مشاور سابق امنیت ملی آمریکا:

مشاور امنیت ملی دولت سابق آمریکا ضمن انتقاد از سیاست‌های دوگانه دولت ترامپ در قبال توافق هسته‌ای ایران تصریح کرد که انتظار می‌رود که با گذشت زمان، برجام شکست بخورد.

به گزارش مشرق، «بن رودز» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با شبکه «Newsy» به خروج «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از برجام اشاره کرد و گفت: «بیشترین نگرانی من از کاری است که وی با میراث ما کرده است. ما چارچوبی را برای جلوگیری از دسترسی ایران به تسلیحات هسته‌ای داشتیم، محدودیت‌هایی برای برنامه (هسته‌ای) آنها به وجود آورده بودیم و بازرسان بین‌المللی نیز (برای بازدید از تأسیسات هسته‌ای ایران) وارد شده بودند».

بیشتر بخوانید:

معاون ترامپ از سمتش استعفا می‌کند

این مقام سابق آمریکایی ادامه داد: «نمی‌دانم بدون حضور آمریکا، چطور توافق هسته‌ای باقی می‌ماند. آنچه که من در طول زمان انتظار دارم، این است که این (توافق) شروع به شکست خوردن کند. ایران شروع به گفتن این مطلب می‌کند که وقتی با خروج آمریکا ما آسودگی‌هایی (تعلیق تحریم‌ها) را که به ما وعده داده شده بود را دریافت نکردیم، اقداماتی را در زمینه (برنامه) هسته‌ای خود انجام می‌دهیم».

رودز به سیاست‌های دوگانه دولت ترامپ در قبال توافق هسته‌ای ایران و توافق با کره شمالی اشاره کرد و گفت: «آنچه که برای آن دسته از ما که در دولت اوباما (رئیس‌جمهور سابق آمریکا) خدمت می‌کردیم، دیوانه کننده است، این است که برای تمامی انتقاداتی که آنها از توافق هسته‌ای ایران کردند، آنچه را که آنها (دولت ترامپ) به عنوان یک پیروزی در قبال کره شمالی تلقی کردند، به معنای واقعی کلمه، در توافق هسته‌ای ایران وجود داشت».

وی توضیح داد: «توافق ایران بیش از 150 صفحه است، بازرسان بین‌المللی حضور دارند (اما) آنها (دولت ترامپ) یک بیانیه 400 کلمه‌ای با کره شمالی امضا کردند که خالی از تعهد (کره شمالی) برای خلع سلاح هسته‌ای بود اما آنها (دولت ترامپ) با آن بیانیه همچون بزرگترین رخدادی که در دیپلماسی به وقوع پیوسته است، برخورد می‌کند. در اینجا یک معیار متناقض وجود دارد که به طور شفاف برای ما که 7 سال صرف رسیدن به توافق هسته‌ای ایران کردیم، دیوانه کننده است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس