کد خبر 843797
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
پسته

کشاورزان کالیفرنیایی می گویند، اقدامات تلافی جویانه چین در قبال تصمیمات ترامپ به توان رقابتی آنها با رقبایی نظیر پسته کاران ایرانی لطمه می زند.

به گزارش مشرق، چین اعلام کرده که تعرفه های تلافی جویانه 15 تا 25 درصدی را بر 2.75 میلیارد دلار از محصولات وارداتی آمریکا از جمله گوشت خوک و انواع آجیل اعمال می کند. این اقدام در واکنش به وضع تعرفه های سنگین بر واردات آلومنیوم و فولاد به آمریکا از سوی دولت ترامپ وضع شده است.

بیشتر بخوانید:

کشاورزان کالیفرنیایی که پسته و بادام می کارند نگران آسیب دیدن از تعرفه های جدید هستند زیرا این تعرفه ها محصولات آنها را در بازار چین گرانتر می کند و راه را برای محصولات کشورهای دیگر از جمله پسته ایران هموار می سازد.

پسته بزرگترین محصول کشاورزی صادراتی کالیفرنیا به چین است. چین در سال 2016، 531 میلیون دلار پسته از کالیفرنیا خرید. به گفته ریچارد متوئیان، مدیر اتحادیه پسته کاران آمریکایی، قبل از وضع تعرفه های جدید، چین تعرفه 5 درصدی بر پسته خام و تعرفه 10 درصدی بر پسته شور وارداتی از آمریکا اعمال می کرد.

متوئیان افزود، وضع تعرفه اضافی 15 درصدی «بر توانایی ما برای رقابت با رقبای ایرانی مان تاثیر می گذارد.» وی افزود، ایران و کالیفرنیا سال هاست که در حال دست به دست کردن عنوان بزرگترین تولید کننده پسته جهان هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    16 6
    حالا اگر یک بار دولت تنبل و تجار تنبل تر از این فرصت استفاده کردند. الان وقت بازاریابی است و فرستادن نفر به چین برای مذاکره و پیشنهاد های جدید و حتی ارزان تر از قبل برای گرفتن بازار و در نهایت بعد از جا افتادن رقابت بهتر ولی ما همیشه تنبل بودیم.
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      6 4
      اینی که منفی میده چی میزنه ادم خندش میگره
    • AE ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      2 1
      ننه ان میدونه ،هنوز حالا مونده براش
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    9 1
    عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد
  • طاهری IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    3 0
    شما نگرانه منفعته کاسبای ابرانی نباشید اونا کارشون رو خوب بلدن نگرانه خودتون باشیدکه پسته میشه کیلوئی صد هزارتومن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس