کد خبر 864289
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
تیم ملی

تیم ملی فوتبال کشورمان در تاریخ جام های جهانی ۱۲ بار مقابل حریفانش به میدان رفته که در این بازیها ۷ بار به گل رسیده است.

به گزارش مشرق، در سومین گزارش اولین های ایران در تاریخ جام های جهانی، نگاهی به فاکتورهای مرتبط با گل های زده و خورده تیم کشورمان در این رقابتها خواهیم داشت. 

 

اولین گل

تیم ملی در دومین بازی خود در جام جهانی ۱۹۷۸ برابر اسکاتلند به اولین گل خود در تاریخ جام جهانی دست یافت؛ این گل در دقیقه ۶۰ بازی برای ایران به دست آمد.

اولین گلزن

ایرج دانایی فر هافبک چپ پای تیم ملی کشورمان، اولین بازیکنی بود که در جام جهانی موفق به گلزنی شد و دروازه اسکاتلند را باز کرد.

اولین پاس گل

در جام جهانی ۱۹۹۸، جواد زرینچه هافبک راست تیم کشورمان در دقیقه ۴۰ بازی با آمریکا، اولین پاس گل در جام جهانی را ارسال کرد تا نامش به عنوان اولین پاسور ایران در این بازیها ثبت شود.

اولین گل با ضربه سر

در جام جهانی فرانسه، حمید استیلی پاس بدون نقص جواد زرینچه را با یک ضربه سر بسیار زیبا و دقیق به قعر دروازه آمریکا فرستاد تا اولین گل ایران با ضربه سر توسط او به ثمر برسد.

اولین گل امتیازآور

گل ایرج دانایی فر برابر اسکاتلند، بازی را به تساوی کشاند و در نهایت در دیداری که با تساوی یک بر یک تمام شد، ایران به لطف گل دانایی فر به اولین امتیاز خود در جام جهانی دست یافت.

اولین گل پیروزی بخش

اولین و تنها گل پیروزی بخش تیم ملی در جام جهانی به نام مهدی مهدوی کیا ثبت شد؛ او در دقیقه ۸۱ دیدار با آمریکا، گل دوم ایران را به ثمر رساند تا گل او موجب کسب تنها پیروزی تیم کشورمان در تاریخ این رقابتها شود.

اولین دروازه بانی که برابر ایران گل خورد

آلن راف سنگربان تیم ملی اسکاتلند اولین گلری بود که دروازه اش برابر تیم ملی ایران باز شد.

اولین گل به خودی

آندرانیک اسکندریان مدافع تیم ملی کشورمان در جام جهانی ۱۹۷۸ با اشتباهی که در دفع توپ داشت، دروازه ناصر حجازی را باز کرد تا اسکاتلند در این دیدار، روی اولین گل به خودی ایران در جام های جهانی به گل برسد.

از دست رفتن فرصت طلایی گلزنی

در طول هر بازی یک تیم ممکن است موقعیت های زیادی را از دست بدهد، اما برخی از موقعیت هایی که برای یک تیم از دست می رود و به درستی از آن فرصت های گلزنی استفاده نمی شود، تا مدت زمان طولانی، شاید تا چندین سال، در ذهن هواداران باقی مانده و افسوس بخورند. تیم ملی کشورمان چندین بار از این موقعیت ها را در جام جهانی از دست داده که اولین بار در جام جهانی ۱۹۷۸ و در برابر تیم قدرتمند هلند بود. در نیمه نخست، و در شرایطی که هنوز توپی از خط دروازه ها عبور نکرده بود، غفور جهانی پس از فرار تند و تیز تا درون محوطه جریمه نارنجی پوشان، پاس عرضی دقیق و بسیار عالی را به صورت زمینی برای حسین فرکی فرستاد اما این مهاجم ملی پوش کشورمان فقط به اندازه چند سانتی متر کم آورد و نتوانست دروازه خالی هلند را با یک ضربه ساده باز کند تا یکی از بهترین فرصت های گلزنی ایران در تمامی ادوار جام جهانی به همین سادگی از دست برود.

ضربات شروع مجدد

ایران در سومین دوره حضور در عرصه جهانی، در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان، برای اولین بار از ضربات شروع مجدد به گل رسید. یحیی گل محمدی در دیدار برابر مکزیک، ضربه کرنر ارسالی توسط مهدی مهدوی کیا را به گل تبدیل کرد تا اولین گل روی ضربات شروع مجدد برای ایران به دست آید.

گفتنی است ایران در جام جهانی تا کنون فقط دو بار از ضربات شروع مجدد به گل رسیده که هر دو گل در همان جام جهانی ۲۰۰۶ از روی ضربات کرنر ارسالی توسط مهدی مهدوی کیا حاصل شد که دومین گل را سهراب بختیاری زاده به ثمر رساند. 

اولین گل خورده

راب رنزنبرینک مهاجم گلزن تیم ملی هلند برابر تیم ملی کشورمان در جام جهانی ۱۹۷۸ اکثر اولین ها را مقابل ایران به نام خود ثبت کرد. زننده اولین گل از نقطه پنالتی برابر ایران، زننده اولین گل با ضربه سر به ایران، اولین بازیکنی که مقابل ایران هت تریک کرد، همه به نام راب رنزنبرینک هلندی ثبت شد.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
    0 0
    اولین ها همه استقلالی بودن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس