سینما نمایه

جشن فیلمبرداران سینمای ایران به محلی برای نقد عملکرد خانه سینما تبدیل شد.

به گزارش مشرق، دومین جشن شب نقره‌ای فیلمبرداران سینمای ایران سه‌شنبه ۲۹ خرداد با حضور جمعی از فیلمبرداران سینمای ایران در موزه سینما برگزار شد. در این مراسم تفاهم‌نامه‌ای بین شورای عالی تهیه‌کنندگان و انجمن فیلمبرداران سینمای ایران امضا شد.


حسن قلی‌زاده، یکی از فیلمبرداران پیشکسوت سینما که در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفت، گفت: در سال‌های اخیر به علت بی‌اعتنایی خانه سینما مرجعیت فیلمبرداری درحال کمرنگ شدن است. جریان دیجیتال باعث به وجود آمدن این اتفاق شد و مرجعیت از فیلمبردار خلاق به ابزار تبدیل شد و آنها را به سربازانی تبدیل کرد که در نهایت باعث بیرنگ شدن فیلم‌ها شد. شکوه و جلال قبل دیگر در سینما وجود ندارد و دچار روزمرگی شده است.


وی در واکنش به تفاهم نامه صورت گرفته در این مراسم هم تصریح کرد: من خوش‌بین به این مفاهمه‌نامه‌ها نیستم.

ما از این تفاهمنامه‌ها زیاد امضا کرده‌ایم. سال‌ها جلسات زیادی گذاشته شده اما هیچکدام‌ به عمل نرسیده است و باید ببینیم این بار به آن عمل می‌شود یا نه و اگر شد خوشحال شویم. وی خطاب به مدیر خانه سینما گفت: الان من وقتی به خانه سینما می‌آیم پنج منشی هستند که می‌گویند شما در جلسه هستید.

آیا فقط مراسم کفن و دفن مهم است؟ امیدوارم شهردار تهران هم همت کند و مترو را به قطعه هنرمندان وصل کند که رفت و آمد ما هنرمندان هم راحت‌تر شود!

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس