ماهواره

وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد این کشور قرار است ماه آینده میلادی ماهواره بومی خود با نام 'PakTES-1A 'را وارد مدار کند.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای گفت: ماهواره سنجش و کنترل از راه دور کاملا در داخل تولید و ساخته شده و وزن آن 285 کیلوگرم است.
وی افزود:با کمک این ماهواره تحقیق و سنجش در زمینه های جغرافیایی، شرایط اقلیمی، آب و هوا و علوم توسعه می یابد.محمد فیصل گفت: ماهواره بومی پاکستان ماه ژوئیه وارد مدار شده و در فاصله 610 کیلومتری به دور زمین می چرخد.

 روزهای نخستین خردادماه سال جاری نیز خبری در رسانه های پاکستان با موضوع اینکه 'کمیسیون تحقیقاتی فضا و لایه های بالای جو (Sparco) پاکستان بزودی با همکاری چین دو ماهواره سنجش از دور به فضا پرتاب می کند'، منتشر شد.
بر اساس این خبر، آکادمی راه اندازی فناوری خودروی چین قرار است تا ماه ژوئن 2018 (خرداد 97) این دو ماهواره را به فضا بفرستد و یک شرکت ماهواره ای از آفریقای جنوبی نیز در این طرح با پاکستان و چین همکاری کرده و هدف از پرتاب این دوماهواره برای استفاده در طرح های نظامی و غیرنظامی عنوان شده است.

با استفاده از تصاویر مـاهواره ای و فناوری سـنجش از راه دور، مـی تـوان بـا هزینـه و زمـان کمتـر، طیـف وسـیعی از پروژه ها را در سطح جهـانی، منطقـه ای، ملـی، اسـتانی و حتی محلـی بـه نتیجـه رسـاند. همچنین، قابلیـت تکـرار تصویربرداری مــاهواره ای از یک محل بــه فاصــله زمــانی چنــد ســاعت تــا چنــد روز در طــول مــاه یــا ســال، امکــان مطالعــات تغییرات و پایش پدیـده هـای زمینـی را به خـوبی فـراهم می سازد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    15 3
    به یمن علم ستیزی و بی کفایتی آقایان کارمان شده بی کاری و امیدمان شده محصولات دیگران
    • اصلاح طلب IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
      4 13
      عزیز من چرا چرت میگی؟ بر اساس برجام و قطعنامه های 2231 و قبلی ها که لغو هم نشده هر گونه صادرات محصولات با کاربری دوگانه نظامی برای ایران ممنوع هست و با اقدام امریکا و اروپا این محدودیت ها دائمی شده بعد شما انتظار داری امثال افریقای جنوبی یا چین و هند برای ایران ماهواره اپتیکی یا مخابراتی ساخته یا پرتاب!!! کنن که کاربردی صددرصد جاسوسی و نظامی می تونه داشته باشه...
  • AU ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    4 0
    ما هم ماهواره ها را به پشت بام فرستادیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس