سپاه

طی یک ماه اخیر در مرزهای شرق و غرب کشور، لااقل 7 مورد درگیری رخ داده که علی رغم تقدیم 9 شهید در این درگیری‌ها، هیچ کدام از برنامه‌های تروریست‌ها محقق نشده است.

به گزارش مشرق، شروع فصل گرما با شور و هیجان مسابقات جام جهانی فوتبال همراه شد و مردم کشورمان شب‌های داغ فوتبالی را در اوج امنیت سپری می‌کنند، اما در همین ایام، مرزبانان و پاسداران و مدافعان امنیت کشور در حال مبارزه با اشرار و گروه‌های تروریستی در شرق و غرب کشور هستند و تاکنون لااقل 7 فقره درگیری میان مرزبانان جمهوری اسلامی (از نیروی انتظامی، سپاه و بسیج) با آنها رخ داده است.

طی این 7 درگیری، 9 نفر از نیروهای ایرانی به شهادت رسیده و تعداد زیادی از اشرار و تروریست‌های مسلح نیز نابود شده‌اند.

این گروه‌ها عمدتا از مرزهای غربی کشور (از کشور عراق) و از شرق کشور ( از پاکستان) وارد مناطق صفر مرزی می‌شوند اما تاکنون موفق به تحقق اهداف خود یکی نفوذ به عمق خاک میهن و انجام اقدامات خرابکارانه و یا توزیع مواد مخدر توسط باندهای بزرگ قاچاقچی نشده‌اند.

در این گزارش به مرور 7 مورد تقابل پاسداران و مرزبانان جمهوری اسلامی ایران با گروهک‌های تروریستی و شهادت و جانبازی مدافعان امنیت کشور طی یک ماه اخیر می‌پردازیم، با این توضیح که طی سال‌های اخیر، حراست از مرزهای جنوب‌شرق و شمال‌غرب کشور به سپاه پاسداران (نیروی زمینی) واگذار شده و مابقی مرزهای کشور در حراست مرزبانی نیروی انتظامی قرار دارد.

*** 

* انهدام تیم تروریستی در اشنویه/ 7 تروریست کشته و زخمی شدند

نوزدهم خرداد ماه بود که قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه ای اعلام کرد: مقارن با شامگاه جمعه (18 خرداد 97) یک تیم تروریستی مسلح که با برنامه‌ریزی و هدایت از منطقه شمال عراق، قصد نفوذ به خاک کشور و انجام اقدامات خرابکارانه و ضدامنیتی را داشتند که با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی دقیق رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) در دام رزمندگان گرفتار و طی یک درگیری در منطقه مرزی اشنویه، این تیم تروریستی به طور کامل منهدم شد.

در این اطلاعیه تاکید شد که در این درگیری تمامی 7 عضو این تیم تروریستی کشته و زخمی شده و مقادیری سلاح، مهمات و تجهیزات از آنان کشف و ضبط گردید و رزمندگان اسلام پس از انجام این عملیات موفق، سالم به پایگاه‌های خود بازگشتند.

* انهدام 2 تیم تروریستی دیگر در شمالغرب/ 9 تروریست کشته و زخمی شدند

یک روز پس از انهدام تیم تروریستی در اشنویه، فرمانده نیروی زمینی سپاه از مقابله با دو تیم دیگر در شمالغرب کشور خبر داد.

سردار محمد پاکپور اعلام کرد: در پی برخی تحرکات و تلاش‌های اشرار و تروریست‌های ضد انقلاب در مناطق مرزی غرب و شمال غرب کشور با هدف نفوذ به عمق با اشراف اطلاعاتی و رصد کامل و دقیق رزمندگان نیروی زمینی سپاه در قرارگاه حمزه سیدالشهداء(ع)، این گروهک‌های تروریستی در دستیابی به اهداف شوم خود ناکام ماندند.

وی با اشاره به وقوع دو درگیری دیگر طی 24 ساعت در مناطق عمومی سروآباد و اشنویه گفت: دو تیم تروریستی از اشرار ضدانقلاب تلاش نافرجامی برای نفوذ به خاک کشورمان داشتند که با رصد اطلاعاتی و شناسایی دقیق محل عبور آنان، رزمندگان قرارگاه حمزه توانستند پس از درگیری در مناطق عمومی سروآباد و اشنویه، این تیم‌های تروریستی را نیز منهدم و 6 تن از تروریست‌ها را به هلاکت رسانده و 3 نفر از آنان را زخمی کنند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه مطرح کرد که مقادیر قابل توجهی سلاح، مهمات و تجهیزات از تروریستها کشف و ضبط شده است.

* شهادت مرزبانان سردشتی در شب قدر

پانزدهم خرداد همزمان با شب قدر (شب شهادت امام علی) در ساعت 23 درگیری دیگری در منطقه مرزی سردشت رخ داد که طی آن دو تن از مرزبانان نیروی انتظامی به نام های ستوان یکم یوسف پیرانه و استواریکم محبوب قربانی از هنگ مرزی سردشت، گروهان بیوران، برجک مرزبانی کانی‌سیو به شهادت رسیدند.

* غلبه ناجا بر اشرار مسلح در شب دیدار با ماتادورها

یکی دیگر از درگیری‌ها، همزمان با مسابقه تیم‌های فوتبال ایران و اسپانیا در جام جهانی بود که مرزبانان نیروی انتظامی پاسگاه تپه طالب‌خان گروهان تاسوکی هنگ مرزی زابل با اشرار مسلح درگیر شدند.

مرزبانان ناجا در این درگیری اجازه ورود این اشرار به خاک کشورمان را ندادند و متاسفانه 2 تن از مرزبانان کشورمان استوار دوم محسن شهرکی از زابل و سرباز جلال بهبودی از خراسان رضوی شهید و سه تن دیگر مجروح شدند.

* درگیری سپاه با یک تیم تروریستی در میرجاوه/ 3 تروریست به هلاکت رسیدند

پس از درگیری‌های شمالغرب، قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از درگیری رزمندگان این قرارگاه با یک تیم تروریستی از گروهک‌های تکفیری، در شامگاه چهارم تیرماه در منطقه میرجاوه خبر داد.

قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شامگاه چهارم تیرماه، یک تیم تروریستی وابسته به گروهک‌های تکفیری از منطقه تهلاب میرجاوه (میل 96) قصد نفوذ به عمق خاک جمهوری اسلامی ایران و انجام اعمال خرابکارانه و تروریستی را داشتند که با هوشیاری رزمندگان مستقر در منطقه مرزی، ناکام و پس از درگیری و دادن تلفات متواری شدند.

در پی درگیری و تبادل آتش بین رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و تروریستها، 3 تروریست تکفیری به هلاکت رسیده و تعدادی زخمی شدند و مابقی آنان نیز به عمق خاک کشور پاکستان گریختند.

متاسفانه در این درگیری که همزمان با آخرین بازی ایران در جام جهانی روسیه، صورت گرفت، 2 تن از بسیجیان بومی منطقه و یک نفر از پاسداران قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

* درگیری شبانه مرزبانان با اشرار/ شهادت یک مأمور ناجا در میرجاوه

اواخر خردادماه فرمانده مرزبانی ناجا از مقابله مرزبانان هنگ مرزی میرجاوه با نفوذ اشرار مسلح و کشف 917 کیلوگرم انواع مواد مخدر سخن گفت.

سردار قاسم رضایی اعلام کرد: مرزبانان کشور با اطلاع از احتمال نفوذ اشرار مسلح به کشور، پس از صرف افطاری با هماهنگی عوامل سپاه پاسداران به منطقه عمومی میرجاوه اعزام و با گروهی از اشرار مسلح که تعداد آنها حدود 15 نفر بود، درگیر شدند.

در این درگیری مأموران با اجرای آتش پر حجم و برتری متقابل علیه اشرار مسلح، آنها را مجبور به متواری شدن به سمت کشور مقابل (پاکستان) کردند.

در این درگیری مأموران مرزبانی موفق شدند ضمن توقیف یک دستگاه خودرو از اشرار مسلح، مقدار 876 کیلوگرم تریاک و 41 کیلوگرم مرفین به همراه مقادیری ادوات نظامی از آنها کشف کنند.

تعدادی از اشرار مسلح در این درگیری مجروح شده و به هلاکت رسیدند و یک نفر از مرزبانان نیروی انتظامی به نام ستوانیکم علی‌اکبر معصومی نژاد به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

* درگیری مرزبانان با گروهک تروریستی در پیرانشهر و شهادت مأمور ناجا

سوم تیرماه هم مجددا فرمانده مرزبانی ناجا جزئیات درگیری مسلحانه مرزبانان هنگ مرزی پیرانشهر با گروهک تروریستی و عناصر معاند را تشریح کرد.

سردار رضایی فرمانده مرزبانی ناجاگفت: ماموران پاسگاه مرزی تمرچین هنگ مرزی پیرانشهر بامداد، حین اجرای گشت و کمین در نقطه صفر مرزی ایران و عراق با گروهک‌های تروریستی و عناصر معاند درگیر شدند.

در این درگیری، مرزبانان با برتری آتش سنگین و تحمیل تلفات، خسارات جدی را به گروهک تروریستی و عناصر معاند وارد کردند.

مرزبانان ناجا در این درگیری ضمن به هلاکت رساندن یک نفر از تروریست‌ها و عناصر معاند، مقادیری سلاح و مهمات از آنها کشف کردند.

متاسفانه در این عملیات مرزبانی به نام ستواندوم هاشمی به درجه رفیع شهادت نائل و سرباز وظیفه کسری عبدالعلی زاده به مقام جانبازی مفتخر شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ازاده IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    25 0
    اینها کسانی هستند که هرگز برایشان مراسم.ملی نمی گیرند. برایشان مقبره نمی سازند و بعداز درج خبر در چند وب سایت نامشان فراموش میشود. ایرانیان باغیرت همینها بودند که فرار نکردند و ایستادند تا ما راحت به تلگرام و چت هایمان برسیم. روحشان شاد.
  • حسين IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    17 0
    خدا قوت
  • حسين IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    15 0
    خدا قوت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس