کد خبر 868865
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
حملات گسترده جنگنده‌های سعودی به الحدیده یمن

جنگنده‌های سعودی با هدف قرار دادن یک اتوبوس حامل آوارگان در «الحدیدة»، 20 سرنشین آن را به خاک و خون کشیدند.

به گزارش مشرق، جنگنده‌های ائتلاف سعودی - آمریکایی در ادامه تجاوز به استان «الحدیدة» و به زانو درآوردن مردم این استان، یک اتوبوس حامل آوارگان را در این شهر هدف قرار دادندو

خبرنگار  شبکه «المسیرة» اعلام کرد که جنگنده‌های سعودی، یک اتوبوس حامل آوارگان را در مسیر میان دو منطقه «الجراحی» و «زبید» هدف قرار دادند که به کشته و زخمی شدن 20 نفر منجر شد. هنوز شمار دقیق کشته‌ها و زخمی‌ها مشخص نیست.

بیشتر بخوانید:

افزایش قربانیان حمله جنگنده‌های سعودی به منازل مسکونی +عکس

جنگنده‌های سعودی ساعاتی پیش از این جنایت، جاده اصلی شهرستان زبید را بمباران کردند که طی آن یک شهروند کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.

ائتلاف عربستان و امارات بعد از مدت‌ها طرح و نقشه و عملیات زمینی، اواخر خرداد ماه، عملیاتی زمینی، دریایی و هوایی موسوم به «پیروزی طلایی» را با هدف اشغال بندر الحدیده، شروع کرد که هدف از این عملیات، اشغال شهر حدیده و بندر و فرودگاه مهم آن بود تا از این طریق تنها شریان حیاتی نیروهای انقلابی و انصارالله یمن را قطع کند.

به رغم ادعاهای مکرر رسانه‌های ائتلاف متجاوز مبنی بر اشغال فرودگاه الحدیده، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در این فرودگاه حضور دارند و از آن دفاع می‌کنند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در همان هفته نخست تجاوز اعلام کرد که بیش از 250 نفر از نیروهای وابسته به ائتلاف را در جبهه ساحل به اسارت گرفته و ده‌ها تن دیگر را کشته‌ است.

گذشته از این، با کمین‌های نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، راه ارتباطی و پشتیبانی زمینی متجاوزان  در بیش از سه منطقه (در امتداد ساحل استان الحدیده) قطع شده و متجاوزان در محاصره نیروهای یمنی قرار دارند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس