کد خبر 863066
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
رضا سراج

یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه تصویب FATF یک ریل‌گذاری برای مسائل اقتصادی کشور و پیوند آن با سیاست خارجی جمهوری اسلامی است،‌ گفت: با تصویب آن تراکنش‌های اقتصادی در ایران رصد خواهد شد.

به گزارش مشرق، رضا سراج کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه تصویب FATF یک ریل‌گذاری برای مسائل اقتصادی کشور و پیوند آن با سیاست خارجی جمهوری اسلامی است،‌اظهار داشت: تصویب FATF این امکان را به طرف‌های خارجی می‌دهد که تراکنش‌های اقتصادی را در ایران به گونه‌ای رصد کنند که از طریق آن بر روی سیاست خارجی و عمق استراتژیک ایران اثر بگذارند.

سراج افزود: بنابراین پیوند حوزه اقتصاد با سیاست خارجی از طریق FATF به صلاح کشور نیست و دست غربی‌ها را برای استفاده از اهرم جنگ اقتصادی و تاثیرگذاری بر حوزه استراتژیک ایران باز می‌گذارد.

مخاطرات FATF برای منافع ملی

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: نکته دیگری که در حوزه FATF وجود دارد این است که تصویب آن می‌تواند پالس مخاطره‌آمیزی را به طرف غربی بدهد که آنها می‌توانند با اهرم فشار و تحریم به اهداف خود در آینده برای تحمیل برجام معیوب به ایران امیدوار باشند.

وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس باید تمام این ملاحظات راهبردی را در نظر بگیرند و از سوی دیگر تصویب FATF می‌تواند منجر به وقوع یک دودستگی و دوگانگی و قطب‌بندی جدید در داخل کشور منجر شود که مغایر با اهداف مطرح شده از سوی رهبر انقلاب است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
    4 1
    لطفا ضررو زیان تصویب و یا عدم تصویب را روشن فرمائید چنانچه ما تصویب نکنیم چه تاثیراتی بر اقتصاد ایران دارد و اگه تصویب بشه چی میشه
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
      4 0
      اقتصاد ایران هیچ احتیاجی به این معاهده ندارد و پیوستن به این معاهده فقط باعث ضرر هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس