کد خبر 869645
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
فیلم/ خاطره بامزه اکبر عبدی از روزه گرفتن پدرش!

برخی به اشتباه گفتند پخش برنامه طنز «شبی با عبدی» یک نوع موازی‌کاری در شبکه نسیم ایجاد می‌کند اما بدانند ما هیچ ربطی به «دورهمی» و «خندوانه» نداریم.

به گزارش مشرق، مخاطبان مدیوم تلویزیون او را بیشتر با «صاحبدلان» و «سرّ دلبران» رمضان 97 می‌شناسند و تماشاگران پرده‌ نقره‌ای هم می‌دانند که این روزها «به وقت خماری» را در اکران سینماها دارد. البته او کارگردانی برنامه «شبی با عبدی» را هم برعهده دارد؛ برنامه‌ای که با حواشی بسیاری همراه بود. همان درگیری مهران مدیری و اکبر عبدی که بر سر موازی‌کاری برنامه‌های شبکه نسیم اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که مهران مدیری و رامبدجوان دارنده دو برنامه «دورهمی» و «خنداونه» از مدیر شبکه نسیم خواسته‌اند برنامه «شبی با عبدی» به دلیل شباهت‌هایی با این برنامه‌ها پخش نشود. اما خلاف این حرف‌ها و شایعات منتشر شده به تعبیر محمدحسین لطیفی کارگردان این برنامه بدون هیچ مشکلی امشب ساعت 21 روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.

آمدم تا موازی‌کاری نشود

او درباره ماجرای دعوای اکبر عبدی با مهران مدیری که بسیاری از آن صحبت می‌کنند، تصریح کرد: هیچ‌گاه در طول دوران زندگی‌ام توجهی به حاشیه‌ها نداشته‌ام اما جسته و گریخته از دوستان شنیده‌ام که می‌گویند مهران مدیری به «شبی با عبدی» اعتراض داشته و در جایی هم گفته، پخش این برنامه موازی‌کاری ایجاد می‌کند. اما اگر مهران مدیری به من زنگ می‌زد که الان مشاور پروژه و کارگردان این برنامه هستم شاید از جزئیات بیشتر این برنامه آگاهی پیدا می‌کرد. البته که در وهله اعتراض مهران مدیری من در این پروژه نبودم. بعد از اعتراض مهران مدیری به این مجموعه پیوستم تا به تعبیر این دوستان موازی‌کاری نشود.

چطور می‌توان «شبی با عبدی» را «دورهمی» دانست؟!

لطیفی با اشاره به اینکه تا امروز برنامه‌ای مثل «شبی با عبدی» در دنیا ندیدم، افزود: برنامه‌ای که قرار است از امشب روی آنتن برود همه می‌بینند که اصلاً ربطی به «دورهمی» و «خندوانه» ندارد و موازی‌کاری معنایی ندارد. به خاطر اینکه کاری است تا امروز در دنیا ندیده‌ام کسی انجام دهد. برنامه‌ای که گروه‌های نمایشی مختلفی را به خود می‌بیند که خودشان نقش می‌نویسند و کارگردانی‌اش می‌کنند و در چند دقیقه رقابت طنزآمیز از مردم نمره می‌گیرند. حالا واقعاً «شبی با عبدی» را چطور می‌توان «دورهمی» دانست؟! هر دفعه دو گروه آزاد نمایشی مثلاً از بندگناوه و آبادان به «شبی با عبدی» می‌آیند که بازیگران نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای هستند که موضوعی را دستمایه می‌کنند و به روی صحنه می‌برند. حالا در لا به لای این نمایش‌ها، یک میهمان طنازی هم وجود دارد. ممکن است اکبر عبدی هم راجع به موضوعاتی در نقش‌های مختلف ظاهر شود و این معضلات و یا آموزش‌های زندگی را بازی کند. اصلاً هم "عاشق شدم و عاشق شدی" هم نداریم. خود اکبر عبدی به عنوان محوریت برنامه چندین نقش موضوعات اجتماعی را در کاراکترهای متفاوت(پیرزن، لات، بچه و...) به نمایش درمی‌آورد. حالا واقعاً چه ربطی به کار مهران مدیری دارد، از دوستان هنرمندم می‌خواهم حتماً قبل از هر اظهارنظری اطلاعات جامعی به دست بیاورند.

برنامه جدیدی را می‌بینید که کپی خارجی ندارد

کارگردان «شبی با عبدی» در پاسخ به این سوال که از برنامه خارجی اقتباس نداشته‌اید، اظهار داشت: جالب است بدانید از «شبی با عبدی» کپی خارجی هم نداریم. چون اکثر کارهایی که به روی آنتن رفت از نمونه‌های خارجی برداشت شدند حتی در انتخاب دکور و نوع اجرا؛ کار «دورهمی» و «خنداونه» هم مشابه زیاد دارند. حتی روز اولی که به عنوان مشاور پروژه آمدم دوستان به من گفتند نمونه‌های خارجی را ببینید و از آن‌ها ایده بگیرید. البته می‌توان ایده گرفت ولی باید یک چیز جدیدتری بدست آورد، این کار بسیار سختی است. یک گروهی باید بیایند و نمایشی آموزشی و تأثیرگذار ارائه بدهند که شاید تا به حال آن‌ها را برای یک لحظه هم ندیده باشید. اما مثلاً در کار دوستان ما استندآپ کمدی یک نفره‌ای را می‌دیدیم که یک موضوعی را عنوان می‌کردند یا خوشایند مخاطب است یا خیر! اما «در شبی با عبدی» وقت می‌گذاریم و کار این گروه‌های نمایشی را می‌بینیم تا یک برنامه جدید با اندیشه‌ و بدیعی روی آنتن برود.

شاید از این همه تفاوت می‌ترسند!

لطیفی با بیان اینکه در پایان یک دوره اجرای «شبی با عبدی» چهار بازیگر طنز جدی به کشور اضافه می‌شود، تأکید کرد: گروه‌های نمایشی از سراسر کشور به برنامه «شبی با عبدی» می‌آیند و موضوعات جدید و بکری را به نمایش درمی‌آورند. بازی‌هایی که حتماً مخاطب با آن‌ها می‌خندد و در عین‌حال یک وجوه آموزشی هم از این برنامه نصیب مخاطب ما می‌شود. بدانید اگر به این پروژه آمده‌ام به خاطر این تفاوت‌هاست و تأثیرگذاری این برنامه که به تم طنز را به سمت و سوی کاربردی شدن هدایت می‌کند. ما می‌توانیم در پایان یک دوره اجرای «شبی با عبدی» 4 بازیگر طنز جدی به کشور اضافه کنیم. شاید این کارهای ما باعث می‌شود زنگ خطری برای برخی به صدا دربیاید که مخالفت‌ها را از همان آغاز طرح اولیه فریاد کردند. مگرنه ما موازی‌کاری نداریم و مشکل از جای دیگری است.

برپایه این گزارش، شاکله کلی برنامه «شبی با عبدی» به‌نوعی بازآفرینی و خاطره بازی با کاراکترهایی است که آقای عبدی در سریال‌ها و فیلم‌های مختلف بازی کرده‌اند. بخشی از برنامه با حضور تعدادی از کسانی است که در آن فیلم و سریال‌ها با عبدی هم‌بازی بودند و بخش گفت‌وگو و ارتباط صمیمی با مردم اعم از هنرمند و غیر هنرمند نیز از جمله قسمت‌های این برنامه است. مدت زمان این برنامه در هر قسمت 90 دقیقه است. سید کمال طباطبایی و جواد فرحانی تهیه کنندگان و جواد فرحانی مجری طرح این برنامه هستند. محمدرضا شهیدی‌فرد، محمدحسین لطیفی، سید کمال طباطبایی، جواد فرحانی، مریم نوابی نژاد از اعضای اتاق فکر این برنامه هستند و چندین نویسنده نیز این گروه را همراهی خواهند کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پری مجرد ۴۶ ساله IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
    0 6
    تردید ندارم برنامه سخیف و مهوع و چرتی است
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
      3 0
      اتفاقا آنونسش بدک نبود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس