کد خبر 868932
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰
غلامرضا تاجگردون

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس جزئیاتی از نشست اعضای این کمیسیون و کمیسیون انرژی با وزیر نفت و سخنگوی دولت را تشریح کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خانه ملت، غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی  با اشاره به نشست مشترک کمیسیون بودجه و انرژی با حضور نوبخت و زنگنه گفت: این نشست دو دستور کار داشت که دستور کار نخست مسائل روز اقتصادی، درآمدهای نفتی، فروش نفت و اجلاسیه اخیر اوپک بود و دستور کار دوم وضعیت بلندمدت رابطه مالی نفت، درآمدهای نفتی، خزانه و سیستم بانکی بود.

بیشتر بخوانید:

آیا آمریکا برای تحریم نفت ایران از روسیه کمک می‌گیرد؟

زنگنه: مصوبه اخیر اوپک شفاف و روشن است

وی با بیان اینکه درباره مسائل جاری روز، وزیر نفت گزارشی از نشست اخیر اوپک به نمایندگان ارائه داد، افزود: زنگنه توضیحاتی درباره وضعیت ایران در اوپک و اینکه آیا تصمیمات در این نشست منجر به کاهش تولید ایران یا افزایش قیمت نفت می‌شود ارائه داد که بر این اساس گزارش وزیر مثبت بوده و به این نقطه منجر شد که ایران در بخش فروش نفت متضرر نمی‌شود.

وی با اشاره به یکی از تصمیمات اخذ شده در این جلسه ادامه داد: با توجه به شرایط مالی کشور اگر به اصلاحیه بودجه نیاز باشد اقداماتی در این راستا صورت می‌گیرد، همچنین مقرر شد درباره تحریم‌های جدید و آتی هماهنگی بین دولت و مجلس صورت گیرد.

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحمل فشارهایی که در حال حاضر متوجه مردم بوده سخت شده است، افزود: در حال حاضر ناگزیر هستیم که به دولت کمک کنیم چرا که دولت تحت فشار است لذا در این راستا باید سیاست‌های پولی و مالی تقویت شود تا دولت بیش از این آسیب نبیند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تأکید بر اینکه سعی می‌شود مشکلات فعلی جاری با تدبیر رفع شود، تصریح کرد: نشست امروز برای شناسایی مشکلات موجود کشور و کمک به دولت و همچنین صنعت نفت کشور بود تا در آینده شاهد مشکلات کمتری باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس