اسماعیلی

غلامحسین اسماعیلی گفت: متأسفانه برخی افراد که ادعای حقوقدانی و وکالت داشتند، با مصاحبه با رسانه‌های خارجی و بهره گیری از فضای مجازی، اذهان عمومی را نسبت به اجرای این حکم قدری مشوش کردند.

به گزارش مشرق، غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران در نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه با اشاره به اجرای حکم قصاص عامل به شهادت رسیدن نیروهای ناجا، گفت: با همراهی برخی از فتنه‌گران داخلی که دارای سابقه محکومیت کیفری هم هستند، ضد انقلاب اقدام به طرح‌ برخی سخنان کردند.

وی با بیان اینکه دشمن در تلاش بود جای شهید و جلاد را با هم عوض کند،گفت: متأسفانه برخی افراد که ادعای حقوقدانی و وکالت داشتند، با مصاحبه با رسانه‌های خارجی و بهره گیری از فضای مجازی، اذهان عمومی را نسبت به اجرای این حکم قدری مشوش کردند. 

بیشتر بخوانید:

پاسخ به شبهات حکم قصاص محمد ثلاث/ از شهادت شاهدان تا راننده نبودن قاتل

واکنش قاسمی به بیانیه آمریکا درباره محمد ثلاث

اسماعیلی افزود: جنایت خیابان پاسداران توسط محکوم محمد ثلاث در تهران در خیابان و در حضور جمع کثیری از مردم و شهروندان ما اتفاق افتاد و یک جنایت رخ داده در تاریکی شب و بیابان نبود که شناسایی عامل جنایت برای دستگاه قضایی و ضابطین او سخت باشد؛ به همین جهت در اسرع وقت و در صحنه، این راننده خاطی متوقف و مورد شناسایی و دستگیری قرار گرفت. 

رئیس دادگستری تهران ادامه داد: اتوبوس مورد استفاده محکوم علیه موسوم به اتوبوس مرگ از آغازین روزهای تجمع غیرقانونی در همان محل پارک بوده و افراد با برداشتن صندلی‌های اتوبوس، آن را به پاتوق تجمع کنندگان تبدیل کرده بودند و در زمان حادثه، آقای ثلاث با نیت مجرمانه اتوبوس را روشن کرده و عالما و عامدا به ماموران حمله ور شده و سه نفر از ماموران را به شهادت رسانده و جمعی از آنها مجروح شدند. 

وی اضافه کرد: به محض اطلاع دادسرای تهران از حادثه، بازپرس به بیمارستان مراجعه و از وی تحقیق کرده و متهم به صراحت به اقدام عمدی خود برای حمله به ماموران و به شهادت رساندن جمعی از مأموران و مصدومیت دیگران اقرار و اعتراف کرده است و این اقرار در محان محل بیمارستان علاوه بر ثبت مکتوب، فیلمبرداری شده و فیلم آن موجود است. 

اسماعیلی افزود: هم در دادسرا و هم در دادگاه متهم به جرم خود اقرار و اعتراف داشته است و صحنه جرم با حضور ماموران قضایی توسط متهم بازسازی شده و متهم در فرایند بازسازی صحنه، ضمن تبیین جزییات اقدام خود، بار دیگر به عمل ارتکابی خود اعتراف کرده و مرحله بازسازی صحنه نیز کاملاً فیلمبرداری و مستند سازی شده است. 

رئیس دادگستری تهران گفت: جلسات رسیدگی دادگاه با رعایت موازین قانونی به صورت علنی و حضور خبرنگاران و مشارکت بیش از 100 نفر از شهروندان برگزار و فیلم کامل آن ضبط شده است و شهود نیز به عمل مجرمانه این شخص شهادت دادند.

وی تصریح کرد: برای متهم، پرونده شخصیت تشکیل و به پزشکی قانونی اعزام و سلامت روحی و روانی او مورد تأیید پزشکی قانونی قرار گرفت.

اسماعیلی گفت: خانم وکیلی که این روزها با ادعای وکالت از محکوم علیه، داد بی گناهی او را سر داده است؛ اصلا در فرایند دادرسی در دادسرا و دادگاه و مرحله فرجام خواهی در دیوان عالی کشور، وکیل این فرد نبوده و پرونده را مطالعه نکرده و از جزئیات پرونده اطلاع ندارد و بعد از قطعیت دادنامه با محکوم علیه ملاقات و از او وکالت گرفته و بر مبنای آن از دیوان عالی کشور تقاضای اعاده دادرسی کرده و دیوان نیز بعد از بررسی، قرار رد درخواست اعاده دادرسی را صادر کرده است.

رئیس کل دادگستری استان تهران مبنی بر اینکه وکیل ثلاث مدعی شده از فرمان اتومبیل انگشت نگاری نشده است، افزود: از نظر موازین قضایی گاهی اوقات تعبیر به این می‌کنیم که اقرار شاه دلیل است؛ در این پرونده اولاً اقرار مکرر خود متهم را داشتیم و به لحاظ اهمیت و نقش و جایگاه اقرار ،اگر به سراغ جمع آوری هیچ دلیل دیگری نمی‌رفتیم، همین کفایت می کرد اما علاوه بر آن در جلسه دادگاه علنی و حضور خبرنگاران شهود در جلسه دادگاه شهادت دادند که هم در فیلم و هم در صورت جلسه دادگاه ثبت و ضبط شده است. علاوه بر آن بازسازی صحنه توسط خود متهم را داشتیم و هیچ گاه متهم انکار نکرد که پشت اتومبیل نبوده و این جنایت را نیافریده تا بخواهیم انگشت نگاری کنیم.

وی افزود: حتی دروغ گفتند که چرا جلسه دادگاه علنی برگزار نشده است در حالی که دادگاه با حضور خبرنگاران و مردم به صورت علنی برگزار شد.

اسماعیلی درباره ادعای بازداشت بودن ثلاث قبل از وقوع حادثه زیر گرفتن مأموران نیروی انتظامی و اعتراف وی تحت تاثیر شکنجه، اظهار کرد: اولاً ادعای اینکه این فرد 2 بعدازظهر بازداشت شده صحت ندارد و خود او نیز در هیچ یک از دفاعیات چنین ادعایی را مطرح نکرده و هیچ گاه ادعا نکرده که من راننده اتوبوس نبودم و در تمام مراحل تحقیق به این موضوع صراحتاً اقرار کرده است.

وی ادامه داد: بحث اینکه گفته شده تحت شکنجه، اقرار کرده این است که در زمان حادثه در اثر شدت تصادف و موضوعات دیگر یک قدری آقای ثلاث در صحنه آسیب می بیند و از همان جا به بیمارستان منتقل می شود و اصلا در اختیار ماموران آگاهی نبوده و تحقیقات اولیه در بیمارستان و توسط بازپرس بوده و نه آگاهی و جلسات بازپرسی ثبت و ضبط و فیلمبرداری شده است و ایشان در بیمارستان به جرم خود اعتراف و اقرار کرده و در جلسات نیز ایشان به جرم خود اعتراف و اقرار داشته است و اینها اکاذیبی است که در جهت تشویش اذهان عمومی به کار گرفته شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    مردم مومن باید بدانند اصلاح طلبان کفار حربی هستند. با اصلاح طلب داد و ستد نکنید و از آنها کالا نخرید و به آنها نفروشید. از اصلاح طلب زن نگیرید و به آنها زن ندهید. با اصلاح طلب شریک نشوید. حتی اگر اصلاح طلب به شما سلام کرد در حد علیک به او جواب دهید چون سلام بر کافر حربی جایز نیست.
    • IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
      5 4
      اینجوری که نسلتون ور می افته !!!
    • IR ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
      5 2
      خدا بهت عقل بده
    • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
      4 2
      خجالت بکش
    • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
      9 2
      تو هم نفوذی تفرقه افکن داعشی و ..... هستی
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
      3 1
      به IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰ نفوذی تو هستی که می خواهی با دشمنان کشور وحدت کنی.
  • ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    افرین بر شما
  • ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    12 62
    اتوبوس مورد استفاده از آغازین روزهای تجمع غیرقانونی در همان محل پارک بوده و افراد با برداشتن صندلی‌های اتوبوس، آن را به پاتوق تجمع کنندگان تبدیل کرده بودند
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    آقای ثلاث چند بار در جلسه دادگاه علنی و حضور خبرنگاران شهود در جلسه دادگاه شهادت دادند
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    دختر بی حجاب یا عضو کومله یا درویش قمه کش تا منافق اعدامی 67 فرقی برای اصلاح طلبان ندارد. آنها از هر کس که با جمهوری اسلامی بستیزد و مخصوصا با نیروهای مسلح از پلیس گرفته تا نیروی قدس سپاه درگیر شود جانانه حمایت می کنند.
  • NL ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    10 48
    خب او وکیل زن رو بگیرید به چارمیخ بکشید
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    قوه قضاییه خود را در موضع دفاعی قرار ندهد. اگر واقعا انقلابی هستید همین وکلا و جو سازان مزدور اسراییل را به جرم تشویش اذهان عمومی و اقدام علیه امنیت ملی کشور به مخاکمه علنی بکشانید تا اینگونه اقدامات آنان بدون هزینه باقی نماند.
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    گفت کشتم و اگر 50 نفر هم کشته می شدند خواست خدا بود! پس اعدام شدن خودش هم خواست خدا است.
  • CA ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    33 6
    هیچ گاه متهم انکار نکرد که پشت اتومبیل نبوده!!! هیچگاه انکار نکرد= هیچگاه رد نکرد
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
      16 50
      فقط متهم اتهام خود را رد نمی کند به معنای تایید آن است. خودش گفت خواست خدا بود و شما انکار می کنید؟
    • CA ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
      1 1
      از کی تا حالا پشت ماشین "نبودن" اتهامه؟ من انکار نمیکنم مشرق ناقص چاپ کرده من اشکال ادبیات فارسی گرفتم باید میگفت: هیچ گاه متهم انکار نکرد که پشت اتومبیل "بوده"
    • IR ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
      1 2
      خواست خدا بود یعنی بفرمان خدا عمل کرده ام این یعنی همان داعش که تکفیر می کنند همه را این در اصل تکفیری است
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    2 0
    هیچ گاه متهم انکار نکرد که پشت اتومبیل نبوده ! باید تاسف خورد از سواد ..... داداش اینکه گفتی که بدتر شد !!! باید می گفتی: هیچ گاه متهم انکار نکرد که پشت اتومبیل بوده .
  • تراب IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    3 2
    سیتم قضایی زودتر باید اقدام به محاکمه واجرای حکم میکرد. از اینکه به جهنم رفت متشکریم.
  • RU ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
    3 1
    حقیقت نزد خداوند است و بس.
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
      3 1
      پس اصلا هیچ دادگاه و شاهد و سند و مدرکی لازم نیست! بنشین تا قیامت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس