کد خبر 722260
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
سراج

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه عمده مشکل کارخانه‌ها نقدینگی است، گفت: بانک‌های خصوصی از قانون 15 درصد سود بانکی تبعیت نمی‌کنند.

به گزارش مشرق، ناصر سراج ظهر امروز در حاشیه افتتاح ساختمان جدید اداره کل بازرسی استان خوزستان با بیان اینکه مردم دیگر به مانند گذشته تحمل مسائل خارج از موارد انتخاباتی را ندارند به زحمات وزارت اطلاعات و سربازان گمنام اشاره و اظهار کرد: امنیت موجود در کشور را مدیون این این سربازان می‌دانیم و ماموران این نهاد تا پس از انتخابات وظیفه سنگینی را بر عهده خواهند داشت.

وی افزود: همه کاندیداهای حاضر در صحنه انتخابات از سوی شورای نگهبان تایید شده‌اند و اینکه کدام یک پیروز شود فرقی ندارد و امیدواریم در این راه هیچ مشکلی به وجود نیاید.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه این سازمان قبل از آغاز سال نو برنامه‌های سال بعد خود را به استان‌های اعلام می‌کند خاطرنشان کرد: امسال برنامه‌های این سازمان در راستای فرامین مقام معظم رهبری و بر مبنای مسائل اقتصادی و فساد خواهد بود.

سراج با بیان اینکه بانک‌های خصوصی از قانون 15 درصد سود بانکی تبعیت نمی‌کنند، تصریح کرد: بانک‌های خصوصی موجود بنگاه‌داری و به صورت دلالی کار می‌کنند و به دنبال به دست‌آوردن سودهای بالا برای خود هستند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه باید اقدامی انجام شود تا منابع به سمت بانک‌های دولتی برده شود به مسأله بیکاری جوانان کشور اشاره کرد و ادامه داد: توجه به مسأله اشتغال جوانان اصلی‌ترین برنامه کشور است و شاید در کشور بسیاری از کارخانه‌هایی وجود داشته باشد که به روز نیستند ولی عمده مشکلی که برای آنها وجود دارد مسأله نقدینگی است.

سراج اضافه کرد: با فعال کردن و بالا بردن نقدینگی می‌توانیم باعث تولید دوباره این صنایع شده و از این رو افزایش فرصت‌های شغلی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه درصد بالایی از افرادی که در زندان‌ها به سر می‌برند به دلیل مشکلات اقتصادی و اشتغال حضور دارند گفت: 50 درصد از افراد زندانی نیز مرتبط با مسأله اعتیاد و مواد مخدر بوده‌اند که با رفع مشکل بیماری می‌توانیم به میزان زیادی از این مشکلات بکاهیم.

سراج در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به استخدام نیرو در سازمان بازرسی و انجام فراخوان امسال برای جذب نخبگان دانشگاهی، تصریح کرد: در این فراخوان 16 هزار نفر نام‌نویسی کرده است و از این بین یک‌هزار و 543 نفر پس از انتخاب به سازمان سنجش معرفی شدند تا با انجام آزمون نفرات برگزیده را انتخاب کنیم.

وی با تاکید بر جذب نزدیک به 400 نفر از نخبگان با معدل بالای 17 تا پایان امسال در این سازمان بیان کرد: برای کمیسیون مقررات اداری نیز در حال تجمیع مقررات بوده و امیدواریم با انجام این کار فضای کسب و کار اصلاح شود.

سراج در پایان با اشاره به استقبال از سرمایه‌گذاران به مسأله ریزگردها در خوزستان پرداخت و بیان کرد: در این رابطه یک برنامه تحلیلی صورت گرفته و علت‌یابی آن انجام شده است و قرار است به روسای استان داده شود که پس از آن تا حل شدن مشکلات مسأله را پیگیری خواهیم کرد و در کنار این موارد برای قطعی‌های آب و برق در این استان نیز اقداماتی صورت گفت تا در سال آینده چنین مسأله‌ای وجود نداشته باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس