وضعیت آبی اصفهان

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: هرگونه خبری مبنی بر جیره‌بندی آب در استان اصفهان صد درصد دروغ است.

به گزارش مشرق، سید اکبر بنی‌طبا با تکذیب خبر جیره‌بندی آب در استان اصفهان اظهار کرد: هرگونه خبری مبنی بر جیره‌بندی آب در استان اصفهان صد درصد دروغ است.

وی با بیان اینکه هیچ مسؤولی به غیر از وزیر نیرو نمی‌تواند جیره‌بندی آب در نقاط مختلف کشور را اعلام کند، افزود: تمامی تصمیمات شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در اصفهان گرفته می‌شود.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: آقای حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور در سفر دو هفته پیش خود به استان اصفهان در حضور استاندار صراحتاً اعلام کرد که «خط قرمز ما جیره‌بندی آب در استان اصفهان است».

وی با بیان اینکه وزیر نیرو هم جیره‌بندی آب در استان اصفهان را خط قرمز اعلام کرده است، خاطرنشان کرد: اگر هم قرار باشد آب جیره‌بندی شود باید پس از ابلاغ وزیر نیرو و تأیید استانداری انجام شود که البته تبعات اجتماعی در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

جیره‎بندی آب کلید خورد

بنی‌طبا، جیره‌بندی آب را قطع مطلق آب در یک نقطه‌ از شهری و افزایش فشار در نقطه دیگر شهر تعریف کرد و اذعان داشت: براساس این تعریف، چنین عملیاتی در استان اصفهان انجام نشده و انجام نخواهد شد.

وی با بیان اینکه بنده لحظه‌به‌لحظه اتفاقات آب در اصفهان را شخصاً به رسانه‌ها گزارش می‌دهم، ادامه داد: جیره‌بندی آب در استان اصفهان مشروط بر تأیید وزیر نیروست که اعمال برنامه‌ریزی برای این اقدام حسب تصمیمات مدیریتی در اصفهان و با هماهنگی استاندار صورت می‌گیرد.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان یادآور شد: طبیعتاً جیره‌بندی در کیفیت و کمیت آب مؤثر خواهد بود که در حال حاضر وضعیت آب استان اصفهان هنوز به مرحله‌ای نرسیده که نیاز به جیره‌بندی آب وجود داشته باشد.

وی تأکید کرد: روند آب تخصیصی شرب استان اصفهان طی 10 روز گذشته از سد زاینده‌رود افزایش پیدا کرده و نسبتاً رضایت‌بخش است؛ سهم تخصیصی آب شرب در حوضه زاینده‌رود به تصفیه‌خانه اصفهان افزایش پیدا کرده و روزانه به میران 10 تا 11 متر مکعب رسیده است.

بنی‌طبا در پایان با بیان این که افت فشار آب در نقاط مختلف اصفهان به حداقل ممکن کاهش پیدا کرده است، ابراز داشت: این در حالی است که تا 20 روز گذشته سهم تخصیصی آب شرب در حوضه زاینده‌رود به تصفیه‌خانه اصفهان به میزان 8 تا 9 متر مکعب بود.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تصریح کرد: براساس گزارش روزانه و لحظه‌ای از شبکه توزیع آب حوضه آبریز زاینده‌رود در 56 شهر و به خصوص کلان‌شهر اصفهان، وضعیت بسیار مطلوب است و در صورتی که همین روند ادامه پیدا کند، از تابستان امسال به راحتی عبور خواهیم کرد.

خبر جیره‌بندی آب در استان اصفهان صبح از زبان علی سیدزاده مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت آب و فاضلاب کشور در رسانه‌ها منتشر شده است؛ او اعلام کرده که امسال در استان اصفهان در پیک مصرف آب مجبور به جیره بندی موقت شدیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس