روسیه 2018

مردم کشور روسیه در مواجهه با پدیده فوتبال، واقع گرا به نظر می رسند، نه از فوتبال متنفرند و نه عاشق فوتبال هستند.

سرویس ورزش مشرق – خلوتی خیابان ها در آستانه جام جهانی روسیه، برای هوادارانی که هزینه نجومی تقبل کرده و برای تماشای پدیده ای به نام فوتبال تا سرزمین تزارها سفر کرده اند، آزار دهنده به نظر می رسد.

همیشه این سوال برای خبرنگاران و کارشناسان زبده فوتبال در سطح جهانی مطرح بوده که چرا فیفا میزبانی جام جهانی را به کشورهایی اعطا می کند که اصولا مردم آن کشور تب فوتبالش را ندارند و به طور کلی فوتبال هرگز ورزش اول آن کشور نبوده و نیست؟ اصولا فیفا چه اصراری دارد که کشورهای بیگانه با فوتبال میزبان جام جهانی باشند؟ این موضوع درباره قطر مطرح شده و همچنان سوال جدی جهان فوتبال این است که قطر به کدام دلیل منطقی می تواند میزبان جام جهانی باشد و البته روسیه هم اوضاع چندان بهترین نسبت به قطر نداشته و ندارد. این کار بی احترامی به علاقه مندان به فوتبال و جام جهانی به شمار می رود.

درست است که به هر حال روسیه به صورت مطلق ضد فوتبال نیست و برای خود تاریخ قابل تاملی در دنیای فوتبال دارد، به خصوص زمانی که این خاک را به نام شوروی می شناختند، در هر حال ستارگان مهمی از همین کشور به دنیای فوتبال معرفی شدند، اما اگر قبول کنیم که در زمان حال زندگی داشته باشیم و اسیر گذشته نباشیم، روسیه کنونی را هرگز نمی توان یک کشور فوتبالی توصیف کرد.

البته فوتبالی نبودن مردم یک کشور الزاما هم معنای کمبود امکانات و فقر صنعت فوتبال نیست، روسیه کشور کوچکی نیست که برای استادیوم ها و زیرساختهای مهم خود در میزبانی جام جهانی، دست به دامان اروپای غربی و آمریکا شود، برعکس این مورد را می توان به وضوح نزد قطری ها مشاهده کرد.

روزنامه گاردین در گزارشی از وضعیت روسیه در آستانه میزبانی جام جهانی نوشته است: بسیاری از مردم مسکو با توجه به شلوغی این شهر بزرگ به بهانه جام جهانی 2018 روسیه، قصد سفر دارند و نمی خواهند در شلوغی مسکو مجبور به یک زندگی تحمیل شده باشند، خیلی از مردم روسیه دوست ندارند تحت تاثیر جام جهانی باشند و زندگی روزمره خود را تغییر بدهند. این برای مردم کشورهایی مثل انگلیس یا فرانسه و ایتالیا بسیار عجیب است چرا که به عنوان مثال مردم انگلیس که سالهاست در حسرت میزبانی جام جهانی به سر می برند، فقط کافیست بدانند لندن با فوتبال شلوغ خواهد شد و در آن صورت قطعی است که بگوییم خودشان بخش قابل توجهی از این شلوغی خواهند بود .

خلوتی خیابانهای مسکو و دیگر شهرهای روسیه برای عاشقان فوتبال واقعا باورنکردنی و غیر قابل هضم است. روسیه قطعا با فوتبال بیگانه نیست و باشگاه های این کشور همیشه لااقل در سطح یوفا مطرح بوده اند اما این برای ویترین روسیه کافی نیست و واضح است که روسیه 2018 یک میزبان فوتبالی نیست که نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
    31 9
    گاردین چرت نوشته چون انگلیس با روسها بده. در مسکو حال و هوای جام جهانی کاملا وجود داره و همه گیر شده. سیاه نمایی انگلیسی ها تمومی نداره
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
    0 0
    آقا بلند شو بیا رسیه ببین چه خبره کدوم ابلهی میگه خیابونا خلوته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس