کد خبر 863963
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
زکات فطره

معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: به محض اینکه زکات فطریه در اختیار کمیته امداد قرار گیرد، آن را بین خانواده‌های نیازمند تقسیم می‌کنند.

به گزارش مشرق، علی محمد ذوالفقاری معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره)؛ در خصوص نحوه هزینه کرد زکات فطریه اظهار کرد: با توجه به شناخت وسیعی که کمیته امداد از نیاز خانواده‌ها دارد، زکات فطریه در جهت رفع این نیازها مصرف می‌شود.

بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه عمده‌ترین نیازها مربوط به کمک تأمین هزینه‌های درمان،‌ نیازهای تحصیلی، نیازهای معیشت خانواده‌ها، کمک در تهیه نیازهای تعمیر مسکن و تهیه جهیزیه و نیازهای روزانه است، گفت: به محض اینکه زکات فطریه در اختیار کمیته امداد قرار گیرد، آن را بین خانواده‌های نیازمند تقسیم می‌کنند.

ذوالفقاری افزود: هیچ مبلغی از زکات فطریه که در شهر یا شهرستان جمع آوری می‌شود، به شهرهای دیگر منتقل نمی‌شود و بین نیازمندان همان شهر یا شهرستان توزیع می‌شود.

معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه سال گذشته بیش از 100 میلیارد تومان زکات فطریه جمع آوری شد و با نظارت اولیای مسجد و همکاران کمیته امداد بین نیازمندان همان محله تقسیم شد، گفت: با توجه به سازماندهی دبیرخانه زکات پیش بینی می‌شود درآمد حاصل از زکات فطریه در سال جاری نسبت به سال گذشته 30 درصد رشد داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس