صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه ۳ تیر

هراس افکنی از سایه جنگ و ادعای رسیدن به شرایط نفت در برابر غذا از سوی اصلاح طلبان در حالی است که این جماعت تا پیش از این مدعی بود که با برجام سایه جنگ از کشور دور شد و تحریم‌ها نیز به تاریخ پیوست!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** اگر ترامپ را عصبانی کنیم به سیاست «نفت در برابر غذا» می‌رسیم!

روزنامه آرمان در سرمقاله امروز به قلم «سید علی خرم» نوشت:

«روزهای سخت و نامعلوم به‌سرعت در حال پیش آمدن هستند. دونالد ترامپ و تیم تندروی او با بیرون آمدن از برجام شرایط ناپایداری را برای ایران و جهان به‌وجود آورده‌اند. آن‌ها تحریم‌های بیرحمانه‌ای در سر دارند تا از مردادماه جاری نتایج آن را کسب نمایند. این تحریم‌ها که به‌دلیل غیرقانونی و غیرحقوقی آنها، مورد انتقاد و حتی اعتراض جامعه جهانی قرار گرفته، با زورگویی آمریکا در حال جاری شدن می‌باشند. آمریکا طرحی سه مرحله‌ای در ذهن دارد که مرحله اول آن اعمال تحریم‌هاست و سپس محدودیت برای ایران به‌ترتیبی که شبیه پروژه نفت در برابر غذای دوران عراق، کشورمان را ضعیف‌تر و فرتوت‌تر سازد و مرحله سوم تسلیم و اگر نشد درگیری نظامی به‌وجود آورد. تجربه‌ای که در مورد عراق به‌کار برده شد و به اضمحلال این کشور انجامید».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:

«حال ملاحظه می‌شود ۴۰ سال است در اثر اشغال سفارت آمریکا که دامنگیر جمهوری اسلامی شده ابتدا روابط جمهوری اسلامی با آمریکا خصمانه گردید و سپس با کل غرب و آنگاه این خصومت مورد سوءاستفاده برخی همسایگان و دول شرق قرار گرفت که بر موج روابط خصمانه ایران و آمریکا سوار شوند و تا آنجا که توانستند ایران را آزار دادند و آنجا که نتوانستند، با کارت ایران در مقابل آمریکا بازی کردند و وجه آن‌را از آمریکا ستاندند. عقل سلیم ایجاب می‌کند از یکسو به این میدان بازی سوءاستفاده کنندگان، پایان داده شود و از سوی دیگر بهانه از تندروهای آمریکایی اسرائیلی و عربی گرفته شوددر این ۴۰ سال چند بار و به‌ویژه در دوره دموکرات‌ها یعنی بیل کلینتون و باراک اوباما فرصتی فراهم شد که با حفظ احترام و منافع متقابل، با آمریکا درباره مطالبات و گله‌های تاریخی خود مذاکره نمائیم. خانم آلبرایت، وزیر خارجه کلینتون از واقعه کودتای ۲۸ مرداد ابراز تأسف نمود. بار دیگر، در پایان توافق هسته‌ای، همه جهان انتظار داشتند از عمیق‌تر شدن زخم کهنه در روابط جلوگیری شود ولی نشد. الان رئیس‌جمهور آمریکا خلاف تعهد رفتار کرده و تا کاخ سفید اینگونه عمل کند اعتمادی به مذاکره نمی‌توان داشت. البته اظهار امیدواری به دپیلماسی و مذاکره در دنیای امروز دور از ذهن نیست و باید منتظر ماند و گفت؛ شاید وقتی دیگر».

برآورد رفتار رسانه‌های اصلاح طلب نشان دهنده آن است که این طیف با «هراس افکنی» و «ایجاد وحشت از احتمال جنگ» و هشدار درخصوص احتمال رسیدن به شرایط «نفت در برابر غذا»، در پی جاده صاف کنی برای «برجام موشکی» و «برجام منطقه‌ای» هستند.

این جریان سیاسی که غائبان همیشگی کلاس تاریخ هستند، بدون توجه به تجربه‌های پیشین از جمله تجربه مهم برجام، با بزک رفتار خصمانه و سلطه جویانه آمریکا و مقصر نشان دادن کشورمان و با تحقیر توان داخلی و قدرت ملی و بزرگنمایی توان دشمن، نسخه ذلت پیچیده و تاکید دارند که همانند برجام باید یکطرفه امتیاز بدهیم و هیچ انتظاری از امتیازگیری از طرف مقابل نداشته باشیم.

هراس افکنی از سایه جنگ و ادعای رسیدن به شرایط نفت در برابر غذا از سوی اصلاح طلبان در حالی است که این جماعت تا پیش از این مدعی بود که با برجام سایه جنگ از کشور دور شد و ایران هراسی پایان یافت و تحریم‌ها نیز به تاریخ پیوست!

** حقوق شهروندی از زبان معاون وزیر: گرانی کجا بود؟! چرت و پرت نگویید و انتظار بیجا هم نداشته باشید!

روزنامه آفتاب یزد در گزارشی با عنوان «رسانه‌ها چرت می گویند یا آقای معاون وزیر؟! چرا برخی مسئولان گرانی را باور ندارند؟» نوشت:

«وزارت صنعت که این روزها در اختیار یک اصلاح طلب است، چندان حال و روز خوشی ندارد. این وزارتخانه که با عنوان صنعت، معدن و تجارت فعالیت می‌کند در واقع از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را شامل می‌شود. از قیمت تخم مرغ تا بسیاری از صنایع سنگین! تنظیم بازار همی یکی از وظایف این وزارتخانه است. البته این واژه "تنظیم بازار" این روزها کمی غیرقابل درک به نظر می‌رسد. دیروز"حسن یونس سینکی" معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت در حاشیه همایش روز ملی اصناف در پاسخ به سوالی درخصوص اینکه مردم از شما انتظار تنظیم بازار را دارند و چه کارهایی را در دستور کار دارید، گفت:"من از رسانه‌ها انتظار دارم که اینقدر چرت و پرت به مردم نگویند تا ما حرف‌هایمان را بزنیم". او در پاسخ به این سؤال که بهر حال مردم از شما انتظار دارند، با لبخند پاسخ داد و گفت:"مردم چه انتظاری از ما دارند؟ ما هم مثل مردم"!».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «رسانه‌ها و خبرنگاران قطعاً این آمادگی را دارند که همراه با آقای معاون سری به بازار بزنند و از خوراک تا پوشاک و هر چه که هست و نیست را با قیمت چند ماه قبل و چه بسا ماه قبل مقایسه کنند! آن وقت معلوم می‌شود چه کسی چرت و پرت می‌گوید. آقای معاون همچنین گفته که او هم مثل مردم است و مردم نباید انتظاری داشته باشند! بنابراین ای کاش فیش حقوقی این معاون هم منتشر می‌شد تا مردم متوجه می‌شدند از این لحاظ چقدر میان او و سایر قشرهای جامعه شباهت وجود دارد!».

دولت آقای روحانی تاکید دارد که به رعایت حقوق شهروندی، اهتمام جدی دارد اما متاسفانه توهین به مردم به امری بدیهی در میان دولتمردان بدل شده است.

 معاون وزیر صنعت با اشاره به مسئله گرانی تاکید کرده است که «چرت و پرت نگویید و انتظار بیجا هم نداشته باشید»!

چندی پیش «محمدباقر نوبخت» سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفته بود: «اینکه عده‌ای بیایند و جیغ و داد گرانی سر دهند، نه درست است و نه منصفانه»!

متاسفانه مقامات ارشد دولت علیرغم امکانات و اختیارات گسترده قوه مجریه، همچنان از پاسخگویی درباره عملکرد خود طفره می‌روند و کم کاری‌ها در حوزه معیشت مردم را نمی‌پذیرند.

** دلار ۸۰۰۰ تومانی و سکه ۳ میلیونی، میوه‌های برجام است

روزنامه شرق در مطلبی نوشت:

«این روزها قیمت ارز، سکه، خودرو و مسکن ثانیه‌ای تعیین می‌شود. اگر در گذشته طلافروشی تنها صنفی بود که ابتدای هر روز بهای کالای خود را با اتحادیه تنظیم می‌کرد، در روزهای اخیر دست‌اندرکاران بازار ارز، سکه، خودرو و مسکن هم چنین رویکردی را در پیش گرفته‌اند. اگرچه دولت قیمت چهارهزارو ۲۰۰ تومان را برای دلار اعلام کرده است؛ اما بهای ارز در بازار آزاد، دیروز از مرز هشت هزار تومان گذشت. این آشفتگی در بازار ارز، فعالان اقتصادی را نگران کرده است.»

روزنامه سازندگی نیز در گزارشی نوشت:

«گزارش‌های میدانی از بازار فردوسی نشان می‌دهد که دلار روز را با قیمت ۸ هزار تومان به پایان رسانده است. هم زمان قیمت معامله سکه آتی هم از رقم ۲ میلیون و ۶۵۰ هزارتومان به ۳ میلیون تومان رسید».

دلار ۸۰۰۰ تومانی و سکه ۳ میلیون تومانی و افزایش ۳۵ درصدی قیمت مسکن در یکسال اخیر و افزایش سرسام آور اجاره مسکن و قیمت خودرو در یکسال اخیر نتیجه معطل نگه داشتن اقتصاد کشور و چیدن همه تخم مرغ‌ها در سبد برجام است.

تا چند روز دیگر به سومین سالگرد امضای برجام می‌رسیم. علیرغم خروج آمریکا از توافق و «وعده‌های سرِخرمن» اروپا، متاسفانه دولت همچنان رویکرد خسارت بار «حفظ توافق به هر قیمت» را دنبال می‌کند. عمل به اقتصاد مقاومتی و بهره مندی از ظرفیت‌های عظیم داخلی نیز همچنان در حاشیه قرار دارد.

** روحانی هم ناراضی است و هم در مقابل تغییر وزرا مقاومت می‌کند!

روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «چرا روحانی در مقابل تغییر مقاومت می‌کند؟» نوشت:

«تا این جای کار همه مایل به تغییر کابینه هستند اما رویکرد دوگانه حسن روحانی، رییس‌جمهور در این خصوص مساله را قدری مبهم می‌کند. واضح است که آقای روحانی از عملکرد تیم خود راضی نیست چراکه اگر بود آنها را به دو گروه "ناامید" و "امیدوار" تقسیم‌بندی نمی‌کرد. اگر کابینه فعلی توانسته بود رییس خود را راضی کند از آنان که "با یک اخم یا یک نامه می‌ترسند"، گلایه نمی‌کرد. او می‌خواست پاشنه ورکشیده‌ها را دور هم جمع کند اما خروجی کار نشان می‌دهد که موفق نشده است. خودش هم خوب می‌داند که موفق نبوده و قصد ایجاد تغییرات دارد؛ اما نه آن تغییراتی که مورد نظر سیاسیون و نمایندگان مجلس است. روحانی هنوز هم در مقابل تغییر وزرا مقاومت می‌کند».

رفتار دوگانه دولت درخصوص تغییر وزرا و ترمیم تیم اقتصادی دولت، حتی صدای رسانه‌های اصلاح طلب را نیز درآورده است.

در روزهای گذشته «عبدالله ناصری» از فعالین اصلاح طلب گفته بود: «رئیس‌جمهور با انتقاد از وزرا و ناامید و پاشنه ور نکشیده معرفی کردن آنها نمی‌تواند از مسئولیت خود شانه خالی کند...اگر هر کاستی‌ای وجود دارد، متوجه دولت و شخص رئیس‌جمهور است. اگر دولت پیر شده، چرا پیر شده؟ و اگر لنگان لنگان است، چرا اینچنین است؟ با انتصابات و انتخاب‌های آقای روحانی این فضا ایجاد شده است، لذا هیچ‌کس این توجیهات را از آقای روحانی قبول نمی‌کند».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 74
  • در انتظار بررسی: 16
  • غیر قابل انتشار: 34
  • US ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    درود بر رهبر عزیز ملت ایران حضرت آیت الله خامنه ای . ایشان باید فورا سکان هدایت کشور را به دست بگیرند . تدبیر از آن ایشان است .
    • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      لعنت به منفی دهندگان هرچند کار یک نفره
    • سید حسین IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      به نظرم این کامنت به نوعی تحریک آمیز نوشته شده است. حضرت امام خامنه ای بعید است رئیس جمهور را معلق کنند زیرا همین جماعت فتنه منتظر کمترین اشاره ای هستند تا به دستور اربابان داخلی و خارجیشان مملکت را همانند فتنه 88 به هم بریزند. حضرت آقا همچون همیشه کار بسیار سختی را در پیش دارند و باید جور تمام کم کاریها، خیانت ها و جنایتهای برخی آقایان را به دوش بکشند و با استخوانی در گلو، چنین دولتی را حمایت کنند تا وضع بدتر از این بدتر نشود همان کاری که ایشان در دو سال آخر احمدی نژاد کردند و نگذاشتند وضع از این بی ثباتتر شود. به نظرم اینکه دوره رئیس جمهور در ایران پس 2-3 سال اول انقلاب با تمام فشارها و ... به روال طبیعی تمام شده خودش عامل ثبات است و به لحاظ روانی و سیاسی و ... بسیار مهم است مگر شرایط به گونه ای شود که دشمنیها و کارشکنی برخی آقایان به حدی جدی شود که نتوان مماشات نمود...
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    خوشبختانه نمردیم و تدبیر و امید اصلاحات را هم دیدیم ....
    • سرباز IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      اگر انرژی ایران بخطر بیفتد یعنی بسته شدن تنگه هرمز و دریای عمان ،یعنی اجازه تردد حتی یک کشتی یا هواپیمای مسافربری بسمت غرب داده نشود، یعنی نفت چهارصد دلاری وانفجار در کشور فرتوت امریکای که بیش از بیست تریلیون دلار بدهی خارجی دارد؛فرج نزدیک است ایها الناس
    • ایمان IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      42 18
      امریکا دارای نفت ذخیره شده است بالا رفتن باعث از بین رفتن بلوک شرق چین و هند میشه که درصورت خطر از موشک های دوربردشون استفاده میکنن
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      75 15
      از قدیم گفتن کار هر کس نیست خرمن کوفتن. آقای روحانی فکر میکرد که مملکت داری کار آسونیه حیف از این پولهای مردم که بدست آدمهای اشتباهی مدیریت میشه و زندگی مردم که بیجهت تباه میشه.
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      23 11
      از قدیم گفتن کار هر کس نیست خرمن کوفتن. آقای روحانی فکر میکرد که مملکت داری کار آسونیه حیف از این پولهای مردم که بدست آدمهای اشتباهی مدیریت میشه و زندگی مردم که بیجهت تباه میشه.
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    129 8
    نفت در برابر غذا مدتهاست شروع شده بعد برجام هم عملا دو برابر شد نفت در برابر غذا کل واردات ایران همان پول نفت هست
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    عراق زمانی تسلیم شد تاسیسات هسته ای و موشکی خودش رو نابود کرد بعد بهش حمله کردن بعد از اشغال هم عملا دنبال تجزیه مذهبی-قومیتی عراق بودن و هنوز هم هستن اصولا امریکا دنبال تبدیل خاورمیانه به حیات خلوت اسراییل هست برای تجاوز جنسی به کشورهای همسایه...
    • مریم IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      خاک بر سرت با این طرز فکرت تجاوز جنسیییی؟
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    74 40
    آمریکا برای اصلاح طلبان،کدخداست؛ حالا چه اوباما باشه چه ترامپ
    • abbas IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      102 3
      یک کلمه اصلاح طلب و اصولگرا فرقی باهم ندارن. آقازاده ها، هم اصلاح طلبند هم اصولگرایی
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    72 93
    باید درباره موشک هایمان مذاکره برد-برد کنیم
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      64 7
      همه را برد که برد آمریکا یه جور برد و اروپا یجور برد
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      48 37
      مهمترین کا بریدن سر مزدورانی مانند توست
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    79 14
    یکی بیاد با جارو و خاک انداز اینها را از کشور بندازه بیرون ردشونم تی بکشه که حال همه رو بهم میزنن
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      52 7
      گر امر کنند که مست گیرند. در شهر هرکه هست گیرند
    • IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
      9 8
      مرگ بر منافقین و کفار داخلی و خارجی...درود بر امام خامنه ای...مرگ بر غارتگر بیت المال...
  • حسين IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    85 8
    به اميد خدا رئيس جمهور از برف بازيش برگرده همچي آروم ميشه رفته حبابهارو بترکونه
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      16 2
      با حال بود
  • آرش ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    82 17
    همه سر و ته یکی هستید !!!
    • ناشناس IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      17 0
      دقیقا......حرف حساب جواب نداره!درکدام دوره چیزی۱درصد ارزان شد؟
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      3 0
      لایک
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    58 5
    نفت در برابر غذا اسمش بد در رفته والا الان ما داریم جه می کنیم؟ نفت می دهیم و چون نمی توانیم دلارش را بگیریم ناگزیر با نظارت آمریکا به جایش مستقیما کالا وارد می کنیم. مگر عراق همینکار را عینا انجام نمی داد؟
  • احدی IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    41 40
    روزنامه آرمان تبدیل شده به سخنگوی سازمان منافقین ترساندن ملت خودت کار کثیفیه از سمت هرکی میخواد باشه
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      25 4
      دقیقا نفت در برابر غذا
    • محمد رضا IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      44 28
      حتمل باید به سرنوشت عراق ،افغانستان و لیبی دوچار بشیم که بفهمیم آمریکا شوخی نداره.
    • محمد جواد هاتفی ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      3 1
      خسته نباشی دانای من
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    77 10
    زندگی برای مردم جهنم شده بخدا. این چه دولتیه اخه
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      42 28
      همون دولتی که باکله بهش رای دادی حالا بخور
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      4 2
      من فقط نمیدونم با چه عقلی برجام به این صورت بسته شد که هر سه ماه یکبار رییس جمهور آمریکا مختار به تمدید کردن یا نکردنش بود و بعد از اینکه اینطوری بسته شد چرا ما بازم شعار مرگ بر آمریکا دادیم و مثلا انتظار داشتیم که آمریکا چه عکس العملی نشون بد؟
  • محمدرضاامیری IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    49 7
    این دولت در نهایت بلایی سر ایران میاره که مغول نتونست .
    • IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
      0 0
      عاشقتم گل گفتی گل گفتی مثل یه بلبل گفتی جواب عالی دادی غنچه بودی شکفتی
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    39 12
    عزیزم دولت ناتوان است شما یک نسخه و راهکاری برای مقابله با امریکا بده چرا همش نق میزنید، زمین که سفت باشد همدیگر را مقصر میدانند.
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      18 13
      دستی را که نمیتوان برید باید بوسید.
    • محمد جواد هاتفی ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      6 2
      شما چیکاره ای حالا فرض کن ما راهکار هم بدیم شما گوش میدی یا فقط همینجوری یه حرفی زدی که مردم نگند نفهمید
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    43 15
    دولت مقصر نيست مردم مقصر هستند. همه ملت دزد هستند
    • محمد جواد هاتفی ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      4 3
      خود شما دزدی نکن پس به مردم هم تهمت نزن اگر هم متلک بود به دولت من با هات موافقم واقعا حکومت خوبی داریم نه دزدی میکند نه خدای نکرده مال حرام و...
  • کاروان AE ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    37 5
    امثال من دارن له میشن زیر بار مشکلات تصور کن بیکار باشی و اجاره خونه و مواد غذای هم بره بالا و اونوقت بخوای تولید کنی و بری جهاد کشاورزی بهت جواب سر بالا بدن...
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    32 4
    مردم ومسولین یک کاری کنید به مردم ارامش بدید دارن همه دیوانه میشند همه مان افسرده شدیم برید کنار بخاطر بچه هامونم شده خواهشن خواهشن به فکر مردم باشید
    • ناشناس IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      13 2
      هنوز دنبال این هستید که مسولین کاری کنند؟! وای برشما...اتفاقا همین مسولان عزیز،ارز رو اینگونه بالا بردند!الان نزدیک ۶ماهه ارز با نظر دولت بالا رفته!
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    20 1
    عراق و لیبی بعد از خلع سلاح اتمی و موشکی و ده سال نفت در برابر عذا بمباران شدن..
  • ميثم IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    17 25
    با توجه به اينكه تئوري اعتدال در باره كدخدا جواب نداد و كد خدا اعتدال را نا اميد كرد ،بهتر است دولت با معذرت خواهي استعفا نموده و با انتخابات جديد دولتي سر كار بي ايد تا بدون كدخدا هم بتواند كار كند.فقط بايد با مبارزه با فساد و درون زا كردن اقتصاد راهي براي مبارزه در برابر كدخدا پيدا كرد.
  • میلاد IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    24 10
    خدا خودش بداد ما مردم برسه مسولین که هیچ مشکلی ندارن امریکا فقط منتظر فرصتی هست که به ایران مسلط بشه
  • احسان IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    38 10
    درسته ک امریکا زورگو هست ولی واقعا همه کشورها گوش ب حرفش هستن چه بخوان چ نخوان . امریکا هرکاری ک بخواد میتونه انجام بده .قدرت داره
  • حیران IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    30 2
    من یادم هست . در زمان نفت در برابر غذا در عراق . مردم لودر و کمپرسی به مرز نشینان ایرانی تحویل میدادن . تا دو گونی آرد بگیرن .
  • نقی IT ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    37 4
    به جای دعوا کردن وبه هم پریدن .واقع بین باشین بیکاری فقر گرانی بزهکاری و.....
  • اسلامی IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    21 68
    اگر با خدا باشیم و دعا کنیم و از قرآن کمک بگیریم معجزه می شود و ثروت ها و فتوحات زیادی نصیب ما شده و دشمنانمان نابود می شوند ، مهمترین کار پیدا کردن افراد مستجاب الدعوه و توبه ی ملی است
    • Ali IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      5 3
      اخه نفهم دعا کن ادمای بیشعوری مثل تو نابود شه
    • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
      3 1
      این چه ربطی داشت؟ خیلی جاهل هستی
  • مهدی AE ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    4 2
    روزنامه ارمان مال خانواده رفسنجانیهاست انزمان پسر رفسنجانی چراغ سبز تحریمهارا داد الان خانوادگی میدهند اوندنیا هم رفسنجانی حساب کتاب
  • دلسوز US ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    2 1
    خدا لعنتتان کند
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    4 3
    حسن روحانی فقط توجیه میکند و حرف میزند، ایشون سخنگوی خوبی است اما در عمل ؟
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    2 5
    همش از بی عرضگی مردن ایرانه که قدر این حکومت الهی را نمیدونن فقط مادی گرا شدن غناعت کنید
  • قدرت اله دیلمی IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    3 0
    جنگ اقتصادی در زمان برجام به کندی ادامه داشت ولی وقتی که آنریکا از برجامبیرون رفت شدت بسیار بیشتری گرفته است و دشمنان داخلی و بیرونی گویا بسیج شده اند تا به اقتصاد ضربه پذیر ایران ضربه جدی وارد کنند و مردم را به ستوه در بیاورند در این برهه مجلس دولت و قوه قضاییه نباید دست به دست بگذارند و شاهد و نظاره گر بازی کثیف آمریکا بر اقتصاد ایران باشد و.خون مردم را تو شیشه بکند باید با ایادی داخلی آمریکا که دست روی دلار ارز های دیگر خودرو مسکن و .... جان مردم گذاشته اند و شرایط را بر مردم سخت کرده اند مبارزه آنها را به اشد مجازات برسانند نظاره کردن و سکوت اختیار کردن خود نوعی همکاری با دشمن است چه آگاهانه و چه نا خودآگاه زمان حرف زدن سپری شده است زمان اقدام و عمل است نباید واهمه داشت و یک لحظه فرصت به اخلاگران اقتصادی نباید داد اگر سه قوا به یک وحدت برسند و با اخلگران اقتصادی تا اشد مجازات داشته باشند کسی جرات جولان دهی ندارد فقط باید اقدام و عمل داشت موقع نشیتن بی تفاوت نیست بایداقدام و عمل جانانه با این اجنبیان به سرکردگی ترامپ داشته باشیم و نگذاریم دشمن هر روز حلقه محاصره اقتصادی را برما تنگ و تنگتر کند.
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    4 2
    باید دولت استعفا بده و بیاد همه چیو بگه ببینیم اینا که ادعاشون میشه روحانی کرده این وضع اقتصاد رو چیکار میکنن . اونایی که نذاشتن قانون پولشویی تصویب بشه طومار امضا کردن اونا بیا جواب بدن
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    4 0
    یعنی دست ننه بابای همتون درد نکنه خسته نباشن. عجب مخ هایی رو پرورش دادن. خدا شاهده همتون باهم اندازه جناب خان هم نیستین. همه سرکارین خبر ندارین. اونی که زد و خورد و برد الان داره به ریش همتون میخنده
  • siroos IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    11 1
    آخه کامنت جاهلانه تا چه حد!
  • محمد IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    9 6
    این سیاست انهاست. کاری که درسال ۸۸نتوانستن انجام بدهند سال ۹۸به سرنجام برسانند
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    14 7
    آن چنان رو نق اقتصادی ایجاد کنم! آن هم در صد روز! البته مشکل از ما بود که نپرسیدیم این رونق اقتصادی برای چه کشوری ایجاد میشه ایران یا. .. اربابان غربی!؟
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    1 0
    این چ مملکتیه چقد خر تاخره
  • لاات IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    6 2
    استعفا
  • ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    2 1
    اگر نمی تونید حلش کنید تنگه هرمز را ببندید دیگه اب داره از سرمون میگزره یا شهادت در جنگ یا مردن از گشنگی که فقر کدام بهتر است
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    6 1
    بابا دیگه کار از کار گذشته دیگه این دولت هیچی از دستش برنمیاد اما با کمال پرروی هی انکار میکنه یا وعده دروغین میدن
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    4 5
    مرگ بر منافقین و کفار داخلی و خارجی...درود بر امام خامنه ای...مرگ بر غارتگر بیت المال...
  • IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    6 2
    در این شرایط مدیریت جهادی وبازرسین مخفی میتوانند مشکلات را حل کنند نه این مدیران سخنران وپشت میز نشین !
  • یونس AE ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    3 2
    سلام به نظر من رهبر پیش بیاید و چند نفر از کسانی که دزدی میکنند به دار بزند تا دست عبرتی برای بقیه بشود و جوانان را روی کار بیاورد و این قدیمیها بیسواد را بنوازد دور
  • حسن توچالی IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    3 0
    آنچنان مردم رو سیر کنم کسی محتاج یارانه نباشد آفرین این بود وعده هات بخدا استعفا دسته جمعی بدین برای شما که کار هست تو مجمع تشخیص بنشینید ۶ملیون حقوقش هست مثل آقای میرسلیم
  • CA ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    4 1
    مملکت به هم نمی ریزد .دولت طرفداری ندارد .
  • مردي IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    2 4
    رهبري عزيز و مردم حزب ا.. به ياري خداوند اين مشکلات را پشت سر ميگذارند و روسياهي آن براي امثال اين خرم هميشه خود باخته مي ماند. دولت هم اگر ميخواهد موفقيت داشته باشد بايد در کارش خلوص داشته باشد و دقيق پشت سر رهبري حرکت کند نه عقب بيفتد نه جلو.100تا ترامپ هم براي هم عنکبوتي بيش نيست
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    3 5
    ای حرفا کلا برا اوناس که یا امام زمان شون ترامپ ه یا یکی دیگه که از عصمت خدا بی بهره ست .... ما که بر خاک ره یار نشستیم تا بیاید عقده دل وا کنیم
  • حسین ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    3 2
    به نظر دوستان اصلاح طلب ما در میدان دشمن بازی میکنند و تلاش می کنند گل به خودی بزنند ولی ناکام خواهند ماند چون خدا با ماست
  • حسن IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    0 0
    آقا یه حسی به من میگه خدا بیامرزه خلخالی رو روحش شاد ...جاش خالیه!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس