کد خبر 868014
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
استقلال

باشگاه استقلال این روزها شرایطی را سپری می‌کند که یادآور روزهای تلخ سال 92 و بحران‌های مالی در این باشگاه است.

به گزارش مشرق، اتفاقاتی که این روزها در باشگاه استقلال رخ می‌دهد چیزی جز تلخی روی کام هواداران این باشگاه یادآور نمی‌شود. تیمی که به جمع 8 تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرده شرایطی دارد که یادآور روزهایی از شهریور ماه سال 92  است.در آن روزها استقلال با پشت سر گذاشتن بوریرام تایلند به تیم مدعی آسیایی تبدیل شد و بهترین فرصت را برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان کسب کرد اما بعد از این اتفاق مشکلاتی به وجود آمد که آبی پوشان را وارد بحران خودساخته کرد.

شرایط آن روزهای استقلال به شکلی بود که آبی پوشان با مشکل مالی مواجه شدند و بازیکنانی مثل مجتبی جباری و علی حمودی این تیم را ترک کردند، در آن مقطع مدیریت باشگاه استقلال به خاطر مشکلات مالی در تنگنا قرار گرفت و در نهایت خروجی این موضوع این بود که آبی پوشان با از دست دادن چند بازیکن سرشناس خود پا به مسابقات فصل جدید گذاشته و در نهایت هم در مهر ماه همان سال مقابل اف سی سئول در مجموع دو بازی رفت و برگشت بازی را واگذار کرده و از رسیدن به فینال بازماندند.

حالا استقلال دوباره همان شرایط را تجربه می‌کند و داستان تکراری آن سال در حال تکرار شدن است.استقلالی‌ها هنوز با بازیکنان سرشناس خود تمدید قرارداد نکرده و البته مدیران این باشگاه درگیری بدهی سنگین به بازیکنان و مربیان سابق این تیم هستند.بحث بدهی مالیاتی باشگاه استقلال به شکلی است که باشگاه را وارد بحران کرده تا جایی که سید رضا افتخاری و مدیران این باشگاه را دچار سردرگمی و اعلام شماره حساب برای کمک به این باشگاه کرده است. از طرف دیگر سرمربی آلمانی استقلال خواستار تمدید قرارداد 6 بازیکن اصلی این تیم شده در حالی که آنها تا پول نگیرند قراردادشان را تمدید نمی‌کنند. نه جباروف و نه تیام بازیکنانی نیستند که با چک و وعده راضی به عقد قرارداد شوند و نه بازیکنانی مثل ابراهیمی و حسینی با این شرایط پای میز مذاکره خواهند نشست.

با شرایط فعلی سید رضا افتخاری که مرتب در این یکی دو سال بحث تسویه حساب با بازیکنان قبلی را به رخ هواداران استقلال می‌کشید در راهی قرار گرفته که فتح‌الله زاده 5 سال پیش و البته بدون حمایت وزارت ورزش و پول‌های دولتی و کمک‌های سامانه‌های تلفن همراه قرار گرفته بود. افتخاری حالا در چند راهی تمدید قرارداد بازیکنان، رایزنی برای پرداخت بدهی‌های قبلی از طریق دولت، تامین منابع مالی اردوی خارجی مدنظر شفر،تمدید قرارداد ستاره‌های فعلی استقلال، تامین هزینه‌های فصل جاری قرار گرفته و شاید هرگز فکر نمی‌کرد در استقلال چنین روزی را تجربه کند.او حالا رقیب دیرینه‌اش را می‌بیند که در حال یارگیری برای نیم فصل است و مدیرانش  البته در حال رایزنی با گابریل، دایی، مسعود همامی و ... اما با همین مشکلات شاکله اصلی سرخ‌ها حفظ شده و  این تیم تمریناتش را  هم محدود 7 روز است در دو نوبت شروع کرده است اما از این سو نه تنها تمرینات استقلال هنوز آغاز نشده بلکه چند بازیکن سرشناس این تیم هم تکلیفشان با این باشگاه مشخص نیست.

به نظر می‌رسد در شرایط فعلی افتخاری هیچ چاره‌ای جز لابی با مدیران دولتی برای تامین بدهی‌های انباشته و مشکلات درونی این باشگاه ندارد و باید دید آیا آخرین تیر ترکش او در این دوره بحرانی می‌تواند جوابگوی هواداران استقلال را که چند سال است منتظر کسب قهرمانی برتر هستند باشند یا خیر...

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس