کد خبر 867694
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷
نجات ۱۳ مرد و زن محبوس شده میان دود و آتش

۱۳ نفر از ساکنان ساختمان مسکونی در میدان شهرری از میان دود و آتش نجات یافتند.

به گزارش مشرق، ساعت ۰۲:۵۷ بامداد امروز بر اثر آتش‌سوزی یک واحد مسکونی در یک ساختمان پنج طبقه در شهرری، میدان بشارت (نارنج)، کوچه صاحب‌الزمان (عج)، ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی تهران، آتش‌نشانان ایستگاه‌های ۹، ۹۰ و گروه امداد و نجات ۱۷ را به همراه خودروی بالابر هیدرولیکی ایستگاه ۹ و تشک نجات و خودروی خاور تنفسی ایستگاه ۲۱ را به محل حادثه اعزام کرد.

جعفر شکرانه مهربانی؛ افسر آماده منطقه هفت عملیات درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: یک واحد مسکونی ۷۵ متری در یک ساختمان پنج طبقه تک واحدی از قسمت اتاق‌خواب دچار آتش‌سوزی شده و به علت خالی بودن واحد از سکنه، آتش در منزل مسکونی گسترش یافته و شعله و دود بسیاری از پنجره‌ها به بیرون زبانه می‌کشید.

وی افزود: دود و حرارت به اندازه‌ای داخل ساختمان زیاد بود که ۱۳ نفر از ساکنان داخل منازل خود محبوس شده بودند که آتش‌نشانان با تجهیز خود به دستگاه تنفسی و با رعایت اصول ایمنی، پس از تقسیم شدن به چند تیم عملیاتی با استفاده از خودروی بالابر هیدرولیکی و از طریق پله‌های ساختمان وارد عمل شدند و  با لوله‌های آبدهی به شعله‌زنی و تخلیه ساکنان اقدام کردند.

وی تصریح کرد: محبوس‌شدگان که هفت مرد و ۶ خانم بودند توسط آتش‌نشانان به سلامت از ساختمان به بیرون منتقل شدند البته یکی از ساکنان (خانمی پنجاه و پنج ساله) به علت دود زیاد ناشی از حریق دچار دودگرفتگی شده که برای مداوا به عوامل اورژانس حاضر در محل سپرده شد.

بنابر اعلام پایگاه خبری ۱۲۵؛ نیروهای عملیات پس از شعله‌زنی کامل و اطمینان از عدم شعله‌وری مجدد و ارائه تذکرات ایمنی به ساکنان به مأموریت خود پایان دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
    7 0
    دست اتشنشانان عزیز درد نکند..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس