کد خبر 869867
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
ماجرای تغییرات مجوز واردات کولر گازی چیست؟

طی ۲ماه اخیر مجوزهای واردات کولر گازی دستخوش تغییرات پیاپی شد و در نهایت واردات این کالا در فهرست اقلام گروه چهارم که با ممنوعیت واردات رو به رو شده اند قرار گرفت.

به گزارش مشرق، طی دو ماه اخیر مجوزهای وارداتی کولر گازی دستخوش تغییرات جدی شده است. ابتدا 11 اردیبهشت ماه  وزارت صنعت بخشنامه ای صادر کرد که بر مبنای آن واردات کولر گازی بایستی با اخذ گواهی نمایندگی انجام  شود اما چند روز قبل(27 خرداد ماه) بخشنامه دیگری صادر شد که  بر اساس آن واردات کولر گازی از دریافت گواهی نمایندگی معاف شده است.

بیشتر بخوانید:

جدول/ قیمت روز انواع کولر گازی و اسپیلت

نکته جالب اینکه لزوم اخذ گواهی نمایندگی ظاهرا با مکاتبه گمرک ایران در ابتدای اردیبهشت ماه انجام شده بود اما بخشنامه جدید وزارت صنعت به استناد مکاتبات مرکز اصناف و بازرگانان و دبیرخانه هیئت نظارت وزارت خانه صادر شده است.

نکته مهم اینکه چند روز در اوایل تیر ماه و بعد از صدور بخشنامه دوم(27 خرداد ماه) لیست کالاهای گروه چهارم که با ممنوعیت واردات رو به رو شده اند از سوی وزارت صنعت ابلاغ شد. در این لیست ردیف تعرفه 84151010  با شرح دستگاه تهویه مطبوع جدا از هم نیز دیده می‌شود.

در این بین سوالاتی در خصوص تغییرات پیاپی مجوزهای واردات کولر گازی مطرح شده که دستگاههای مربوطه باید در خصوص آن توضیح دهند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس