املاک مسکن

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران گفته که بسیاری از مستاجران در شرایط فعلی توان پرداختن افزایش بیش از 5 درصد اجاره بها را ندارند.

به گزارش مشرق، نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران گفته که بسیاری از مستاجران در شرایط فعلی توان پرداختن افزایش بیش از 5 درصد اجاره بها را ندارند، هر چند که مردم احساس می‌کنند رشد اجاره‌بها در شرایط فعلی، بین 40 درصد تا 50 درصد بوده است.

حسام عقبایی نسبت به رشد شدید اجاره بها در سالجاری ابراز نگرانی کرد و توضیح داد که افزایش قیمت مسکن، نبود توازن بین عرضه و تقاضای مسکن و تورم عمومی از جمله عوامل موثر بر افزایش نرخ اجاره بها در شرایط فعلی است و جمع بندی کرد که 40 درصد افزایش اجاره بها مربوط به فضایا روانی حاکم بر بازار است.

بیشتر بخوانید:

بازاری که مستاجران را نقره‌داغ می‌کند

به گفته وی، با توجه به کاهش نرخ سود بانکی، علاقه مردم به دریافت اجاره بهای بیشتر و دریافت پول پیش کمتر در شرایط فعلی است.

عقبایی با بیان اینکه سیر جابجایی مستاجران از اردیبهشت ماه شروع شده اما عموم مستاجرین بعد از خرداد ماه جابجا می‌شوند، بیان داشت که رشد اجاره بها به طور متوسط در چنین شرایطی 15 درصد بوده است.

وی پیش بینی کرد که در شهرهای کوچک رشد اجاربها وجود نداشته باشد و گفت که در رشد اجاره بها در شهرهای متوسط 10 درصد خواهد بود.

به گفته عقبایی، 90 درصد مستاجران افراد حقوق بگیر و کارمند بوده و با توجه به افزایش حقوق کمتر از 20 درصد کارمندان و با افزایش 15 درصدی اجاره، مستاجران در تامین سایر هزینه‌های موجود در سبد خانوار دچار مشکل می‌شوند.

منبع: روزنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • فرزانه IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    7 0
    حقوقم 200 تومن اضافه شده اجاره خونم 250 تومن. هیچ نظارتی رو اجاره ها نیست هر کی هر چی دلش بخواده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس