کد خبر 866111
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۸
قطعه سازان

یک کارشناس صنعت خودرو گفت:هنوز هیچ کس پاسخگوی ضرر وزیان قطعه سازان نیست و تجهیزات و قطعات محصولات مشترک در واحدهای تولیدی مانده و خریداری ندارد.

به گزارش مشرق، بهرام شهریاری با اشاره به تعلیق همکاری پژو با خودروسازان کشور، اظهار داشت: ما نباید از یک سوراخ دو بار گزیده می شدیم اما نمی دانم چرا این موضوع را مدیران در نظر نگرفته و باز پای قرارداد با پژو را امضاء کردند.

بیشتر بخوانید:

درخواست عجیب خودروسازان؛ خودرو را گران کنید چون «پنیر» گران شده

وی با بیان اینکه این بار دوم است که صنعت خودروسازی مونتاژی ما با بی عهدی پژو روبه رو شده است، افزود: نمی دانم چرا ما به دنبال طراحی خودرو نمی رویم چرا همیشه باید به شرکت های خارجی وابسته و تولید خود را به همکاری با آنها گره بزنیم. جالب اینجاست ما در طراحی و تولید سمند به حوزه طراحی خودرو ورود پیدا کردیم اما عدم دنبال کردن این موضوع و سیاست های نادرست عاملی شد تا امروز نتوانیم به توسعه مطلوب در صنعت خودرو دست پیدا کنیم.

این کارشناس صنعت خودرو با تأکید براینکه با ادامه این فرایند به طور حتم خودروساز نخواهیم شد،گفت: متأسفانه یک برنامه توسعه صنعتی برای خودرو تعریف نشده و خودروسازان ما همچنان خصولتی بوده و توسط مدیران دولتی اداره می شوند البته بی ثباتی اقتصاد کشور هم عاملی شده تا سرمایه گذاران خارجی حاضر به همکاری با شرکای ایرانی نباشند.

وی به وضعیت صنعت قطعه سازی با تعلیق همکاری پژو با شرکای ایرانی اشاره کرده و گفت: قرار بود با این همکاری صنعت قطعه سازی مسیر توسعه را طی و بتواند در عرصه بین المللی شرکای خوبی را کسب کند اما در حال حاضر آنها خط تولید، ماشین آلات و حتی مواد اولیه قطعات محصولات مشترک پژو را خریداری و قالب سازی را هم انجام داده اند اما خبری از خریدار نیست.

شهریاری تصریح کرد: هنوز هیچ کس پاسخگوی ضرر وزیان قطعه سازان نیست و آنها با مشکلات متعددی روبه رو هستند اگر این شرایط ادامه پیدا کند قطعاً در ماه های آینده صنعت خودرو شاهد تعطیلی قطعه سازان به دلیل کمبود نقدینگی و تشدید مشکلات عدیده خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مسعود IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    3 0
    این اقای نعمت بخش انگار الف رو به صحرا و ب را به درخت دیده و هیچی از اقتصاد حالیش نیست میاد میانگین قیمت پنیرو تخم مرغ تقسیم بر دو می کنه می گه ماشین باید دو برابر بشه واقعا برای خودم متاسفم که تو کشورمون چنین مدیران بی سوادی داریم اگه اینا نبودن وضعین خودرو ساری ما الان این نبود
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    3 2
    به درک ک ک ....
    • mehdi IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
      1 1
      آره.. نشستي جاي گرم و کامنت ميزاري.. آخرش ميشه عدم پرداخت حقوق کارگران و بعدش اعتراض بي نتيجه کارگران و بدبختي خانواده ها..... چون اروپا بوده و بعد برجام بعد عهدي کرده، حالا افراطي هاي مثل تو خوشحال هستن
    • كمال IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
      1 0
      آخه ابلهِ بي سواد ! تويي كه از معده حرف ميزني ميدوني وقتي شركتهاي قطعه ساز تعطيل بشن چند صد هزار نفر بيكار ميشن؟؟؟ اصلا ميدوني كه با بيكار شدن اين همه آدم چه معضلات اجتماعي ِ وحشتناك تر از حال ِ حاضر ايجاد ميشه؟؟؟پس ببند اون در ِ مستراب رو
  • IR ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    2 1
    مرگ بر علوم و دستاوردهای شیطانی حماقت آور
  • IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    0 1
    زمین ، حیوانات ، انسانها ، خسته شدن از این همه پیشرفت بیخود . مرگ بر فضای فعلی جهان
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    2 0
    مهم ترین دلیل محرمانه بودن قرارداد پژو هم همین مسئله بوده است. چون قرارداد همانند قبلی بود. جناب حجه الاسلام منتظری دادستان محترم کشور از شما خواهش می کنم - به عنوان یک شهروند- که از باب مدعی العموم وارد این مسئله شوید و وزیر سابق صنعت معدن و تجارت و مسئولین ایران خودرو را برای توضیح فرا بخوانید. کسانی که قرار است در آینده بیکار شوند نیز شهروندان این مملکت هستند که به سازوکارهای قانونی این کشور اعتماد نموده اند.
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    2 0
    مهم ترین دلیل محرمانه بودن قرارداد پژو هم همین مسئله بوده است. چون قرارداد همانند قبلی بود. جناب حجه الاسلام منتظری دادستان محترم کشور از شما خواهش می کنم - به عنوان یک شهروند- که از باب مدعی العموم وارد این مسئله شوید و وزیر سابق صنعت معدن و تجارت و مسئولین ایران خودرو را برای توضیح فرا بخوانید. کسانی که قرار است در آینده بیکار شوند نیز شهروندان این مملکت هستند که به سازوکارهای قانونی این کشور اعتماد نموده اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس