کد خبر 867999
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
پورمختار

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس گفت: معاون اول رئیس‌جمهور از تصمیم ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای ممنوعیت واردات ۱۰۰۰ قلم کالای غیرضرور به کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست غیرعلنی امروز مجلس گفت: در این جلسه موضوع بازار ارز، خودرو مسائل اقتصادی کشور با حضور معاون اول رئیس‌جمهور مورد بحث و برسی قرار گرفت.

وی افزود: معاون اول رئیس‌جمهور در این نشست ضمن ارائه برنامه‌های دولت برای حمایت از تولید و تأمین ارز برای واردات کالاهای ضروری، گفت که ارز کافی برای واردات کالاهای ضروری به کشور وجود دارد و مشکلی در این جهت نداریم.

بیشتر بخوانید:

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جهانگیری بدون ارائه لیستی از اسامی کالاهایی که واردات آنها به کشور ممنوع شده عنوان کرد که با تصمیم ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی واردات هزار قلم کالای غیرضرور به کشور ممنوع شده است.

پورمختار خاطرنشان کرد: در این جلسه تعدادی از نمایندگان نیز به قید قرعه برای سخنرانی پشت تریبون رفته و نقطه نظرات خود را مطرح کردند و دیدگاه‌شان بر این بود که دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی باید فعال‌تر شود و مدیران و مسئولانی که در هر وضعیت موقعیت را درک نمی‌کنند توجیه و یا از سمت خود جابجا شوند. همچنین همدلی و ارتباط قوی‌تری بین مجلس و دولت برای حل مشکلات برقرار شود تا با تصویب قوانین و همچنین اخذ دیدگاه‌ها و نظرات نمایندگان، دولت هم بتواند در انجام این مأموریت مهم موفق باشد.

وی افزود: نمایندگان در صحبت‌های خود عنوان کردند در حوزه بازار ارز و سکه جو روانی ایجاد شده، اما در ارتباط با بازار خودرو به ویژه خودروهای داخلی چنین مسئله‌ای وجود ندارد و دولت باید مدیریت قوی‌تری را در این باره اعمال کند.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نمایندگان و همچنین رئیس مجلس بر این نکته تأکید داشتند که تصمیمات اتخاذشده برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور باید اقشار محروم جامعه مدنظر قرار بگیرند و کنترل قیمت‌های اساسی و ضروری در دستورکار باشد.

پورمختار در پایان خاطرنشان کرد: لاریجانی همچنین بر تداوم جلسات مشترک بین دو قوه و استفاده از دیدگاه‌ها برای حل مشکلات اقتصادی تأکید کرد و گفت که موضوعات اقتصادی در جلسات قوای سه‌گانه مطرح شود و اگر نیازی به قانونگذاری بود، مجلس در اسرع وقت موضوع را در دستورکار قرار می‌دهد و اجازه و اختیار کافی را هم به دولت خواهد داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس