نداجا

فرمانده نیروی دریایی ارتش از الحاق ناوشکن «دنا» به ناوگان جنوب تا پایان آذرماه خبر داد.

به گزارش مشرق، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از نامگذاری جدیدترین ناوشکن ساخته شده برای نداجا به نام «دنا» خبر داد و گفت: این ناوشکن که توسط سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع ساخته شده، بزودی به ناوگان دریایی ارتش در آب‌های جنوب کشور ملحق خواهد شد.

وی جزئیات بیشتری از مشخصات و ویژگی‌های این ناوشکن اعلام نکرد ولی گفت که «دنا» جدیدترین شناور ساخته شده از کلاس موج است.

ازجمله شناورهای دیگر در این کلاس، «جماران» و «سهند» (جدید) در ناوگان جنوب و «دماوند» در ناوگان شمال نداجا هستند که به نظر می‌رسد ناوشکن جدید نیز تاحدود زیادی به آنها شبیه باشد.

به گفته دریادار خانزادی، کار ساخت ناوشکن «سهند» نیز با انجام تست های دریایی رو به پایان بوده و تا پایان آذرماه سال جاری به همراه ناو «دنا» عملیاتی خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: زیردریایی «فاتح» نیز که اولین زیردریایی کلاس متوسط ساخت جمهوری اسلامی ایران است بزودی رونمایی خواهد شد.

دریادار خانزادی به روند تعمیرات ناوشکن دماوند نیز اشاره کرد و افزود: کار تعمیرات ناوشکن دماوند هم همانطور که قول داده‌ایم، تا پایان سال تمام خواهد و این شناور کمتر از دو سال دیگر به توانایی‌های قبل خود و حتی بیشتر دست می‌یابد.

 ناوشکن دماوند در ماه‌های اخیر در اسکله بندر انزلی دچار سانحه شد و آسیب‌های شدیدی به آن وارد آمد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین خاطرنشان کرد: تمامی این اقدامات علی‌رغم تحریم‌های همه جانبه و در لبیک به فرمان رهبری مبنی بر شتاب مضاعف در تقویت توانمندی های دفاعی، به دست متخصصان داخلی صورت گرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
    32 2
    زنده باشید مردان بزرگ از نسل آرش و بوذرجمهر حکیم و سلمان اهل بیت و....واقعا غرور آفرین است.
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
    39 5
    این استراتژی دفاعی ما اشتباهه این ناوچه ها با این همه خرج پدافند هوایی ضعیفی دارن و بدون پوشش هوایی با نیروی هوایی قوی شکار راحتی برای جنگنده های نیروهای هوایی دشمن احتمالی خواهند بود. ما باید به جای اتلاف سرمایه اولویت بندی کنیم مثل قبل که اولویت ما موشکی بود و تقریبا کل بودجه صرف اون میشد الان هم باید تمام تمرکزمون رو روی پدافند هوایی بزاریم چون موشک به تنهایی کافی نیست و جنگ یمن نشون داد که سقوط اسمان کشور به معنای سقوط کل کشور هست. باید باور سریع تر بسازیم و نسخه پیشرفته تر و با تعداد بیش تر هم داشته باشیم. بعد از پدافند نوبت به بخش زرهی هست که توانایی ساخت زرهی قدرتمند در داخل وجود داره و جنگ سوریه به ما اهمیت زرهی رو نشون داد چون هر جا ارتش سوریه پیروز شد به پشتوانه زرهی قدرتمندش بود و در جنگ با تروریست ها زرهی بسیار مهمه. بعد از این ها نوبن به پهباد و نهایتا ساخت هلیکوپتر میرسه. ساخت ناوشکن و هواپیما اتلاف بودجه هست چون ایران سال ها از لحاظ تکنولوژی ساخت ناو و هواپیمای مدرن عقبه و چیزی که ساخته میشه بدرد جنگ واقعی نمیخوره.
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
      6 8
      ماشاءالله مهندس !
    • GB ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
      18 12
      باور ساخته شده ما در پدافندی انقد قوی هستیم که ارکیو را میشونیم روی زمین یا پهباد فوق پیشرفته اسرائیل را باید در هر زمینه که میشه حرکت کرد کار عقب بذاریم به قول شما عقب هستیم با کار تلاش جبران میشه نه زمین گذاشتن پروزه
    • IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      4 1
      دکترای علوم استراتژیک
    • امین FR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      5 5
      خطاب به 13:24، چون جنابعالی هیچ تخصصی در زمینه ساخت ناوشکن ندارید، پس اظهارنظرت صرفاً تولید ادعاست و بس و فاقد ارزشه و بیشتر برای اظهار وجوده، ناوشکن های ساخت ایران قابلیت خودشون را ثابت کردند و کسانی که از این مسائل سر در می آورند ( بر خلاف جنابعالی) ، این مساله را تایید کردند.
    • IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      4 0
      کی گفته قبلا همه بودجه صرف موشک میشد؟ ما تو صنایع هوایی بودیم و موشکی نیستیم و شاهدیم که بودجه واسه هوایی می‌اومد! اما هواپیما صد ها فناوری های‌تک داره که هر کدومش با میلیارد ها دلار و سالها هزینه ساخته میشه اما موشک اینطور نیست و با همان بودجه پیشرفت کرد! وقتی از بین این دو صنعت ، موشکی راحت تر پیشرفت کرد ، برای تولید موشک ها و ارتقاشون بودجه بیشتری دریافت کردن!
  • محمد IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
    8 9
    دنا تصاویر ماهواره ایش رو دیدم کاملا شبیه جمارانه و شبیه سهند نیست دربیابان لنگ کفشم غنیمته گرچه بدون پدافند یه شکار اماده بیش نیستن این ناوچه ها
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
    13 1
    چه اسم زیبایی دنا کوه استوار
  • علیرضا IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
    20 6
    این چیزی هایی که شما میسازید ناوچه هستن ناوشکن بالای هفت هزار تن وزن دارن
    • سعید FR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      10 4
      علیرضا خان، ناوشکن در تناژهای مختلف و بنا به ماموریتی که انجام می دهد ، ساخته می شود، یعنی جنابعالی ، اطلاعاتت در این زمینه از فرماندهان نیروی دریایی ارتش بیشتره؟!!!!!! وقتی فرماندهان نیروی دریایی ارتش می گویند ناوشکن دنا، یعنی دنا واقعاً ناوشکن است، جنابعالی چه اصراری داری که برای ابراز وجود، حرف متفاوت بزنی؟!!!!! ( نکنه کارشناس ناوشکنی؟!!!)
  • AU ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    1 9
    بهترین حمله عقب نشینی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس