توران ولی مراد

مدیر شورای همکاری‌های زنان در نامه‌ای به خانه‌نشینی غیرقانونی اعظم بروجردی معاون اجرایی پردیس تئاتر تهران به دلیل استفاده از پوشش چادر اعتراض کرد.

به گزارش مشرق، مدیر شورای همکاری‌های زنان در نامه‌ای به خانه‌نشینی غیرقانونی اعظم بروجردی معاون اجرایی پردیس تئاتر تهران به دلیل استفاده از پوشش چادر اعتراض کرد.

در این نامه خطاب به وزیر کشور آمده است:

از این رو که حکم شهردار توسط وزیر کشور زده می‌شود شکایت از عملکرد سازمان فرهنگی هنری شهرداری خدمتتان معروض داشته می‌شود تا پیگیری و رسیدگی شود.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری اعظم بروجردی معاونت اجرایی پردیس تئاتر تهران را بنا به گزارش منتشر شده رسانه‌ای ایشان به دلیل پوشیدن چادر و حجاب برکنار می‌کنند. در نظام جمهوری اسلامی این کار چه معنایی دارد؟

دولت محترم که گفته می شود بنا دارد مدیریت‌های بانوان را گسترش و ارتقا بخشد چه گونه است که مسیر وارونه رفته و یک بانوی مدیر توانمند، کارآمد، کارشناس ارشد  و متخصص را کنار گذاشته است؟

اعظم بروجردی نامی آشنا در حوزه نمایش و تئاتر و خاصه تئاتر بانوان با سابقه کاری به طول سال های انقلاب اسلامی است در سازمان فرهنگی هنری شهرداری از معاونت برکنار شده است به جرم پوشیدن چادر و حفظ حجاب!

جناب آقای دکتر رحمانی فضلی اگر خاطرتان باشد در دیداری که در تیرماه 1392 به همراه چندی از بانوان داشتیم از حضرتعالی تقاضا کردم که بانوان را به پست‌های عالی وارد کنید تا هم به داخل و هم خارج از کشور نشان دهیم که زن دست‌پرورده اسلام و نگاه اسلام به زن چگونه است علاوه بر این که الگوی زن مسلمان به جوانان عرضه شود.

در همان ایام همین استدلال را به عنوان دبیر ائتلاف اسلامی زنان در دیدار با آقای دکتر ظریف از ایشان تقاضا کردم که سخنگوی خانم بگذارند و سفیرانی از میان زنان انتخاب کنند و باز همین تقاضا را از برادر محترم ریاست جمهور داشتم برای انتخاب وزیری از میان زنان. چگونه شده است که سازمان فرهنگی هنری شهرداری مسیر وارونه را در پیش گرفته است؟

سازمانی فرهنگی هنری که در آن درباره یک زن محجبه که مدیری لایق و توانمند هم هست گفته شود که به دلیل محجبه بودن تئاتری ها را جذب نمی‌کند قرار است به چه کار فرهنگ و هنر و اسلام بیاید؟ تئاتر به عنوان ابزاری هنری برای فعالیت های فرهنگی اگر اثرش کمال و تعالی انسان نباشد قرار است چه فایده ای داشته باشد؟ زن اگر حجابش را کنار گذاشته باشد چه اثری ارزشمند برای تعالی بشر می خواهد خلق کند؟

زنی که پای حجاب ایستاده است به خوبی می داند حفظ حجاب یک "نه" علنی و آشکار است به نگرش ابزاری جنسی به زن، چرا که حضوری عروسکی با جلوه گری زنانه را تنزل مقام انسانی برای زنان می داند؛ به همین دلیل چادر و حجاب خط قرمز اوست. زنان ایران که برای جاری سازی اسلام به صحنه آمدند و انقلاب اسلامی را به صحنه تاریخ آورند و با تقدیم فرزندان و عزیزانشان به پای انقلاب اسلامی آن را حفظ و تقویت و تثبیت کرده اند، همچنان پای آن ایستاده اند.

اعظم بروجردی که در سازمان فرهنگی هنری شهرداری از مدیریت کنار گذاشته شده خواهر شهید و یک زن دست‌پرورده انقلاب اسلامی است که پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده است. بروجردی با بیش از سی و اندی سال سابقه کار و فعالیت در حوزه کاری نمایش از نگارش و کارگردانی تا مدیریت کانون تئاتر بانوان و اولین دبیری جشنواره بین‌المللی تئاتر بانوان و دوره‌های بعد، تدریس در معتبرترین دانشگاه های کشور، با داوری بیش از 60 جشنواره داخلی و بین المللی با قلمی که خالق بیش از 70 اثر به اضافه رمان است از جمله اختر چرخ ادب و رمانی که زنی اسیر جنگ تحمیلی را ثبت کرده و فیلمنامه سریال تلویزیونی پهلوانان نمی‌میرند؛ برای پوشیدن چادر کنار گذاشته شده است. این سازمان زیرمجموعه شهرداری تهران به کجا می‌رود؟

از آن مقام محترم رسیدگی به این خطای سازمان زیرمجموعه شهرداری تهران را داشته و تقاضای اطلاع رسانی از پیگیری و اقدامات لازم را دارد.

با احترام
توران ولی مراد
مدیر شورای همکاری‌های زنان

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    47 0
    بفرمایید اقای دادستانی اقدام کنید دیگر منتظر چه هستید
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    50 1
    خاک بر سرشون ... این ها دنبال ترویج بی بند و باری اند نه آزادی خدا ریشه فساد رو بکنه ان شاالله
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    46 0
    از خانم ولی مراد به خاطر حمایتشان و از خانم بروجردی به خاطر ایستادگی شان برای حجاب تشکر می کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس