کد خبر 863748
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
آنتونیو گوترش

دبیر کل سازمان ملل متحد به سران آمریکا و کره شمالی توصیه کرد تا با استفاده از رویکرد دیپلماتیک در پی حل بحران ایجاد شده باشند.

به گزارش مشرق، دبیرکل سازمان ملل متحد در آستانه دیدار روز سه شنبه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با «کیم جونگ اون» رئیس جمهور کره شمالی توصیه کرد تا طرفین به فکر صلح و سازش باشند.

بیشتر بخوانید:

بیانیه کاخ سفید در آستانه دیدار ترامپ و اون در سنگاپور

 به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه به رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی توصیه کرد تا از فرصت ایجاد شده در پی حمایت از شبه جزیره امن  و عاری از سلاح اتمی باشند.

دبیرکل سازمان ملل متحد در ادامه  توصیه کرد تا ترامپ و کیم جونگ اون با راه حل دیپلماتیک در پی رفع خطر و نگرانی‌های بسیار ایجاد شده در سال گذشته باشند.

وی در خاتمه سخنان خود از آمادگی سازمان ملل متحد در حمایت از فرایند تداوم گفت‌وگو بین کره شمالی و آمریکا اشاره کرد.

کاخ سفید نیز در آستانه این دیدار تاریخی در بیانیه‌ای درباره نشست سران آمریکا و کره شمالی اعلام کرد که قرار است عصر فردا سنگاپور را به مقصد واشنگتن ترک کند.

در این بیانیه آماده است: «گفت‌وگوها بین آمریکا و کره شمالی در حال انجام است و با سرعتی بیشتر از آنچه انتظار می‌رفت، رو به جلو رفته است.دونالد جی ترامپ با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی فردا صبح ساعت ۹ (به وقت سنگاپور) دیدار خواهد کرد. ترامپ و  کیم پس از دیدار اولیه‌شان در یک جلسه دو نفره مشارکت خواهند داشت و در این جلسه فقط مترجمان حضور خواهند داشت و انتظار یک جلسه دوجانبه و یک شام کاری هم وجود دارد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس