ریچارد جنل

سفیر آمریکا در آلمان از دولت این کشور خواست از ورود هواپیماهای مسافربری متعلق به شرکت «ماهان» به حریم هوایی این کشور جلوگیری کند.

به گزارش مشرق، «ریچارد جنل» سفیر آمریکا در آلمان از دولت این کشور خواست از ورود هواپیماهای مسافربری متعلق به شرکت «ماهان» به حریم هوایی این کشور و فرود آنها در فرودگاه‌های آلمان، جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید:

تمایل روس‌ها برای سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران

پیش از این نام شرکت ماهان بارها در جلسه‌های استماع کنگره آمریکا هم شنیده شده و قانون‌گذاران آمریکایی از متحدان منطقه‌ای کشورشان به خصوص اوکراین خواسته بودند، ورود هواپیماهای ماهان از حریم هوایی خود را ممنوع کنند.

حالا نوبت به سفیر آمریکا در آلمان رسیده؛ وی در جمع اعضای ارشد کمیته آمریکایی-اسرائیلی گفته: «اینجا در آلمان از دولت خواسته‌ام که از تلاش‌های ما برای توقف استفاده ماهان ایر از حریم هوایی و فرودگاه‌های آلمان، حمایت کند. ما می‌دانیم که سپاه پاسداران از ماهان ایر به عنوان ابزار انتقال تسلیحات و منابع مورد نیاز جنگجویان خود استفاده می‌کند بنابراین از متحدان خود می‌خواهیم که برای توقف این روند، به ما کمک کنند.»

دولت جدید آمریکا پاییز سال گذشته، سپاه پاسداران را یک سازمان تروریستی اعلام کرد؛ مجلس عوام کانادا هم هفته گذشته گام مشابهی برداشت. دولت آلمان اما تاکنون در برابر درخواست‌های متعدد آمریکایی‌ها برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران و نهادهای اقتصادی مرتبط با این نهاد انقلابی، مقاومت کرده است. آلمان یکی از شرکای اقتصادی اصلی ایران در اروپا است.

سفیر آمریکا در آلمان در جمع حامیان صهیونیست‌ها گفت: «در ۷۰ سال گذشته، اسرائیل از همه چالش‌هایی که در برابرش ایجاد شده، عبور کرده است. معجزه اسرائیل، مایه الهام دیگر ملت‌های جهان است.»

ریچارد جنل در میان دیپلمات‌های آمریکایی به طرفداری سفت و سخت از رژیم صهیونیستی مشهور است. وی در خصوص در خطر بودن موجودیت رژیم صهیونیستی و برجام هم سخن گفت.

 

سفیر آمریکا در آلمان گفت: «حواسمان معطوف به تهدید روزافزون ایران است. حالا دیگر، این تهدید برای همگان آشکار شده است. پهپادهای ایرانی در ماه فوریه در یک اقدام تهاجمی آشکار، مرزهای اسرائیل را نقض کردند و همه می‌دانیم که رژیم ایران در حال کار بر روی توسعه موشک‌های بالستیک است تا بتوانند خاک اسرائیل و جان شهروندانش را به مخاطره بیاندازد. حالا این رژیم در حال تقویت گروه‌های ترویستی است که در درگاه ورودی خاک اسرائیل، جا خوش کرده‌اند.»

ریچارد جنل افزود: «رئیس‌جمهور ترامپ از برجام خارج شد چون این توافق با نقص‌های مرگبارش، دنیا را به خطر انداخته بود. این روزها هم در حال همکاری با متحدانمان هستیم تا با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه، کمک مالی آنها از تروریست‌ها و اشاعه سامانه‌های تسلیحاتی ایرانی که تهدیدی است برای صلح و ثبات، مقابله کنیم. ما می‌دانیم که دوستان اروپایی ما هم به صورت گسترده‌ای، در این خصوص نگرانی‌هایی دارند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس