وجیهه سامانی - کراپ‌شده

یکی از بزرگترین چالش های داوران در این بخش، کتاب هایی بود که بعد از سالها تجدید چاپ شده بود، اما در شناسنامه کتاب چاپ اول درج شده بود. بسیاری از این آثار توسط داوران مطالعه و ارزیابی شد ولی...

به گزارش گروه فرهنگ و هنر مشرق، وجیهه سامانی دبیر شانزدهمین دوره جایزه قلم زرین درباره پایان این دوره از داوری‌ها اظهار داشت: تمام گروههای پنجگانه در هفته جاری جلسه نهایی خود را برگزار و کتاب برگزیده خود را اعلام می کنند.

وی با اشاره به برگزاری آخرین جلسه داوری گروه داستان کودک و نوجوان افزود: این جلسه در روز چهارشنبه ٣٠ خرداد ماه در محل انجمن قلم و با حضور سه داور محترم این گروه و بنده برگزار شد که طی دو ساعت بحث و تبادل نظر و جمع بندی امتیازات، از میان کلیه آثار چاپ شده در سال ٩٦ در حوزه داستان کودک و نوجوان، که طبق لیست دریافتی از خانه کتاب ٩٤٦ عنوان کتاب بود، آثار زیر به عنوان کاندیدای دریافت جایزه قلم زرین انتخاب و معرفی شد:
١-پرواز با پاراموتور را دوست دارم؛ علی آرمین؛ نشر جمکران
٢-روایتی ساده از ماجرایی پیچیده؛ ابراهیم حسن بیگی؛ نشر سوره مهر
٣-شاخ دماغی ها؛ عذرا موسوی؛ نشر شهرستان ادب
٤-باغ خرمالو؛ هادی حکیمیان؛ نشر شهرستان ادب

وجیهه سامانی ارزیابی داوران این بخش از آثار چاپ شده سال ٩٦ را چنین عنوان کرد: متاسفانه در بخش داستان کودک و نوجوان، شاهد آثار چندان قوی و درخوری نبودیم. آثار به لحاظ کمی زیاد بودند، اما از نظر کیفی آثار چندان مطلوبی به چاپ نرسیده بود.
یکی از بزرگترین چالش های داوران در این بخش، کتاب هایی بود که بعد از سالها تجدید چاپ شده بود، اما در شناسنامه کتاب چاپ اول درج شده بود. بسیاری از این آثار توسط داوران مطالعه و ارزیابی شد و بعدا متوجه شدیم که آثار متعلق به بیش از یک دهه قبل بوده است که مجددا تجدید چاپ شده. و نکته جالب توجه اینجا بود که اتفاقا آثار قوی و خوبی در بین آنها به چشم می خورد ولی متاسفانه از دور مسابقه کنار گذاشته شد.

دبیر شانزدهمین دوره جایزه قلم زرین با اشاره به برگزاری این جایزه در روز چهاردهم تیرماه مصادف با روز ملی قلم افزود: اخبار و اطلاعات گروه های شعر بزرگسال، شعر کودک و نوجوان، داستان و رمان بزرگسال و پژوهش و نقد ادبی و کتابهای کاندیدای دریافت جایزه قلم زرین در هر بخش، متعاقبا اعلام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس