کی روش

سایت ESPN در آستانه دیدار حساس تیم ملی فوتبال ایران و اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نوشت: تیم ملی ایران از اسپانیا و پرتغال هراسی ندارد چرا که آنها کارلوس کی‌روش را دارند.

به گزارش مشرق، تیم های ملی فوتبال ایران و اسپانیا فردا چهارشنبه و از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه کازان به مصاف هم می روند. ایران در  اولین بازی مراکش را با یک گل شکست داد و اسپانیا برابر پرتغال به تساوی ۳ - ۳ رسید.

سایت معتبر ESPN انگلیس در گزارشی به شرایط تیم ملی فوتبال ایران در آستانه این بازی پرداخته است. «ایران هیچ ترسی از اسپانیا و پرتغال ندارد - آنها کی روش را دارند» تیتر این مطلب است.

این سایت نوشت: «کارلوس کی روش در چهار دوره صعودش به جام جهانی سه تیم ملی را هدایت کرده است اما بازی برابر اسپانیا در روز چهارشنبه می تواند بهترین دورانش را ثابت کند؛ نه تنها فقط در جام جهانی بلکه در طول تمام دوران مربیگری اش. اگر همه چیز در کازان و بازی با اسپانیا و سپس بازی برابر پرتغال در سارانسک خوب پیش برود، مربی ۶۵ ساله شهرت و اعتبارش را به عنوان یکی از تاپ‌ترین مربیان دنیا حفظ می کند ... ایران در اولین دیدار خود برابر مراکش به پیروزی یک بر صفر رسید. این پنجمین حضور ایران در جام های جهانی است و دومین برد این تیم در تاریخ حضورش در این رقابتها.»

در ادامه این گزارش به برنامه های ایران مقابل مراکش اشاره شده و نقل قولی از کارلوس کی روش آمده است: «استراتژی ما این بود که از دقیقه نخست بازیکنان مراکش را از نظر ذهنی دچار مشکل کنیم.»

سایت ESPN گزارش خود را اینطور ادامه داده است: «بهترین تیم آسیا بهترین سرمربی این قاره را دارد. آنها با هم رشد کردند تا بتوانند در بازی های بزرگ برابر تیم های بزرگ با اعتماد به نفس بازی کنند. برای کی روش این پروسه طبیعی است که در طول دوران حضورش در تهران بارها با فدراسیون فوتبال، مربیان باشگاه ها، شرکت غول آمریکایی و هرکس دیگری که جلوی راهش را بگیرد، بحث و جدل کند. هدف، صعود تیم ملی به مرحله حذفی جام جهانی برای اولین بار در تاریخ ایران است. اسپانیا آزمون بعدی است و چه آزمونی می تواند برای کی روش بهتر از این باشد؟ علاوه بر امتیازات مسابقه، این فرصتی است تا انتقام بگیرد.»

شخصیت کارلوس کی روش هم بخش دیگری از این گزارش را تشکیل می دهد: «کی روش مربی ای است که هیچ موقع نمی بخشد و فراموش نمی کند. به خاطر همین شخصیت آتشین، او از سمت خود در تیم ملی فوتبال ایران بعد از جام جهانی کناره گیری کرده است. او قبل از این تورنمنت گفت که این اقدامش در پاسخ به پیشنهاد تمدید قرارداد ۶ ماهه صورت گرفته است. او قرارداد ۴ ساله می خواهد.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس