کد خبر 869236
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
هواشناسی نمایه

با توجه به تقویت الگوی تابستانه در تراز میانی جو، پیش‌بینی می‌شود، از روز شنبه تا اواسط هفته آینده دمای هوا در اغلب نقاط به ویژه نیمه شمالی افزایش یابد و دمای تهران به ۴۱ درجه برسد.

به گزارش مشرق، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و هواشناسی در سه روز آینده در اغلب نقاط کشور آسمان صاف و آفتابی است.

در این مدت در مناطقی از شمال شرق، شرق، جنوب شرق و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های سمنان، قم، مرکزی، جنوب تهران و بخش‌هایی از اصفهان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در منطقه زابل و جنوب سمنان با خیزش گرد و خاک همراه است.

بیشتر بخوانید:

هشدار هواشناسی درباره وزش باد شدید در کشور

در سه روز آینده در استان‌های خوزستان و بوشهر نیز وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق سبب وقوع گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد. 

روزهای پنج‌شنبه و جمعه در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و شرق بوشهر وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق سبب گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد. 

دو روز آینده به ویژه در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رشد ابر و احتمال رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. 

در سه روز آینده هوای گرم در جنوب غرب و جنوب کشور ماندگار است و از روز جمعه در نوار شمالی و شرقی کشور شاهد افزایش 2 تا 4 درجه‌ای دما خواهیم بود. 

با توجه به تقویت الگوی تابستانه در تراز میانی جو پیش‌بینی می‌شود، از روز شنبه تا اواسط هفته آینده دمای هوا در اغلب استان‌های کشور (به ویژه نیمه شمالی) بین 3 تا 5 درجه افزایش یابد، انتظار داریم بیشینه دمای تهران روز یکشنبه و دوشنبه به حدود 41 درجه سلسیوس برسد از این رو توصیه می شود جهت مدیریت در مصرف بهینه آب و برق تمهیدات لازم به کار گرفته شود. 

آسمان تهران فردا و روز جمعه صاف پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران به ترتیب 36 و 26 درجه خواهد بود. 

روز آینده اهواز با بیشینه دمای 49 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 10 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 1 تیرماه سال جاری 163.7 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 208 میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری 21.3 درصد کمتر از سال گذشته است؛ همچنین میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور 221.3 میلی‌متر ثبت شده است که بارش سال جاری 26 درصد کمتر از سال بلندمدت است. 

بیشترین میزان بارش در هفته سی و نهم سال زراعی متعلق به منطقه کلیبر در استان آذربایجان شرقی به میزان 33.3 میلی‌متر بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس