کد خبر 865979
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲
 تیم ملی فوتبال ایران

تیم ملی ایران در زمان سرمربی‌گری کی‌روش هیچ‌گاه گلباران نشده، قانونی که همه امیدوارند مقابل اسپانیا هم پابرجا بماند.

به گزارش مشرق، باخت پرگل ایران مقابل اسپانیا. این شاید تصوری بود که قبل از شروع جام‌جهانی خیلی‌ها به آن فکر کردند، آن را تصور کردند و شاید هم حتی باور داشتند. با شروع جام‌جهانی و اتفاقاتی که رقم خورده این تصور بسیار کمرنگ شده است. صدرنشینی در گروه مرگ در کنار شگفتی‌های زیادی که در سه روز اول جام‌جهانی رقم خورده حالا نه تنها آن تصور را نابود کرده بلکه شاید حتی باعث شده تا عده‌ای با خوش‌بینی به کسب امتیاز از یکی از مدعیان قهرمانی جام‌جهانی هم فکر کنند.

کسب امتیاز ایران از اسپانیا شاید نگاهی خیلی خوش‌بینانه باشد اما از آن سو باید گفت که تصور باخت پرگل هم کمی بدبینانه است. تیم ملی ایران در زمان کی‌روش باخت پرگلی را تجربه نکرده است. کی‌روش از زمان حضور در ایران ۸۵ بازی روی نیمکت تیم ملی نشسته و ۱۱ باخت را تجربه کرده است و از این تعداد باخت فقط در سه باخت اختلاف گل بیش از یک گل رقم خورده است. سه بار، ایران نه با اختلاف سنگین که با دو گل بازی را به حریفش واگذار کرده است و این سه بازی سنگین‌ترین باخت‌های تیم ملی مقابل حریفانش بوده است. دو گل، بیشترین اختلافی بوده که یک حریف تیم ملی توانسته با آن پیروز شود. این در حالی است که ایران با تیم‌هایی مانند آرژانتین، سوئد و شیلی و تیم‌های قدرتمند آسیایی هم بازی کرده است. با تکیه بر این آمار این که بگوییم تیمی مثل اسپانیا می‌تواند با اختلاف گل بالا ما را شکست داده و گلباران کند بدبینانه است.

باخت‌های پر گل ایران در دو دهه اخیر، در زمان مربیان ایرانی و مقاطع بی ثباتی تیم ملی رقم خورده است. باخت ۳ بر صفر مقابل برزیل در زمان افشین قطبی، باخت ۴ بر صفر مقابل مکزیک در زمان قلعه‌نویی و باخت ۳ بر صفر مقابل کویت و باخت ۵ بر یک به اتریش در زمان جلال طالبی سنگین‌ترین باخت‌های تیم ملی ایران در این دو دهه بوده‌اند. اتفاقی که سابقه بازی‌های تیم ملی با کی‌روش و پیش از آن دوران موفق برانکو و بلاژ، می‌گوید مقابل اسپانیا نخواهد افتاد.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
    11 0
    ۲ به ۱ اسپانیا رو میبریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس