img0074-22fa863865.jpg

مجمع عمومی عادی سالانه بیمه پاسارگاد با حضور بیش از ۹۸/۲ درصد سهامداران ، نمایندگان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد.

بر اساس این گزارش، مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام بیمه پاسارگاد به ریاست آقای دکتر مجید قاسمی رئیس هیأت مدیره این شرکت برگزار شد؛ آقایان علی اکبر امین تفرشی و عباس کفافی به عنوان ناظر و خانم دکتر نعیمیان به عنوان منشی جلسه، وی را در برگزاری مجمع همراهی کردند و گزارش کاملی از فعالیت های شرکت در سال ۱۳۹۶ توسط آقای پیروز باستانی عضو هیأت مدیره و معاون مالی و اداری بیمه پاسارگاد به سمع و نظر سهامداران رسید. گفتنی است، پس از قرائت گزارش بازرس قانونی و حسابرس شرکت صورت های مالی سال منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۶ بیمه پاسارگاد به تأیید حاضرین در جلسه رسانده شد. تصویب مبلغ ۳۳۱، ۶۹۵ میلیون ریال سود قابل تقسیم و انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت از مصوبات مجمع عمومی عادی صاحبان سهام بیمه پاسارگاد بود.

همچنین بر اساس عملکرد سال مالی ۱۳۹۶و صورت های مالی ارائه شده، عایدی هر سهم (EPS) ۳۲۹/۶۲ ریال تعیین شد و مبلغ ۱۳۰ ریال به صـورت سود نقدی برای هر سهم تخصیص یافت. شرکت بیمه پاسارگاد در سال مالی۱۳۹۶ با صدور بیش از ۳ میلیون و ۳۸۱ هزار فقره بیمه نامه و بیش از ۱۶,۲۰۶ میلیارد ریال حق بیمه تولید کرد که این رقم نسبت به سال قبل ۴۲/۳ درصد افزایش را نشان می دهد. همچنین میزان خسارت پرداختی این شرکت در سال ۱۳۹۶ بیش از ۵,۵۶۲ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

بر اساس آمار، ۲۷/۷ درصد پرتفوی شرکت مربوط به بیمه‌ های اتومبیل، ۶۴/۷ درصد بیمه های اشخاص، ۲ درصد بیمه آتش سوزی، ۰/۸ درصد بیمه باربری، ۳/۶ درصد بیمه های مسئولیت و ۱/۲ درصد مربوط به بیمه های مهندسی، انرژی و سایر بیمه ها است. ضریب خسارت شرکت نیز (بدون احتساب بیمه های عمر و تأمین آتیه) در سال ۱۳۹۶ حدود ۸۲/۵ درصد بوده است. این در حالی است که به استناد سالنامه آماری سـال ۱۳۹۵ صنعت بیمه که توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتشر شده، ضریب خسارت بازار بیمه کشور در سال مذکور برای بیمه های غیرزندگی، معادل ۸۳/۶ درصد بوده است.

تصویب صورت های مالی سال ۱۳۹۶، رشد ۴۲/۳ درصدی پرتفوی و ترکیب همگون آن، ضریب خسارت مناسب، مدیریت آگاهانه بر ترکیب پرتفوی بیمه­ای شرکت از طریق حضور در بازارهای جدید، بررسی ریسک­های پیشنهادی و قبول آن­ها براساس اصول بیمه­گری و مدیریت ریسک، حضور مؤثر در بخش های مختلف بیمه های زندگی و غیرزندگی با اتکا به توان فنی شرکت و رعایت اصول بیمه گری در انتخاب ریسک، کوشش برای گسترش بیمه های اشخاص (به ویژه بیمه های زندگی) و افزایش سهم این بخش در تولید شرکت، بازنگری در قراردادهای اتکایی به منظور افزایش ظرفیت نگهداری از یک طرف و رعایت صرفه و صلاح شرکت از طرف دیگر، فراهم آوردن تسهیلات در پرداخت حق بیمه برای بیمه گذاران و در عین حال تأکید بر وصول به موقع حق بیمه ها و مطالبات تجاری شرکت، مدیریت مؤثر بر وجوه نقد شرکت به منظور پرداخت به موقع خسارت ها و بدهی ها، خرید دارایی ها و تجهیزات مورد نیاز و انجام سرمایه گذاری در بخش های سودآور و درآمدساز، عملکرد بسیار شفاف بیمه پاسارگاد و رضایت سهامداران این شرکت را نشان می دهد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس