پرچم نمایه امریکا و اروپا

سران «گروه هفت» در بیانیه‌ای گستاخانه مدعی شدند که ایران همزمان با اجرای یکطرفه تعهدات خود در برجام باید توانایی موشکی خود را نیز متوقف کند!

به گزارش مشرق، سران هفت کشور صنعتی موسوم به «گروه هفت»(آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، کانادا) در بخش‌هایی از بیانیه پایانی این گروه پس از پایان نشست دو روزه کانادا به برنامه هسته‌ای ایران پرداخته‌اند.


در بند ۲۰ این بیانیه آمده است:«با درک تهدیدهایی که برنامه موشک‌های بالستیک ایران متوجه صلح و امنیت بین‌المللی می‌کند، از ایران می‌خواهیم پرتاب موشک‌های بالستیک و تمامی دیگر اقداماتی را که با قطعنامه ۲۲۳۱ ــ و تمامی ضمایم آن ــ مغایرند و منطقه را بی‌ثبات می‌کنند متوقف کرده و به‌اشاعه فناوری‌های موشکی خاتمه دهد. ما متعهد به ضمانت دائمی این هستیم که برنامه هسته‌ای ایران، طبق تعهدات و ضمانت‌های بین‌المللی این کشور مبنی بر امتناع همیشگی از جست‌وجو، توسعه یا اکتساب سلاح هسته‌ای، صلح‌آمیز باقی می‌ماند. ما تمامی موارد حمایت‌های مالی از تروریسم، از جمله حمایت‌ از گروه‌های تروریستی تحت حمایت ایران را محکوم می‌کنیم. از ایران می‌خواهیم با کمک به تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم و دست‌یابی به راه‌حل‌های سیاسی، آشتی‌جویی‌ها و صلح در منطقه، نقش سازنده‌ای ایفا کند».


همصدا با ترامپ


سران «گروه هفت» در این بیانیه گستاخانه مدعی شدند که ایران همزمان با اجرای-یکطرفه- تعهدات خود در برجام باید توانایی موشکی خود را نیز متوقف کند!


نکته قابل تأمل اینجاست که سران کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان که این بیانیه را صادر کرده اند،همزمان در حال مذاکره با ایران با موضوع برجام هستند. مقامات دولت آقای روحانی اعلام کرده‌اند که هدف مذاکرات با اروپایی‌ها، اخذ تضمین برای انجام تعهدات طرف مقابل است. این در حالی است که سران اروپایی صراحتا اعلام کرده‌اند که به ایران تضمین نمی‌دهند و به خاطر ایران، مقابل آمریکا نمی‌ایستند.


دونالد ترامپ و دیگر مقامات کاخ سفید پیش از این بارها اعلام کرده بودند که برجام به‌دلیل اینکه مسئله موشکی و قدرت منطقه‌ای ایران را پوشش نمی‌دهد و همچنین محدودیت‌هایش دائمی نیست، قابل قبول نمی‌باشد و باید اصلاح شود. با بررسی اظهارات و بیانیه‌های اروپا در هفته‌های اخیر و مقایسه آن با زیاده‌خواهی‌های ترامپ به این نتیجه می‌رسیم که این اظهارات و بیانیه‌ها، دقیقاً تکرار یاوه‌گویی‌های ترامپ است.


در روزهای گذشته «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بود:«اتحادیه اروپا در قبال ایران، نگرانی‌های مشترکی با آمریکا دارد از قبیل برنامه موشک بالستیک این کشور و برخی موضوعات منطقه».


علاوه‌بر این، در هفته‌های گذشته پس از خروج آمریکا از برجام، سران سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان در واکنش به این اتفاق، بیانیه‌ای صادر و ضمن تاکید بر اجرای یکطرفه تعهدات ایران در برجام، مدعی شدند که ایران باید درباره مسائل منطقه و همچنین برنامه موشک‌های بالستیک خود پاسخگو باشد!


بیانیه سران گروه هفت برای چندمین بار ثابت کرد که اروپا در پی آن است تا با مذاکرات فرسایشی، برای آمریکا زمان بخرد. هدف اصلی و مشترک تروئیکای اروپایی و آمریکا، بلاتکلیف نگه داشتن اقتصاد ایران و تعمیم خسارت محض برجام به دیگر مولفه‌های قدرت کشورمان است.


از صدام تا داعش!


رهبر معظم انقلاب در مراسم بیست و نهمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) فرمودند:

«ساخت موشکهای گوناگون و اقتدار موشکی، موجب ایجاد امنیّت در کشور است. جوانهای ما یادشان نیست، همین شهر تهران در زیر آتش موشکهای شبانه‌روزیِ دشمن می‌سوخت! خانه‌ها خراب می‌شد، انسانها کشته می‌شدند؛ در شهر تهران! شهرهای جبهه -مثل دزفول، مثل اهواز، مثل شوش و بقیّه‌ شهرها- که جای خود دارد؛ حتّی تا شهرهای دوردست، موشکهای دشمن می‌رسید! ما موشک نداشتیم، وسیله‌ دفاع نداشتیم، مجبور بودیم دستمان را روی هم بگذاریم، تماشا کنیم! امروز جوانان ما توانسته‌اند به قدرت موشکی اوّل منطقه تبدیل بشوند. دشمن می‌داند که اگر یکی بزند، ده تا می‌خورَد. پس موشک، مایه‌ امنیّت و نقطه‌ قوّت است. ببینید؛ دشمن روی مسئله‌ موشکی متمرکز می‌شود».


ایران بارها اعلام کرده است که توسعه صنایع موشکی را با هدف افزایش قدرت دفاعی در مقابل دشمنان و سلطه گران انجام داده است. اکنون دلواپسی آمریکا و شرکای این کشور از موشک‌های ایران در حالی است که خود ید طولایی در جنایت علیه بشریت دارند.


آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و دیگر شرکای واشنگتن کارنامه سیاهی در جنایت علیه بشریت در اقصی نقاط جهان دارند.


در منطقه غرب آسیا(خاورمیانه) تجهیز و حمایت از جنایات صدام در ۸ سال جنگ تحمیلی، ایجاد و تجهیز گروهک تکفیری تروریستی داعش در عراق و سوریه، حمایت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی در قتل عام مردم مظلوم فلسطین و حمایت از رژیم کودک‌کش آل‌سعود در قتل عام مردم مظلوم یمن تنها بخشی از کارنامه کثیف آمریکا و شرکای واشنگتن است.


روزنامه زنجیره‌ای شرق که خود ید طولایی در بزک برجام و جاده صاف کنی برای برجام موشکی دارد، چندی پیش در اعترافی دیرهنگام به این رویکرد غلط واکنش نشان داد.شرق در مطلب مذکور نوشته بود:«حتی اگر اروپا موضعی مستقل از برادر بزرگ‌تر (آمریکا) اتخاذ کند، باز هم برای ما شرایطی را قائل می‌شود که مانند شمشیر داموکلس بالای سر نوازشمان می‌کند. ایجاد محدودیت برای برنامه‌های موشکی ایران و وادارکردن کشور به عقب‌نشینی از عمق استراتژیک خود ممکن است از جمله این شرایط و تضییقات باشد.

در این صورت تکلیف چیست؟ آیا برای نگه‌داشتن سه کشور امضاکننده برجام در این میثاق مصوب شورای امنیت سازمان ملل باید همچنان هزینه کرد و ملتمس دعا شد؟ تأمین امنیت کشوری که جمعیت آن طی فقط یک نسل گذشته دو برابر شده و گفته می‌شود طی یک نسل دیگر باز هم دو برابر خواهد شد، چیزی نیست که بتوان آن را در گرو گذاشت، حتی اگر گروگیر آن، حیات برجام باشد. کشوری که فاصله شمال و جنوبش بیش‌از دو هزار کیلومتر است، اگر برد موشک‌هایش را کمتر از این کند، دست به انتحار زده است، چراکه حتی سرزمین اصلی‌اش را هم زیر پوشش نمی‌گیرد!

کشوری که حداقل در دو سده گذشته به هیچ همسایه بلافصل و غیربلافصلی لشکر نکشیده، ولی همسایگان ضعیف و قوی به آن لشکرکشی کرده‌اند، کشوری که دست‌کم در این چهار دهه در هیچ پیمان نظامی‌ای نبوده و قبل از آن هم با هیچ کشوری پیمان غیرنمایشی و استراتژیک نداشته، کشوری که بعضی از همسایگانش در آتش بدترین نوع تروریسم کور می‌سوزند و بعضی دیگر سر بزنگاه یا بفرموده قلدری می‌کنند، نمی‌تواند خود را خلع سلاح کند و حتی نمی‌تواند خود را از داشتن عمق استراتژیک محروم کند».


دستور کار ضدایرانی


نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اولین جلسه کابینه این رژیم پس از بازگشت از سفر به آلمان، فرانسه و انگلیس، باز هم علیه ایران اظهارنظر کرد.


به گزارش «عاروتص شوع»، بنیامین نتانیاهو گفت: هفته گذشته من به اروپا سفر کردم و با سه رهبر اصلی اروپا صحبت کردم: آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه و ترزا می‌نخست‌وزیر بریتانیا.


نخست‌وزیر رژیم‌اشغالگر قدس مدعی شد: تمرکز من روی تجاوزگری ایران در منطقه ما، آخرین تحولات در منطقه ما و مهم‌تر از هر چیز، تلاش‌های ایران برای حضور و استقرار نظامی در سوریه بود.


وی همچنین مدعی شد:رهبران (این سه کشور اروپایی) با هدف اصلی تعیین شده توسط من که ایجاد یک توافق بین‌المللی گسترده مبنی بر اینکه ایران باید از کل و تمام سوریه خارج شود، بوده، توافق داشتند.


نتانیاهو افزود: این هدف من از سفر (به اروپا) بود و تا حد زیادی به هدفم دست یافتم. اگرچه خروج ایران از سوریه، یک فرآیند طولانی مدت است اما اعتقاد دارم که اگر شما هدف‌گذاری کنید و بدانید که مسیر حرکتان به چه سمتی است، فرصت بیشتری برای رسیدن به هدفتان خواهید داشت.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    2 219
    مرگ بر همه شون . شما با توکل بر الله اسرائیلو بزن
  • IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    2 203
    اینطور که مشخصه اعدادی مثل پنج سال هشت سال یا ده سال که در قطعنامه و برجام آمده صرفا یک عدد ساختی هستن که هر سال میره جلو وچیزی ازش کم نمیشه و در اصل دائمی هستن!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس