کد خبر 870149
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷
پارلمان عراق

معاون دوم رئیس پارلمان عراق از پایان فعالیت پارلمان این کشور خبر داد و گفت که مدت فعالیت این پارلمان دیگر تمدید نمی‌شود.

به گزارش مشرق، «آرام شیخ محمد»،‌ معاون دوم «سلیم الجبوری»، رئیس پارلمان عراق امروز (شنبه) از پایان فعالیت این پارلمان خبر داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی «سومریه»، یک منبع پارلمانی گفت که شیخ محمد در جلسه مشورتی پارلمان اعلام کرد که فعالیت پارلمان عراق به پایان رسیده و دیگر تمدید نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

۱۰۰ نماینده پارلمان عراق از کشور خارج شدند

امروز «مشعان الجبوری»، یکی از نمایندگان عراقی گفته بود که «عمر قانونی پارلمان عراق امشب به پایان می‌رسد».

بر اساس قانون اساسی عراق  دوره فعالیت پارلمان کنونی عراق امروز (شنبه ۳۰ ژوئن) به پایان می‌رسد؛ با این حال برخی جریان‌های سیاسی و نمایندگان خواهان تمدید دوره فعالیت آن تا زمان تعیین تکلیف نتایج انتخابات پارلمانی ماه گذشته میلادی هستند که با حکم دادگاه فدرال، بازشماری دستی آن در حال انجام است.

دادگاه فدرال عراق، پیش از این نیز حکم عدم تمدید دوره پارلمان را صادر کرده بود اما با این وجود برخی از نمایندگان پارلمانی بر این امر پافشاری کردند و قرار بود پنجشنبه پیش (۲۸ ژوئن)، پارلمان عراق، نشست فوق‌العاده‌ای برای تمدید دوره‌اش برگزار کند اما این نشست به دلیل عدم رسیدن به حدنصاب قانونی به تعویق افتاد و زمان دیگری برای برگزاری این نشست اعلام نشد. «سلیم الجبوری» رئیس این پارلمان که موفق نشده است برای دوره جدید پارلمان رأی کافی را کسب کند و از موافقان این تمدید دوره است، پنجشنبه طی یک کنفرانس خبری گفت که این نشست به تأخیر افتاده است.

همزمان با پایان دوره فعالیت پارلمان عراق، رسانه‌های این کشور اعلام کردند که نزدیک به ۱۰۰ نفر از نمایندگان عراقی از ترس اینکه مورد بازخواست و محاکمه قرار بگیرند، از عراق فرار کرده‌اند.

با پایان دوره نمایندگی این نمایندگان که به تبع آن، مصونیت سیاسی آن‌ها نیز پایان می‌یابد، می‌توان آن دسته از نمایندگانی را که متهم به فساد مالی، اختلاس و تروریسم هستند، به پای میز محاکمه کشاند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس