کد خبر 866156
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷
ماه رمضان در کازان روسیه

کازان شهری با قدمتی هزار ساله و تاریخی پرحادثه میزبان بازی حساس ایران و اسپانیا است.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ایران فردا( چهارشنبه) در شهر کازان به مصاف تیم اسپانیا می رود. کازان پایتخت جمهوریِ تاتارستان‎ ‎در فدراسیون روسیه‎ ‎است که ‏براساس سرشماری سال ۲۰۱۰ روسیه با ۱ میلیون و ۱۴۳هزار و ۵۳۵ نفر ‏جمعیت دارد، هشتمین شهر پُرجمعیت این کشور است.

‎این شهر در ۷۹۷کیلومتریِ شهر مسکو‎ ‎و در بخش شرقیِ ‏روسیۀ اروپایی قرار گرفته و محل تلاقی رودهایِ وُلگا‎ ‎و کازانکا‎ ‎در بخش ‏اروپاییِ روسیه از دیرباز، با ایران ارتباطاتی داشته است.
‏۵۲درصد از جمعیت شهر کازان را تاتارها و ۴۸درصد را روسها ‏تشکیل می دهند.  در ‏آوریل۲۰۰۹، لقب رسمیِ «پایتخت سوم فدراسیونِ روسیه» برای این شهر ‏درنظر گرفته شد. مترو این شهر هم در سال 2005 تأسیس شده که‎ ‎یک خط و ده ایستگاه دارد. ‏

بزرگترین مسجدِ روسیه و احتمالاً اروپا، یعنی «مسجد ‏قُلشریف»، در کازان قرار دارد که در سال ۲۰۰۵، ساختش به پایان رسیده ‏است. 

کازان شهری با تاریخی پر حادثه است از حمله مغول گرفته تا کشتار مردم شهر توسط ایوان مخوف! با این حال کازان مدتی پیش جشن هزار سالگی! خود را گرفته است و میزبان مسابقات مهمی از جمله مسابقات المپیاد تابستانیِ دانشجویی در سال ۲۰۱۵، میزبان مسابقات جهانیِ ورزش‌های آبی بوده است و به همین دلیل گفته می شود یکی از شهرهای مهم ورزشی روسیه است.

روبین کازان از جمله باشگاه های مهم فوتبال این کشور است که سردار آزمون فوتبالیست تیم ملی ایران از سرشناس ترین بازیکنان این باشگاه است. ورزشگاه کازان آره نا 45 هزار 379 نفر گنجایش تماشاگر دارد.

کازان اکنون شهری است که در آن اقوام مختلف و ادیان متفاوت در آن حضور دارند و ملی پوشان ایرانی در این شهر هزار ساله به دنبال تاریخ نگاری در فوتبال ایران و جهان هستند و می خواهند مقابل قهرمان جهان توانایی ها ایرانی ها را به جهان ارایه دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس