ماه نشان

در سال‌های قبل رویکردمان امور جهادی و اتفاق‌هایی بود که مردم برای مردم کار می‌کردند، اما امسال افرادی که می‌خواستند به برنامه بیایند، حتما باید خدماتی را به مردم ارائه می‌دادند.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - برنامه تلویزیونی «ماه نشان» شبکه افق با دو ویژگی معرفی و حمایت از کالاهای با کیفیت ایرانی در کنار تبلغی فعالیت‌های خیریه، طی ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه افق رفت. امسال هم شبکه افق یک برنامه مناسبتی خاص برای شب‌های ماه رمضان تدارک دیده بود، برنامه‌ زنده‌ای با عنوان «ماه نشان» که برای سومین سال متوالی روی آنتن این شبکه می‌رفت. تهیه‌کنندگی سری سوم این برنامه را پیام ابراهیم‌پور بر عهده داشت و حسن سلطانی مجری با سابقه رادیو و تلویزیون هم مجری آن بود؛ برنامه‌ای که سه‌شنبه تا جمعه هر شب ساعت ۲۲ به صورت زنده و از روی بام شبکه افق، مهمان مخاطبان تلویزیون بود.

ویژگی «ماه نشان» امسال، رویکرد این برنامه به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب یعنی حمایت از کالای ایرانی بود، در این برنامه و در هر قسمت، صاحبان و مدیران یکی از برندهای مشهور ایرانی در حوزه‌های مختلف صنعتی حضور یافتند و از یک عمر فعالیت خود سخن گفتند، برخی از آنها جزو کارآفرینان برجسته ایرانی به شمار می‌رفتند و بعضی دیگر آنقدر ایده‌های نو و جذاب داشتند که گویی هنوز در ابتدای مسیر ایستاده‌اند اما این، تنها ویژگی این برنامه نبود، در واقع آنهایی که به عنوان مهمان در آلاچیق ماه نشان حضور می‌یافتند، همگی بر اساس شاخصه‌هایی انتخاب می‌شدند که کارآفرینی تنها یکی از آنهاست.

خصوصیت اصلی این افراد، حضور جدی آنها در حوزه فعالیت‌های خیریه و کمک به افراد در زمینه‌های گوناگون مادی، فرهنگی و اجتماعی بود و این مسئله موجب می‌شد مهمانان «ماه نشان» جذابیت خاصی برای مخاطب تلویزیون داشته باشند.

از مدیران کارخانه‌ای که تنها نجات یافتگان از دام اعتیاد را استخدام می‌کنند تا کارآفرینی که برای کارگرانش خانه هم می‌خرد؛ اینها مهمانان شب‌های ماه نشان شبکه افق در رمضان امسال بودند و رنگ و بوی خاصی به این برنامه بخشیدند.

پیام ابراهیم‌پور تهیه‌کننده این برنامه تلویزیونی در همین زمینه می‌گوید: «نگاه ما برای پخش این برنامه، شعار سال و ماه رمضان بود، تا به حال به برخی قصه‌ها به این شکل نگاه نکرده بودیم که به بهانه حمایت از کالای ایرانی افراد بسیاری به تلویزیون آمدند، اما هیچکس نگفته که اینها چه خدمات اجتماعی ارائه می‌دهند. برای مثال طرف کاسبی می‌کند، رپورتاژ می‌دهد و ... که اینها طبیعی است، اما کارهای خیری که می‌کنند در ماه نشان دیده شده که تعدادشان هم کم نیست. در کل هدف ما از تولید این برنامه حمایت از کالای ایرانی با رویکرد خدمات اجتماعی و کار خیر بود».

وی درباره دعوت از مهمانان برنامه ماه نشان خاطرنشان می کند: «در سال‌های قبل رویکردمان امور جهادی و اتفاق‌هایی بود که مردم برای مردم کار می‌کردند، اما امسال افرادی که می‌خواستند به برنامه بیایند، حتما باید خدماتی را به مردم ارائه می‌دادند. اگر اینها می‌خواستند به هر برنامه دیگری بروند متاسفانه با نگاه رسانه در تضاد بود چراکه باید پول آگهی بدهند و اسپانسر برنامه شوند، اما ما این فضا را ایجاد کردیم که به راحتی بتوانند کالایشان را تبلیغ کنند به شرطی که از عایدی و درآمدشان کار خیر هم انجام دهند».

انتخاب حسن سلطانی برای اجرای این برنامه از دیگر ویژگی‌های آن به شمار می‌رود، مجری توانمندی که از دهه ۶۰ تاکنون در تلویزیون حضور دارد و خیلی‌ها با اجراهای او خاطره دارند؛ به گفته ابراهیم‌پور، مهمترین دلیل انتخاب سلطانی این بود که بسیاری از برنامه های تلویزیونی و حتی رادیویی، حالت فرمایشی دارند و نگاه مخاطب هم همین را باور کرده و خیلی کار دلی نیست به همین خاطر از چهره آقای سلطانی وام گرفته شد تا مردم کار دلی ما را باور کنند.

این مجری محبوب کشورمان خودش درباره حضور در برنامه «ماه نشان» و شبکه افق می گوید: «یک هفته قبل از ماه مبارک رمضان بود و بعد ازینکه من سحر را نرفتم خیلی مایل نبودم جای دیگری برنامه داشته باشم اما دوستان گفتند که با کسانی که در بحث تولید داخلی زحمت می کشند و کار می کنند و ضمنا همزمان با تولید کار خیر هم می کنند، گفتگو کنیم و با این روش از آنها حمایت کنیم، دوستان محبت کردند و چند باری گفتند و من هم دیدم اینجا کمکی به دوستان کنیم؛ از سر بندگی و دلدادگی این کار را انجام دادم و می دانم خداوند رحمان و رحیم هیچ کدام این لحظات را فراموش نخواهد کرد و همه را به پای ما خواهد نوشت. ما لطف خدا را که دراین دنیا بسیار دیده ایم چه در آخرت که محتاج تریم خواهیم دید آن روزی که از دست هیچ کس کاری برای ما برنمی آید آن کارهایی که در جهت خدا و در جهت قرآن انجام دادیم و امیدوارم از اخلاص و عشق و ارادت خالی نباشد و دستی از ما بگیرد چرا که معتقدم در زندگی آنی می ماند که در جهت کسب رضایت خداوند بوده است».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • PT ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    37 1
    حمایت از کالای ایرانی را از رئیس جمهور حجت الاسلام دکتر حسن روحانی حقوقدان کلیدار یاد بگرید #رئیس جمهور #لباس ورزشی #توچال
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    30 1
    اما رئیس جمهور لباس امریکایی می پوشد!
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      19 1
      کد خدا براش هدیه فرستاده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس