کد خبر 864026
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳
بازار خودرو

مدیرکل صنایع خودرو وزارت صنعت گفت: با اقداماتی که در مورد پیش‌فروش خودرو انجام شده، بازار خودرو تا کمتر از یک‌ماه دیگر آرام می‌شود و حاشیه‌های بازار از بین خواهد رفت.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبر، امیرحسین قناتی در برنامه تیتر امشب گفت: مشکلی در عرضه خودرو به وجود نیامده، بلکه هجوم نقدینگی سرگردان به بازار خودرو و افزایش تقاضا این حاشیه افزایش قیمت‌ها را به وجود آورده است. 

مدیرکل صنایع خودروی وزارت صنعت افزود: با اقداماتی که در مورد پیش‌فروش خودرو شده، تا کمتر از یک ماه دیگر بازار خودرو آرام می‌شود و قیمت‌های حاشیه بازار از بین خواهد رفت. 

وی اظهار داشت: امسال بالغ بر 260 هزار دستگاه خودرو تولید شده که در مقایسه با تولید در مدت مشابه سال قبل بیش از 35 درصد بیشتر است. 

بیشتر بخوانید:

بی‎خیالی در پاستور ادامه دارد

مقصر افزایش قیمت خودرو چه‌کسی است؟

مردم مقصر گرانی خودرو اعلام شدند!

قناتی گفت: امسال حدود 225 هزار دستگاه خودرو سند فروش خورده است و این نابسامانی‌ حاشیه بازار کار واسطه‌ها و دلالان است. 

قناتی با بیان اینکه خودروساز برای تامین مالی خود باید خودرو را به فروش برساند، اظهار داشت: شرکت‌های خودروسازی بر اساس نیاز بازار خودرو تولید می‌کنند و اجازه نمی‌دهیم، برای افزایش قیمت خودرو در بازار خودروها را دپو کنند. 

مدیرکل صنایع خودرو وزارت صنعت افزود: شرکت‌های خودروسازی سالیانه براساس نیاز بازار یک میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو تولید می‌کنند.

قناتی درباره پیش فروش خودروها بیان داشت: شرکت‌های خودروسازی براساس دستورالعمل شورای رقابت عمل می‌کنند و با توجه به تقاضا در بازار این اجازه به خودروساز داده خواهد شد، تا تعداد بیشتری خودرو پیش فروش کند. 

وی گفت: این حاشیه بازار در اعیاد پیش‌رو برطرف خواهد شد و شرکت‌های خودروسازی فروش خودرو را در برنامه دارند. 

مدیرکل صنایع خودرو وزارت صنعیت درباره ثبات در بازار تاکید کرد: حداکثر تا یک ماه آینده شاهد ثبات در بازار خواهیم بود. 

ملی عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: افزایش قیمت‌ها بیشتر مربوط به خودروهای واردات است. 

این نماینده مجلس گفت: شورای رقابت برای دو تیپ خودرو قیمت‌گذاری می‌کند که یک تیپ شامل خودروهایی مثل سمند، پارس، پژو و ال نود است و یک تیپ هم شامل خودروهایی مثل پراید و تیبا است. 

ملکی گفت: خودروهایی که مشمول قیمت‌گذاری شورای رقابت است، 3.5 درصد افزایش رسمی قیمت داشته، به علاوه 12 درصد حدودا حاشیه نرخ رشد و خوردوهایی که مشمول قیمت‌گذاری شورای رقابت نمی‌شوند، هم حدود 12 درصد رشد قیمت و حاشیه نرخ رشد قیمت آنها هم حدود 23 درصد بوده است. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که عضو شورای رقابت گفت: البته خودروهایی که وابستگی وارداتی آنها بیشتر بوده تا 30 یا 40 درصد هم افزایش قیمت داشته‌اند. 

ملکی گفت: احتکار نمی‌تواند از علل نابسامانی بارز باشد، زیرا احتکار به ضرر خودروساز است، چون خودروسازان به شدت مشکل نقدینگی دارند. 

این نماینده مجلس با اشاره به عوامل تاثیر گذار بر قیمت خودرو مثل قیمت قطعات و مواد اولیه افزود: ارز ازعوامل تاثیرگذار قیمت خودروست و هر دستگاه خودرو حداقل 2000 دلار وابستگی ارزی دارد. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از علل مشکلات بازار خودرو را ندادن اجازه ثبت سفارش خودرو و طرح وضع مالیات بیان کرد و گفت: 6481 دستگاه خودروی خارجی به اذغان وزارت صنایع بدون ثبت سفارش وارد شده است و انجمن واردکنندگان خودرو می‌گوید 1500 هزار دستگاه بدون اینکه سایت باز باشد، ثبت سفارش شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
    1 4
    اقا حرف پیشکی نزنید لطفا ، قیمتارو 20 30 درصد ببرید بالا عرضه و تقاضا یکی میشه مشکل حل میشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس