اردوغان

رئیس‌جمهور ترکیه بامداد دوشنبه اعلام کرد در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور به پیروزی دست یافته است.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه بامداد دوشنبه اعلام کرد در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور به پیروزی دست یافته است. 

انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه از صبح روز یکشنبه در سراسر این کشور آغاز شد و شهروندان واجد شرایط رای برای انتخاب رئیس جمهوری جدید و نمایندگان دوره بعدی پارلمان پای صندوق های اخذ رای رفتند؛ جایی که درهای مراکز رای گیری از ساعت ۸ صبح به وقت محلی (۹:۳۰ به وقت تهران) به روی آنها باز شد.

در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه شش نامزد به رقابت با یکدیگر پرداخته‌اند که «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری کنونی این کشور و نامزد مشترک ائتلاف «جمهور» متشکل از احزاب اسلام گرای عدالت و توسعه (AKP) و راست گرای افراطی حرکت ملی (MHP)، «محرم اینجه»، نامزد حزب چپ گرای جمهوری خواه خلق (CHP)، «صلاح الدین دمیرتاش»، نامزد دربند حزب حامی کردهای دمکراتیک خلق ها (HDP)، «مرال آکشنر»، نامزد حزب تازه تأسیس خوب (IP)، «تمل کرم الله اوغلو»، نامزد حزب اسلام گرای سعادت (SP) و «دوغو پرینجک»، نامزد حزب چپ گرای وطن (VP) هستند.

در همین حال، انتخابات پارلمانی ترکیه نیز شاهد رقابت نامزدهای دو ائتلاف جمهور و «ملت» متشکل از احزاب جمهوری خواه خلق، خوب و سعادت و همچنین نامزدهای احزاب دمکراتیک خلق ها و وطن و حزب اسلام گرای مطالبه آزاد (HUDAPAR) است در حالی که نامزدهای حزب راست گرای اتحاد بزرگ (BBP) در فهرست عدالت و توسعه و نامزدهای حزب لیبرال دمکرات (DP) نیز در فهرست حزب خوب قرار دارند.

 اردوغان در سخنرانی کوتاهی بامداد دوشنبه گفت که وقت آن است که تمامی جدل‌های انتخاباتی، تنش‌ها و نفرت‌ها کنار گذاشته شده و روی آینده کشور تمرکز شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    14 2
    احسنت که مرد سیاست و اقتصاد هستی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس