کریم انصاری فرد

نشریه مارکا، گزارش کاملی در رابطه با تیم ملی ایران، گذشته و حال و شرایط فعلی بازیکنان و امید مردم به این تیم منتشر کرده است.

به گزارش مشرق، ایران در دیدار اول خود موفق شد مراکش را شکست دهد و در حال حاضر با سه امتیاز، صدرنشین گروه B رقابت هاست. تیم ملی کشورمان فردا به مصاف اسپانیا خواهد رفت و دیدار حساسی پیش رو دارد و نشریه مارکا چاپ مادرید، گزارش کاملی درباره تیم ملی منتشر کرده که در زیر می‌خوانیم:

"هشتاد میلیون جمعیت، یک ملت و یک نبض"، اینها شعار تیم ملی است که علیرضا مومنی، خبرنگار ایرانی آنها که کمک زیادی به مارکا برای این مطلب کرده، برای ما بیان کرد.

جام جهانی، شور و شادی را به خیابان‌های تهران، پایتخت ایران و بزرگترین شهر این کشور که حالا دلیلی برای خوشحالی، خارج از استادیوم‌ها پیدا کرده، برگردانده است. مردها و زن‌ها، در حالی که در استادیوم ها کنار هم نیستند، با پرچم های ایران، پس از پیروزی این تیم مقابل مراکش، در خیابان‌ها جشن گرفتند.

مومنی در رابطه با تیم ایران گفت:" بازیکنان ما ستاره نیستند ولی تیم ملی ایران برای مردم، یک تیم بزرگ محسوب می‌شود. ستاره ما کارلوس کی روش است که دو بار ایران را به جام جهانی رسانده است." وی درباره مشکلات کی روش در ایران گفت:" او باید با باشگاه‌ها می‌جنگید تا برای آماده سازی جام جهانی، بازیکنانشان را در اختیار تیم ملی بگذارند ولی با این حال، او تیم بسیار خوبی با استفاده از بازیکنان جوان و با تجربه ساخته است، تیمی منسجم که امیدهای ایران را زنده کرده و برای ایرانی‌ها، کی روش یک قهرمان است."

تیم او یک پیروزی با صعود به دور حذفی رقابت ها فاصله دارد، اتفاقی که در 4 حضور پیشین ایران در جام جهانی اتفاق نیفتاده بود و آنها تنها یک پیروزی مقابل آمریکا در جام جهانی 1998 کسب کرده بودند

علیرضا بیرانوند

بیرانوند، دیوار مستحکمی که چوپان بوده

علیرضا بیرانوند، گلر ایران که بارها دروازه این تیم را در دیدار مقابل مراکش نجات داد، در نوجوانی، در منطقه لرستان چوپان بوده است.  او در مصاحبه با گاردین گفته بود:" پدر من فوتبال دوست نداشت و می‌خواست من کار کنم.  او همیشه لباس‌ها و دستکش های دروازه بانی من را پاره می‌کرد و من بارها بدون وسائل بازی می‌کردم."

او از خانواده اش مقداری پول گرفت و با اتوبوس راهی تهران شد. در این اتوبوس، حسین فیض حضور داشت که مربی یک تیم محلی بود. فیض به بیرانوند پیشنهاد داد که در ازای 200 هزار تومن (50 یورو)، می‌تواند با تیم آنها تمرین کند. در حالی که بیرانوند پولی در بساط نداشت، تصمیم گرفت در خیابان ها بخوابد، در کنار برج آزادی که مهم ترین مکان در تهران است. او که پیشنهاد دستفروشی را رد کرده بود، شب‌ها در باشگاه می‌خوابید و منتظر فرصت بود. او در این رابطه گفت:" آنها از من می‌خواستند گدایی کنم و یک روز بلند شدم و دیدم که دورم پر از سکه شده است، چه صبحانه ای خوردم!"

فیض در نهایت به علیرضا فرصت بازی کردن داد و به او پیشنهاد کار در یک کارواش را داد. با قد بلندش، به راحتی ماشین های شاسی بلند را می‌شست. در ادامه، بیرانوند پیش از شروع دوران حرفه ای فوتبال، در یک پیتزا فروشی کار می‌کرد. حالا او در پرسپولیس، قهرمان ایران بازی می‌کند.

اشکان دژاگه

دوست رستوران دار جروم بواتنگ

اشکان دژاگه که از ژانویه به تیم ناتینگهام فارست پیوسته، به گفته خودش، برادر کوین پرینس بواتنگ است. او پیش از دیدار اول آلمان، برای بواتنگ آرزوی موفقیت کرده بود. در ژانویه، اشکان یک رستوران در ویلمرزدورف در برلین راه اندازی کرد که در مراسم افتتاحیه، بواتنگ و کول ساواس، رپر مشهور حضور داشتند.

اشکان در تیم‌های پایه آلمان در کنار بازیکنانی مثل نویر، هوودس، خدیرا و اوزیل بازی کرده و  در باشگاه ولفسبورگ توپ می‌زد. او سپس راهی فولام شد و در انگلیس نیز مقطعی درخشان را سپری کرد. نام برلین و تهران روی دو دست او تتو شده که در کنارش نوشته:" هیچگاه فراموش نکن از کجا آمده ای"

عنوان

ویولونیستی که هفت زبان بلد است

رضا قوچان نژاد، تک گل ایران در جام جهانی برزیل مقابل بوسنی و هرزگووین را که با شکست 3-1 ایران همراه شد به ثمر رساند. او در این فصل، 9 گل برای تیم هیرنفین به ثمر رسانده و جدا از مهارت‌های فوتبالی، در زمینه موسیقی نیز دستی بر آتش دارد و ویولون می‌نوازد. همچنین قوچان نژاد زبان‌های فارسی، انگلیسی، هلندی و فرانسوی را صحبت می‌کند و آلمانی، ایتالیایی و پرتغالی را متوجه می‌شود.

او در رده های سنی تیم ملی هلند بازی کرده ولی وقتی 21 ساله بود، قصد داشت فوتبال را رها کند و سراغ وکالت برود. با این حال، مارک اوورمارس، اسطوره هلندی که سابقه بازی در بارسلونا را دارد، او را متقاعد کرد که به فوتبال ادامه دهد. رضا در این رابطه گفته بود:" افرادی که من را می‌شناسند می‌دانند که چیزهایی فراتر از فوتبال در من وجود دارد."

او با سروین بیات، خواهر ساره بیات، بازیگر مشهور ایرانی که در فیلم جدایی نادر از سیمین که در سال 2012 برنده اسکار شده بود، ازدواج کرده و یک پسر دارد.

علیرضا جهانبخش

پسربچه‌ای که با عشق  به فوتبال بزرگ شد

علیرضا جهان بخش، خطرناک ترین عنصر هجومی ایران است. او در این فصل با آلکمار موفق شد 21 گل به ثمر برساند و آقای گل رقابت ها شود. علیرضا همچنین 12 پاس گل در کارنامه اش دارد. او در رابطه با پست بازی اش گفته بود:" در کناره ها بهتر از هر پستی بازی می‌کنم." علیرضا تا 12 سالگی، ورزشهایی مثل ژیمناستیک و هندبال بازی می‌کرد.

الگوی جهانبخش که در کودکی شاهد درخشش تیم ملی ایران در جام جهانی 1998 بود، مهدی مهدوی کیا، اسطوره فوتبال ایران است ولی حالا او کریستیانو رونالدو را می‌پسندد. ستاره آلکمار در این رابطه گفته بود:" رونالدو الگوی من است، همیشه سعی می‌کنم از او چیزهای زیادی یاد بگیرم. به نظرم او بهترین بازیکن جهان است."

گفته می‌شود باشگاه‌های آلکمار، بورنموث و برنلی به دنبال جذب علیرضا هستند.

سردار آزمون

مسی ایرانی عاشق اسب‌هاست

مسی ایرانی در حقیقت سردار آزمون، مهاجم 23 ساله روستوف است که به خاطر درخشش اش با مسی مقایسه می‌شود، موضوعی که انگار او دل خوشی از آن ندارد. سردار در این رابطه گفته بود:" نمی‌دانم چرا به من می‌گویند مسی جدید، سبک بازی من هیچ ربطی به مسی ندارد، شاید به خاطر اینکه کفش‌هایمان مثل هم است." اما آزمون، عاشق زلاتان است. او ادامه داد:" وقتی بچه بودم، زلاتان الگوی من بود، فصل قبل او را در لیگ اروپا دیدم و ما حتی می‌توانستیم با هم لباس‌هایمان را عوض کنیم!"

سردار به شبکه های اجتماعی اعتیاد دارد. او پسر خلیل آزمون، بازیکن سابق والیبال است و قد 1.86 سانتی متری اش را از پدر به ارث برده است. سردار عاشق اسب‌هاست و چندین اسب نیز دارد که یکی از آنها سریک نام دارد. سریک در ایران شهرت یافته و حتی به عنوان نام یک مستند انتخاب شده است.

مرتضی پورعلی گنجی

هم بازی ژاوی در السد

مرتضی پورعلی گنجی در سن 26 سالگی، دفاع فیکس تیم ملی ایران است. او در السد قطر، در کنار ژاوی توپ می‌زند، تیمی که پس از یک دوره حضور در چین و با وجود پیشنهادات اروپایی، در نهایت آن را انتخاب کرد. مرتضی از سوی خانم‌ها بیشترین فالوور را دارد و در عکس‌هایی که از تیم ملی ایران ، پیش از سفر به روسیه منتشر شد، او بیش از همه مورد توجه قرار گرفت.

میلاد محمدی

یک قل از دو قلوهای هم سان

به سختی می‌توان کسی را پیدا کرد که بتواند توانایی‌های فنی میلاد محمدی را زیر سوال ببرد. او توانایی بازی در کشورهای اسپانیا، آلمان، هلند، ایتالیا و ... را دارد. در حال حاضر میلاد در تیم احمد گروژنی روسیه توپ می‌زند.

میلاد یک برادر دوقلو به نام مهرداد دارد که در تیم سپاهان بازی می‌کند. هواداران نام میگ میگ را برای او انتخاب کردند، به خاطر سرعت زیادش که با شخصیت رودرانر مقایسه می‌شود. میلاد در کشورش به خاطر این سرعت بالا بسیار محبوب است.

عنوان

پوگبا اتلتیکو که می‌خواست بیشتر بیاموزد

جوان ترین بازیکن تیم ملی ایران، سعید عزت اللهی با 21 سال سن است. او پیش تر نیز با گلزنی مقابل ترکمنستان در سال 2015، به جوان ترین گلزن تاریخ تیم ملی تبدیل شده بود.

او پسر یک مربی ایرانی است و لقب پوگبا ایران را به یدک می‌کشد. در 17 سالگی و در سال 2014، او به اتلتیکومادرید پیوست.سعید مدتی  تحت هدایت چولو سیمئونه تمرین کرد و مربی اش در اسپانیا، خاطرات خوبی از او دارد. آرماندو دلامورنا در این رابطه گفت:" سعید بسیار مودب و محترم بود، همیشه راجع به تاکتیک ها سوال می‌کرد که چیزهای جدیدی یاد بگیرد و گاهی حتی می‌خواست بیشتر از دیگران در زمین تمرین بماند که بیشتر تمرین کند."

در جولای 2015، او به تیم روستوف روسیه پیوست ، باشگاهی که بعدها در چمپیونزلیگ با اتلتیکو روبرو شد.

رامین رضاییان

رامین رضاییان، جوانی که عاشق ماشین‌ است

رامین رضاییان، مدافع 28 ساله تیم ملی ایران در ابتدای فصل فوتبال ایران را ترک کرد و به بلژیک رفت، با این حال، شور و علاقه او به ماشین ها در بلژیک نیز کم نشد و او در محل زندگی جدیدش، یک لمبورگینی اونتادور خرید – همان مدلی که رونالدو دارد- و با این ماشین بسیار لوکس، با سرعت بالا می‌راند. این رفتار او در کشورهای اروپایی مورد پسند مردم نیست ولی در ایران، با توجه بسیاری روبرو شده است.

امید ابراهیمی

ابراهیمی بدون باجناقش به جام جهانی رسید

امید ابراهیمی، هافبک استقلال نمایش درخشانی مقابل مراکش داشت و در پایان بازی نیز مصدوم شد ولی مشکلی برای همراهی ایران مقابل اسپانیا نخواهد داشت. یکی از جنجالی ترین اقدمات کی روش، خط زدن خسرو حیدری از فهرست 23 نفره ایران بود. او که 59 بازی ملی در کارنامه اش دارد، با جناق ابراهیمی است. ارتباط نزدیک ابراهیمی – حیدری توسط کی روش قطع شد و حالا یکی از سرگرمی های هواداران ایران، تماشای پیام های محبت آمیز بین این دو خانواده است، یکی در ایران و دیگری در روسیه

کریم انصاری فرد

مشکل اعتماد به نفس انصاری فرد

او یکی از بازیکنان ایرانی بود که به کمک جواد نکونام، مدتی در اوساسونا بازی کرد. او در رابطه با زندگی اش در مصاحبه با نشریه ناوارا گفته بود:" اگر بخواهم اتفاقاتی که برایم رخ داده را بنویسم، شاید یک کتاب بشود." او در نهایت به تیمی رفت که بازیکنانی مثل ویلشر و چیچاریتو در فهرست خریدش بود ولی در 18 بازی برای تیمش نتوانست گلزنی کند و تایید کرد که مشکل از اعتماد به نفس اوست، موضوعی که به نظر در المپیاکوس حل شده است. انصاری فرد دومین گلزن برتر لیگ یونان در این فصل بود.

سامان قدوس

قدوس، ایرانی که از سوئد سردسیر می‌آید

سامان قدوس 24 ساله در شهر مالمو سوئد به دنیا آمده و تا سال قبل، شهروند ایران محسوب نمی‌شد ولی به دعوت تیم ملی ایران، او قید تیم ملی سوئد را زد. او 9 بازی ملی انجام داده است. پدر او، که از مهاجران ایرانی است، سنت‌های ایرانی از جمله نوروز و چهارشنبه سوری را در سوئ به جا می‌آورده و سامان از این طریق با فرهنگ ایران آشنا بوده است. او حتی دو بازی ملی برای سوئد در دیدارهای دوستانه انجام داده و یک گل نیز به ثمر رسانده است.

سامان در باشگاه اوسترشوند توپ می‌زند و از لحاظ تاکتیکی و تکنیکی بسیار قدرتمند و با کیفیت است. باشگاه سوئدی، پیشنهاد سلتاویگو برای سامان را در نقل و انتقالات زمستانی رد کرد.

مسعود شجاعی

مسعود و پشت سر گذاشتن 4 مصدومیت در فاصله 16 ماه

مسعود شجاعی، شناخته شده ترین بازیکن ایران در اسپانیا است زیرا در تیم‌های لاس پالماس و اوساسونا بازی کرده است. او 4 مصدومیت را در طی 16 ماه پشت سر گذاشت و یک سال و نیم از میادین به دور بود. در پامپلونا، او فشار بازی کردن در دیدارهای بزرگ را آموخت و نگاه‌ها در تیم ملی ایران به او خواهد بود. پس از پشت سر گذاشتن مشکلات فراوان، کاپیتان ایران منتظر تقابل با اسپانیا است. 80 میلیون نفر تیم ملی ایران را تماشا می‌کنند.

منبع: ورزش سه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    35 5
    كدام دلال روس لقب مسي ايران را به آزمون داده؟ بازي قبلي نزديك بود سر تيم ملي را بر باد دهد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس