کد خبر 869687
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
سوریه

ارتش سوریه موفق شد پس از آزادسازی شهرک «الکرک» در شرق درعا، ارتفاعات مشرف بر جاده‌ای را آزاد کند که ریف شرقی درعا را به ریف شمال شرق و ریف غربی را به ریف شمال غرب این استان وصل می‌کند.

به گزارش مشرق، از نیمه شب گذشته توافق آتش‌بس در ریف درعا واقع در جنوب سوریه اجرایی شده و تا 12 ظهر امروز به وقت دمشق ادامه داشت و ظاهرا تمدید نشده است.

گروه اطلاع رسانی الاعلام الحربی اعلام کرد که ارتش سوریه در ادامه عملیات خود در غرب شهر درعا موفق شد ارتفاعات «الزمیطیه» را آزاد کند.

بیشتر بخوانید:

سلاح‌های اسرائیلی در اختیار تروریست‌ها +عکس

این منطقه مرتفع، بر جاده نظامی مشرف است که ریف شرقی درعا را به ریف شمال شرق  ریف غربی درعا را به ریف شمال غرب این استان وصل می‌کند.

از ریف شرقی درعا نیز خبر می‌رسد که ارتش سوریه توانسته است شهرک «الکرک» را از دست تروریست‌ها آزاد کند.

در همین راستا، ارتش سوریه در ریف درعا شهر «الحراک» و شهرک «الصوره» را کاملا آزاد کرد.

ارتش سوریه بعد از درگیری‌ها با گروه‌های تروریستی در ریف شرقی درعا، شهرک «علما» واقع در شمال شهر الحراک را به همراه «مقر گردان نیروی هوایی ارتش» در غرب این شهر به کنترل خود درآورد.

نیروهای ارتش سوریه صبح پنجشنبه (روز گذشته) نیز موفق شده بودند شهرک‌های «ملیحه شرقی»، «ملیحه غربی»، «ناحته» و «صما النهیدات» را آزاد و پاکسازی کنند.

تلویزیون سوریه هم خبر داد که ساکنان شهرک «ام ولد» در ریف شرقی درعا، با به اهتزاز درآوردن پرچم این کشور بر فراز ساختمانها، تظاهراتی را در حمایت از ارتش سوریه برگزار کردند.

در کنار تحولات میدانی درعا، افراد مسلح شهرکهای «طیبة، صیدا، ام المیاذن، ابطع و نصیب» اعلام کردند که ضمن پذیرش شروط ارتش سوریه، حاضرند سلاح خود را تحویل دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
    0 0
    خدا را شکر
  • محمد IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
    0 1
    اصلا چرا نقشه درست نمیگذارید تمام این سال ها با نقشه دقیق سوریه 5 دقیقه وقت برای تهیه و علامت گذاری اصلا زیاد نیست ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس