کد خبر 863153
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
دیدار ولیعهد امارات متحده عربی با ولادیمیر پوتین

رئیس جمهور روسیه در نشست سازمان همکاری شانگهای تاکید کرد که اعضای این سازمان با تهدیدات تروریستی از خاک افغانستان بطور مشترک مبارزه کنند.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه تصریح کرد که مبارزه با تروریسم در افغانستان نیازمند توجه ویژه است.

رئیس جمهوری روسیه در سخنرانی امروز خود در نشست گسترده رهبران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای، اعلام کرد که خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته‌ای ایران، تنها به بی ثباتی اوضاع کمک کرده است.

پوتین گفت: «بدون تردید کشورما نمی تواند نگران روند اوضاع کنونی پیرامون برنامه هسته‌ای ایران نباشد، چرا که خروج آمریکا از برجام باعث بی ثباتی اوضاع شده، در حالیکه روسیه مصرانه خواستار اجرای کامل مفاد این توافقنامه بین المللی بوده و به تعهدات خویش در چارچوب آن پایبند خواهد بود.»

وی با تاکید بر مبارزه مشترک با تروریسم و تهدیداتی که از خاک افغانستان متوجه دیگر کشورهای منطقه می‌شود  خواستار تلاش مشترک کشورهای این سازمان برای توقف تولید و ترانزیت مواد مخدر از افغانستان شد.

بیشتر بخوانید:

پوتین: سوریه تعهدات خود را انجام داده است

پوتین در ادامه نیز از اعضای این سازمان خواست تا به افغانستان در زمینه برقراری صلح، احیای اقتصادی و برقراری ثبات در این کشور کمک کنند.

رئیس جمهور روسیه در حالی از سازمان شانگهای خواسته تا در زمینه مبارزه با تروریسم و موارد مخدر با افغانستان همکاری کنند که مسکو بارها نسبت به اقدامات آمریکا در این زمینه‌ها در افغانستان ابراز بی‌اعتمادی کرده است.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه چندی پیش با ابراز نگرانی از افزایش حضور تروریست‌های داعش در افغانستان گفته بود  آمریکا و ناتو تلاش می‌کنند تا حضور داعش را در افغانستان تکذیب کنند که این موضوع نگرانی مسکو را برانگیخته است.

وی همچنین تصریح کرد که روسیه به اقدامات آمریکا و ناتو برای مقابله با تهدید داعش در افغانستان اعتماد ندارد.

گفتنی است که مسکو بر این باور است که  آمریکا و ناتو در تجارت مواد مخدر در افغانستان نقش دارند و معاون وزیر خارجه روسیه نیز در اسفند سال گذشته طرحی را به سازمان شانگهای ارائه کرد تا این سازمان نهادی را برای مبارزه با مواد مخدر در افغانستان ایجاد کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس