محمد ایمانی

شرکت فرانسوی توتال اعلام کرده برخلاف توافق، برای بار دوم زیر تعهد خود می زند و از ایران می رود. جالب اینکه توتال روی مخازن مشترک ایران و قطر در قطر کار می کند.

محمد ایمانی فعال رسانه‌ای و تحلیل‌گر، طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت: بیژن زنگنه وزیر نفت  که زمانی خود را ژنرال می انگاشت، گفته است "اگر در کار وزارت نفت تاخیر نینداخته بودند و می گذاشتند ۵ قرارداد مثل توتال منعقد کنیم، دیگر وضعیت کشور مثل امروز نبود"!

این وزیر پر ادعا اما ضعیف، به جای طلبکاری باید توضیح دهد عایدی قرارداد با توتال چه بود و اگر هیچ (صفر) بوده، فرقی نمی کند یک را در صفر ضری کنیم یا سه یا پنج را! البته عایدی دو قرارداد با توتال به فاصله 20 سال صرفا صفر نیست چرا که به میزان معطلی و تعلل در بهره برداری از مخازن مشترک پارس جنوبی با قطر، خسارت دییده و ضرر کرده ایم.

شرکت فرانسوی توتال اعلام کرده برخلاف توافق، برای بار دوم زیر تعهد خود می زند و از ایران می رود. جالب اینکه توتال روی مخازن مشترک ایران و قطر در قطر کار می کند و اکنون اطلاعات محرمانه ما را به دست آورده و به مثابه "چو دزدی با چراغ آید، گزیده تر برد کالا" عمل می کند.

یاداشت دیگری از محمد ایمانی را بخوانید:

عملیات ارعاب در بازار

وکیل ملت، وکیل دولت و مشکل آستین!

اعتماد یکطرفه و خسارت بار به توتال را می توان با کارنامه درخشان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه مقایسه کرد که با وجود همه اتهام افکنی ها و تخریبگری های برخی دولتمردان، فاز دوم "بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان" ) را راه اندازی کرد. ساخت این پالایشگاه در دولت دهم و با وجود سخت‌ترین شرایط تحریم آغاز شد. "ستاره خلیج فارس" می تواند روزانه 360 هزار بشکه را قالب سه فاز 120 هزار بشکه‌ای پالایش کند. تولید روزانه 36 میلیون لیتر بنزین با کیفیت یورو5، از جمله تولیدات این پالایشگاه است.

بنا بر اعلام آقای روحانی، فاز اول این پروژه در آغاز سال 96 به بهره‌برداری رسید و پس از یک سال و چند هفته، فاز دوم آن به ثمر نشست. این یک سال با برکت را که گامی بزرگ برای خودکفایی در مقابل تحریم بنزین است، با یک سال فرصت سوزی و اطلاعات دزدی توتال مقایسه کنید.

قرارگاه خاتم النبیاء (ص)  تنها یکی از ظرفیت های بزرگ داخلی است. صاحب نظران می گویند 80 تا 90 درصد قرارداد با توتال (توسعه فاز 11 پارس جنوبی) قابلیت اجرا توسط شرکت های ایرانی را دارد. چرا از این ظرفیت های بی دریغ ملی غفلت کنیم؟ همان گونه که دیپلماسی التماسی به خسارت ختم شد، التماس اقتصادی نیز آورده ای جز زیان و ضرر برای ما به همراه نخواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
    27 3
    درود بر سپاه مرگ بر منافق
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
    15 3
    ادو شود سبب خیر اگر خدا خواهد خودمون درست میکنیم
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
      11 1
      ادو نه دلبتدم عدو صحیح است عدو. یعنی دشمن
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
      11 0
      احسنت عدو شود ...
  • FR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
    22 2
    راه پیشرفت از انقلابی گری می گذرد مرگ بر غربگرا
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
    4 23
    هم توتال مهمه و هم قرارگاه. یکی دانش فنی و تجهیزات داره. یکی هم باید بهش بگی یا بدی، تا بتونه کار بکنه. هر کدوم قیمت خودشو داره. البته هزینه ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس توسط قرارگاه، از پیمانکار خارجی اش، گران‌تر تمام شده.
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
      10 2
      دانش فنی با 100 بار خرید لایسنس منتقل نشده کی می خوای قبول کنی دانش فروختنی نیست گرفتنی هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس