ولایتی نمایه

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد گفت: ایران شرایطش را به کشورهای اروپایی اعلام کرده بنابراین اروپایی‌ها موظف‌اند تا به تعهدات خود عمل کرده و آمریکا را وادار کنند که دست از خرابکاری‌هایش بردارد.

به گزارش مشرق، علی اکبر ولایتی رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه مراسم بسیج اساتید این دانشگاه در جمع خبرنگاران درباره چگونگی پایبندی کشورهای اروپایی به تعهداتشان در برجام، گفت: ایران شرایطش را به کشورهای اروپایی اعلام کرده بنابراین اروپایی‌ها موظف‌اند تا به تعهدات خود عمل کرده و آمریکا را وادار کنند که دست از خرابکاری‌هایش بردارد.

بیشتر بخوانید:

واکنش ولایتی به نامه اصلاح‌طلبان: مذاکره با ترامپ معنایی جز تسلیم ندارد

وی با بیان اینکه در مسئله برجام بارها ما موضع خود را از زبان رئیس‌جمهور گفته‌ایم،  افزود: جمهوری اسلامی به هیچ وجه از خواسته‌های خود کوتاه نخواهد آمد.

وی در مورد انتخابات عراق هم گفت: خوشحالیم که انتخابات عراق بدون مشکل و در امنیت بالا برگزار شد. انشااللّه مسئولان عراق هر چه زودتر مجلس جدید را تشکیل دهند.

ولایتی در ادامه با اشاره به حملات اخیر ائتلاف سعودی به بندر حدیده در غرب یمن گفت: وضعیت یمنی‌ها پیروزمندانه است و ما هر روز شاهد پیشرفت بیشتر آنها هستیم. نقش حوثی‌ها و ارتش مقاوم یمن بسیار تاثیرگذار بوده به طوری که پس از ۳ سال بمباران امروز قوی‌تر از روز اول جنگ هستند.

وی تصریح کرد: اماراتی‌ها و سعودی‌ها باید بدانند که اگر این جنگ نابرابر را ادامه دهند بیش از امروز متضرر می‌شوند.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد با اشاره به نقش آمریکا در نآرامی‌های منطقه گفت: آمریکا پس از آن که داعش و النصره در عراق و سوریه شکست خوردند، نقاب از چهره برداشت. چند سال پیش وارد منطقه شد و شرق فرات را اشغال کرد ولی آنها باید بدانند شرق فرات برای آنها به ویتنام دیگر تبدیل می‌شود.

ولایتی با اشاره به خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل خاطرنشان کرد: حقوق بشر همواره برای آمریکایی‌ها ابزاری سیاسی برای فشار آوردن به کشورها است که اگر برای آنها منفعتی داشته باشد در آن حضور دارند و اگر نفعی از بودن در این شورا نبرند الزامی برای ماندن در آن ندارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس