کد خبر 864153
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۶
الحوثی

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن اعلام کرد که مردم یمن خواستار دفاع از استان الحدیده هستند.

به گزارش مشرق، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن اعلام کرد که یمنی‌ها بر دفاع از استان الحدیده در برابر تجاوزات و حملات ائتلاف سعودی و مزدوران آنها تاکید دارند.

بیشتر بخوانید:

کنایه تحلیلگر مصری به ناتوانی سعودی‌ها

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن افزود: عربستان مسئول کامل هر گونه حمله و یا تهدید علیه بندر الحدیده است.

الحوثی تاکید کرد که اگر تشدید حملات سعودی در الحدیده ادامه داشته باشد، مردم یمن می دانند که چگونه باید با آن مبارزه کنند.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن هفته‌گذشته نیز در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین اعلام کرده بود که حملات نظامیان رژیم سعودی به سواحل غربی یمن و الحدیده با پشتیبانی و حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی انجام می‌گیرد.

پیش‌تر نیز رئیس کمیته عالی انقلاب یمن به کسانی که برای حمله به خط ساحلی «الحدیده» وسوسه می‌شوند، هشدار داده بود که «این منطقه گورستان متجاوزان خواهد شد.»

شبه نظامیان ائتلاف سعودی و امارات از یک ماه پیش عملیاتی را با هدف اشغال بندر الحدیده که تنها راه تنفس و ارتباط نیروهای مقاومت یمن با بیرون است، آغاز کرده‌اند و توانستند از جنوب استان الحدیده و در امتداد ساحل و با پوشش هوایی عربستان به این بندر مهم نفوذ کنند.

تشدید حملات هوایی عربستان در شرایطی است که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در چند روز اخیر در جبهه‌های نبرد زمینی به پیشروی‌های خوبی در استان الحدیده دست یافته‌اند و برخی از مناطق اشغال شده ماننده الطائف و الجاح را بازپس گرفته‌اند.

بندر الحدیده در غرب یمن اصلی‌ترین مسیر ارسال کمک‌های بشردوستانه به یمن است. سازمان ملل متحد از تاثیر احتمالی درگیری نظامی در این بندر بر ارسال کمک‌های انسان دوستانه به مردم جنگ‌زده یمن ابراز نگرانی کرده است، زیرا حدود ۷۰ درصد کمک‌های بشردوستانه ارسالی به یمن از بندر حدیده عبور می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
    7 0
    سازمان ملل مستکبر متنجس تف به این سازمان بی شرف پست فطرت
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
    6 1
    مرگ بر آل سعود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس