبق  وفراری ارشاد دولت اصلاحات  بود. این نامه که خطاب به سعود الفیصل نوشته شده بود. بورسیه درخواستی برای مقطع دکترا به مدت 4 سال از 2011 تا 2015 است.

یادداشت دیگری از محمد ایمانی را بخوانید:

یک ستاره خلیج فارس بزرگتر از پنج وعده نسیه توتال

رد پای برجامانده از تروریست‌ها

عملیات ارعاب در بازار

در سطور پایانی نامه عنوان شده بودکه هزینه اجاره ی خانه در شهری که دانشگاه وارویک در آن واقع شده، نیز جز بورسیه لحاظ شود. سفارت عربستان در لندن هزینه بیش از 12 هزار پوندی برای هرسال تحصیلی و هزینه‌ای بالغ بر 4256 پوند برای هزینه‌های زندگی فرزند مهاجرانی تامین کرده است.

پیش از آن نیز مهاجرانی از سوی رژیم سعودی به عضویت یک مرکز فرمالیته گفت‌وگوی ادیان در اروپا درآمده بود. وی همچنین سفری به عربستان داشت و در مراسم جشن شاه سعودی در بندر الجنادربه در کنار مهره‌های فاسدی مانند علیرضا نوری‌زاده و در کنار مقامات سعودی شرکت کرد. در حقیقت مهاجرانی به مدت چند سال، خود را به طور مطلق در خدمت رژیم انگلیس و رژیم سعودی قرار داد؛ هر چند که اکنون برای علی علیه السلام مقاله بنویسد و در روزنامه اطلاعات منتشر شود!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    36 17
    یکی نیست به این تحلیل گر بگه اقا تلگرام تمام شد میتونی از کانالهای داخلی استفاده کنی.
    • مهدی IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
      26 5
      برای یک افسر جنگ نرم ، نه تنها تلگرام بسته نیست بلکه توییتر و دیگر پیامرسانها و شبکه های اجتماعی فیلتر شده نیز باز است . همانطور که یک پلیس راهنمایی و رانندگی جواز ورود به خیابان ورود ممنوع رو داره همونطور هم یک افسر جنگ نرم این توانایی رو داره که در تلگرام فعالیت کنه . و اما شما جماعتی که درباره سندیت اسناد ویکی لیکس طعنه میزنید . فراموش نکنید که دستاویز شما برای به چالش کشیدن نظام و مرتبط دانستن نظام با طالبان و ... همین اسناد ویکی لیکس است . پس خواهشم از شما اینه که به جای شلوغ بازی کمی فکر کنید . اگر اسناد ویکی لیکس سندیت داره پس مهاجرانی یک عنصر نفوذی از طرف آل سعود هست و اگر اینطور نیست که فبها . شما کسانی هستید که شعارهای ضد عرب سر می دهید اما در باطن هواخواه سعودی هستید . با این دوگانگی تا حالا از وسط دو قسمت نشدید جای بسی تعجب داره ! :(
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
      8 0
      مقصر مشرق است ایشون در پیام رسانهای داخلی بسیار فعال هستند البته اعتراضاتتون رو اگر جرأت دارید در مورد ادامه فعالیت جاسوس افزار تله گرام به دولت اعتدال!!!! بکنید
  • امیر IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    38 26
    یعنی شما هرچی که ویکی لیکس منتشر کنه رو قبول دارین؟؟
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
      23 8
      نه دانشمند آنهایی که مدارک مستدل و مستند مرتبط دارد و هرگز هم تکذیب نمی شود مثل خیانت سران افساد طلبان به مردم و کشور
  • علی IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    12 5
    بالاخره راه توبه همیشه برای عزیزان فروشنده باز است حال هر چه میخواهد در سبد فروش گذاشته باشد فرقی نمیکند.
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    10 26
    شماها که این بنده خدا را اواره کردیو چرا دست از سرش برنمیدارید؟ افرادی در جال حاضر در کشور حضور دارند که مردم را بدبخت کرده اند و کسب کاری به انها ندارد...
  • ننننتت IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    19 15
    اگه ويكي ليكسو قبول داري بايد هرچي گفته همو را بپذيري
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    28 2
    تمام آقازاده های رانت از بیت المال بهره دارند .لی برکت الله
  • ا US ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    48 6
    مهاجرانی برای مردم ایران مرده به فکر باشیم از مهاجرانهای جدید ضربه نخوریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس