قیمت نفت

قیمت نفت به علت تشدید تنش میان آمریکا و چین کاهش یافت و بشکه‌ای 74.78 دلار فروخته شد، همچنان بازار تحت تاثیر اعمال تعرفه 25 درصدی از سوی چین بر واردات نفت وارداتی از آمریکا است.

به گزارش مشرق، قیمت نفت امروز نزدیک به یک درصد به علت تشدید تنش میان آمریکا و چین کاهش یافت و در بسیاری از بازارهای جهانی فروش یکجای این کالاهای اساسی کلید خورده است.

همچنین از دیگر عوامل کاهش قیمت نفت، انتشار برای افزایش تولید اوپک و روسیه است.

آمریکا و چین یکدیگر را به اعمال تعرفه‌های تنبیهی  تهدید می‌کنند که می تواند عرضه نفت را نیز شامل شود و بر سهام بازارها فشار وارد کرده است.

بیشتر بخوانید:

پیشنهاد روسیه و عربستان به اوپک چیست؟

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 56 سنت کاهش 74.78 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با 53 سنت کاهش 66.32 دلار معامله شد.

تاجران نفتی به دقت در حال رصد تهدید چین برای اعمال تعرفه 25 درصدی بر واردات نفت خام از آمریکا هستند. میزان واردات نفت از آمریکا از سوی چین از سال 2017 تقریبا به یک میلیارد دلار در ماه رسیده است.

سوکریت ویجایاکار، مدیر بخش انرژی موسسه مشورتی تریفکتا گفت: « نشانه‌هایی از تشدید جنگ تعرفه میان آمریکا و چین دیده می شود.»

وی افزود: «چین اخیرا اعلام کرده که احتمالا تعرفه‌های سنگین بر واردات نفت آمریکا اعمال خواهد کرد. این می تواند ضربه بزرگی به صادرات نفت آمریکا بزند.»

موسسه وودمکنزی اعلام کرد: «برای آمریکا یافتن یک بازار جایگزین به بزرگی چین دشوار خواهد بود.» چین حدود 20 درصد تمام صادرات نفت آمریکا را در اختیار دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس